Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries.
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Analitza els conceptes teòrics fonamentals de la literatura.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMARI PRIMER QUADRIMESTRE
1. NOCIONS DE TEORIA LITERÀRIA
2. TEORIA DELS GÈNERES LITERARIS
3. LES CRISIS DE LA MODERNITAT: DEL ROMANTICISME A LES AVANTGUARDES.
|
1.1 Evolució del concepte de literatura i definició de literarietat: oralitat/escriptura; ocasió/gènere; performance/lectura.
1.2 La interpretació del text: corrents teòrics i metodologies crítiques per a l'estudi de la literatura.
2.1 Gènere dramàtic: mimesi, mite i catarsi. L'heroi tràgic: Èdip i Hamlet, antic vs. modern. (Lectures obligatòries: Èdip Rei de Sòfocles, Hamlet de Shakespeare).
2.2 La lírica i l'amor: definició d'allò líric. (Antologia de textos).
2.3 La narrativa i les seves transformacions: idealisme i paròdia. (Antologia de narracions breus).
3.1 El subjecte modern: del jo romàntic a Baudelaire.
3.2 La crisi de la realitat. (Lectures obligatòries: Un cor simple (Tres contes) de Flaubert; Bartleby, l'escrivent de Melville; La metamorfosi de Kafka).
3.3 La crisi del llenguatge. (Lectures obligatòries: Orlando de V. Woolf).
|
Romanticism. |
The first module will focus on analysing literary works in historical and sociocultural context. We will have a look at Romanticism. Romanticism challenged the Enlightenment ideals of reason, order and balance and privileged the imagination, freedom of spirit and subjective experience. Main authors:
William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, John Keats, William Blake,
Mary Shelley, "Frankenstein or the Modern Prometheus".
|
Literary Utopia and Dystopia. |
The second module will centre on one literary genre and its development. We will learn about literary utopia and dystopia. Main texts: Sir Thomas More "Utopia", Jonathan Swift "Gulliver’s Travels", George Orwell "Nineteen Eighty-Four", Margaret Atwood "The Handmaid’s Tale". |
Dystopian Writing for Young Adults.
|
The aim of the third module will be learning how to analyse literary works written for a specific audience. We will deal with literature for children and young adults. The main text: Lois Lowry "The Giver". |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
28 |
53 |
81 |
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
Presentacions / exposicions |
|
25 |
50 |
75 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
9 |
10 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first class will introduce this module of literature, its contents, reading texts, methodology, exams and bibliography. It is important that all students attend regularly. |
Seminaris |
The seminars will focus on the different contents related to the literature of the 19th century as well as literary utopia and dystopia. There will be general introductions to the literary and cultural contexts, which will be done with power-point presentations. The seminars will also be practical and based on the reading of texts uploaded to Moodle.
|
Sessió Magistral |
Part of this course will be based on lectures, especially the Theory classes. You will be introduced to different literary theories and also social and ideological theories which will help you to understand better the significance of the texts discussed in class. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
PRIMER QUADRIMESTRE: Lectura i comentari de textos lírics per tal de conèixer i aplicar els diversos conceptes i mètodes d'anàlisi. |
Atenció personalitzada |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Presentacions / exposicions |
PRIMER QUADRIMESTRE: Presentació a través del moodle de treballs en equip sobre aspectes relacionats amb la lectura de textos narratius i teòrics.
SEGON QUADRIMESTRE: You will be asked to give a power-point presentation in English. Again, you should follow the instructions on Moodle very carefully. |
Descripció |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me so that we can arrange a meeting.
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
PRIMER QUADRIMESTRE:
Un comentari presencial de textos lírics de l'antologia. (30%)
|
30% (1Q) |
Presentacions / exposicions |
|
PRIMER QUADRIMESTRE: Caldrà presentar a través del moodle dos treballs tutoritzats.
1. Lectura i ressenya crítica d'un text teòric. Treball individual (10%).
2. Lectura d'Un cor simple de Flaubert, Bartleby, l'escrivent de Melville i La metamorfosi de Kafka i anàlisi en equip d'un aspecte teòric a concretar (20%)
SEGON QUADRIMESTRE:
THE ORAL PRESENTATION consists of working in groups and preparing a topic to teach to the class. Instructions for the Oral Presentation will be uploaded to Moodle. (25%)
|
30% (1Q)
25% (2Q) |
Proves objectives de tipus test |
|
SEGON QUADRIMESTRE
THREE TESTS:
The tests will assess how much you have understood and learned from the topics discussed and analysed in class. The assessment will also be based on your language skills. (75%)
|
75% (2Q) |
Proves de desenvolupament |
|
PRIMER QUADRIMESTRE:
Una prova de desenvolupament (escrita) sobre les lectures obligatòries (Èdip Rei de Sòfocles, Hamlet de Shakespeare, antologia de narracions breus, Orlando de V. Woolf) i els temes que s'hi relacionen proposats al programa. (40%) |
40% (1Q) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
OBSERVACIÓ GLOBAL: La nota final de l'assignatura resultarà de la mitjana dels dos quadrimestres sempre que s'hagin aprovat tots dos. En la SEGONA CONVOCATÒRIA es farà un examen escrit i hi entrarà la matèria treballada durant el curs. Cada quadrimestre s'avaluarà de manera independent i per aprovar l'assignatura caldrà tenir-los aprovats tots dos. PRIMER QUADRIMESTRE: Per poder aprovar el primer quadrimestre, caldrà obtenir un mínim de cinc en la prova de desenvolupament i en el comentari de text presencial. SEGON QUADRIMESTRE:- In order to pass the subject, you need to take all the tests as well as prepare and present the project. Failure to do so will result in you failing the whole subject and having to take the resit exam.
- If you pass all the course (with a minimum overall grade of 5) and attend classes regularly, you will not have to take the resit exam (segona convocatòria).
- Please note, however, that if your grade is lower than 4 on any of the parts of the subject (any of the tests or the project), you will have to take the resit exam in June.
For students who do not attend classes regularly: you will be asked to do the RESIT EXAM or SEGONA CONVOCATÒRIA. |
Bàsica |
|
PRIMER QUADRIMESTRE J. Culler, Breve introducción a la teoría literaria, Barcelona, ed.Planeta, 2014. M. Foucault, "Què és un autor?", Els marges 27-29, 1983: 205-220. R. Barthes, "La muerte del autor", a El susurro del lenguaje, Barcelona, ed.Paidós, 1984.
SEGON QUADRIMESTRE Bàsica Module one: Mary Shelley Frankenstein Module two: Margaret Atwood The Handmaid’s Tale Module
three: Lois Lowry The Giver |
Complementària |
|
SEGON QUADRIMESTRE There are many excellent websites on the 19th Century. Some of the best are: - Voice of the Shuttle:http://liu.english.ucsb.edu/voice-of-the-shuttle-vos/
- https://www.mtholyoke.edu/courses/rschwart/hist255/jkr/romanticism.html
- http://www.uh.edu/engines/romanticism/introduction.html
- http://www.online-literature.com/periods/victorian.php
- http://www.victorianweb.org/vn/litov.html
|
Assignatures que en continuen el temari |
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119 | ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120 | INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121 | INTRODUCCIÓ A LA CULTURA DELS PAÏSOS DE PARLA ANGLESA/12274123 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|