IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) LINGUISTICS Code 12274006
Study programme
Bachelor's Degree in English Studies (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
12 Basic Course First AN
Language
Castellà
Department English and German Studies
Catalan Studies
Romance Studies
Coordinator
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
E-mail carlos.martin@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
anna.montserrat@urv.cat
Lecturers
MARTÍN VIDE, CARLOS
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Web
General description and relevant information <div>Introducció general a la naturalesa, la història i l'ús del llenguatge humà.</div><div><br /></div><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l'assignatura.&nbsp;</div><div><br /></div><div>En el cas que es doni alguna circumstància que impliqui un nou confinament i/o alguna modificació d’algun dels apartats de la guia docent, s’explicaran les adaptacions de la docència que calgui dur a terme a través de l’espai Moodle.</div><div><br /></div><div>Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d’emergència sanitària s’adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d’acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s’informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).</div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Use information in a foreign language effectively.
 CT3 Solve problems critically, creatively and innovatively in their field.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Coneix les bases teòriques de la lingüística.
Coneix les bases neurofisiològiques del llenguatge humà.
Identifica les característiques del llenguatge humà.
Coneix les aplicacions de la lingüística.
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Identifica les unitats dels diferents nivells de l’anàlisi lingüística.
Distingeix entre els arguments lingüístics i les opinions no fonamentades sobre el llenguatge i les llengües.
Valora la riquesa lingüística del món.
Type B Code Learning outcomes
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT3 Identify the situation as a problem in the field and be sufficiently motivated to face up to it.
Follow a systematic method to divide a problem into parts, identify the causes and apply the knowledge specific to the discipline.
Design a new solution by using all the resources necessary to cope with the problem.
Include the details of the proposed solution in a realistic model.
Reflect on the model proposed, find shortcomings and suggest improvements.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: LA LINGÜÍSTICA I EL SEU OBJECTE D'ESTUDI 1.1. La lingüística i els seus objectius
1.2. Característiques del llenguatge humà
1.3. El llenguatge i les llengües
1.4. Tipologia lingüística i universals
Tema 2: L'ESTRUCTURA DE LA LLENGUA 2.1. L'estructura fonètica
2.2. L'estructura fonològica
2.3. L'estructura morfològica
2.4. L'estructura sintàctica
2.5. L'estructura semàntica
Tema 3: L'ÚS DEL LLENGUATGE 3.1. La pragmàtica i el tractament del discurs
3.2. La variació lingüística
3.3. El canvi lingüístic
Tema 4: ASPECTES PSICOLÒGICS I BIOLÒGICS DEL LLENGUATGE 4.1. L’adquisició del llenguatge
4.2. La comprensió i la producció del llenguatge
4.3. Llenguatge i cervell
Tema 5: TEORIA I APLICACIÓ EN LINGÜÍSTICA
5.1. Concepte de lingüística aplicada
5.2. Les aplicacions de la lingüística

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
CT3
65 40 105
Debates
A1
CT1
CT3
6 4 10
Forums of debate
A1
CT1
CT3
0 2 2
Problem solving, exercises in the classroom
A1
CT1
CT3
30 30 60
IT-based practicals
A1
CT1
CT3
5 20 25
Problem solving, exercises
A1
CT1
CT3
0 25 25
Collaborative work
A1
CT3
5 10 15
Personal attention
1 0 1
 
Multiple-choice objective tests
A1
2 25 27
Practical tests
A1
CT1
2 20 22
Short-answer objective tests
A1
2 4 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debates Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Forums of debate Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic.
Problem solving, exercises in the classroom Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
IT-based practicals Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Problem solving, exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Collaborative work Disseny d'un repte a través d'un joc virtual d'storytelling per treballar els continguts del tema 1.
Personal attention Resolució de subtes i preguntes
Supervisió i seguiment de les pràctiques

Personalized attention
Description
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,...).  I, en el cas de les pràctiques, a l'inici del segon quadrimestre.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises
A1
CT1
CT3
Avaluació d'una sèrie d'exercicis pràctics 20%
Collaborative work
A1
CT3
Disseny d'un repte a través d'un joc virtual d'storytelling per treballar els continguts del tema 1. 10%
Practical tests
A1
CT1
Realització d'una prova de qüestions pràctiques 30%
Multiple-choice objective tests
A1
Realització d'una prova objectiva de tipus test sobre el temari del primer quadrimestre 30%
Short-answer objective tests
A1
Realització d'una prova de preguntes curtes sobre lectures relacionades amb el temari del primer quadrimestre 10%
Others  

Valoració positiva de l'assistència i participació a les classes de teoria i pràctiques

 
Other comments and second exam session

Per aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada s'han de superar les dues parts (teoria i pràctica). La nota final serà el resultat de la mitjana de les dues parts aprovades: teoria (prova tipus test i prova de preguntes curtes) i pràctica (exercicis i prova amb qüestions pràctiques). Un No Presentat en una de les parts compta com un 0.

Si la matèria no s'aprova a l'avaluació continuada, a la segona convocatòria:

- els alumnes que suspenguin les dues parts o no s'hagin presentat, han de recuperar tota la matèria.

- els alumnes que suspenguin una de les dues parts o no s'hagin presentat, han de recuperar només aquesta part.

Els alumnes no poden presentar-se per pujar la nota de la l'avaluació continuada.

Si a la segona convocatòria no se supera la matèria, quedarà suspesa la Lingüística per al proper curs. No es guardarà la nota d'una part aprovada per a l'any següent.


Sources of information

Basic

YULE, G. (1996): The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: El lenguaje. Madrid: Akal, 2007, 3 ed.

ESCANDELL, VIDAL, M. Victoria (coord.) (2011): Invitación a la Lingüística. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.

Complementary

BERGMANN, A. et alli (eds.): Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics. Columbus: Ohio State University Press, 2007, 10 ed.

FROMKIN, V. et al. (2000): Linguistics. An Introduction to Linguistic Theory. Oxford: Blackwell.

HUDSON, G. (2000): Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell.

MARTÍNEZ CELDRÁN, E. (1995): Bases para el estudio del lenguaje. Barcelona: Octaedro.

MORENO CABRERA, J.C. (2013): Cuestiones clave de la Lingüística. Madrid: Editorial Síntesis.

NEWMEYER, F.J. (ed.) (1988): Linguistics. The Cambridge Survey. 4 vols. Cam­bridge: Cambridge University Press. Traducción castellana: Panorama de la lingüística moderna de la Universi­dad de Cambridge. Madrid: Visor.     

PÉREZ SALDANYA, M. et alli (1998): Diccionari de Lingüística. Oliva (Valencia): Colomar Editors.           

RADFORD, A. - ATKINSON, M. - BRITAIN, D. - CLAHSEN, H. - SPENCER, A. (1999): Linguistics. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: Introducció a la lingüística. Madrid: Cambridge University Press, 2000.

TUSÓN, J. (2000): Introducció a la Lingüística. Barcelona: Columna.

LA RESTA DE BIBLIOGRAFIA ES FACILITARÀ DURANT EL CURS. 

Recommendations


 
Other comments
Continuen el temari totes les assignatures de Lingüística i de Llengua dels tres graus.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.