DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12274009
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
BELLOT , ANDREA ROXANA
Adreça electrònica andrearoxana.bellot@urv.cat
Professors/es
BELLOT , ANDREA ROXANA
Web
Descripció general i informació rellevant <p>The main objective of the subject&nbsp;Literature and Society&nbsp;is to engage students in the analytical and comparative aspects of diverse literary texts in order to determine the mutual interaction between these texts and society. The course will discuss a wide array of texts written in English where language, ideology, and culture play a major role. Relevant contemporary literary and critical theories will be introduced.</p><p>This subject combines face-to-face and blended learning in a percentage that has yet to be confirmed. When the academic year starts, the calendar with all of the planned teaching activities (with timetables and classrooms) will be available from the Moodle online campus for each subject.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Introduction
Literature and Society the importance of literature, ideology, culture
Ideology racism, immigration, multiculturalism, integration, human rights
Language identity, English supremacy, racism, class, multiculturalism, integration, otherness
English hegemony, translation and politics
Violence identity, nationalism, nation, war
nationalism, colonialism, Irish war of independence, gender and nation
domestic violence, racism, patriarchy, women and class
war, media, discourse, colonialism, Empire, heroism, masculinity
Politics ideology, power, corruption, capitalism, communism

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Seminaris
A2
52 82 134
Atenció personalitzada
A2
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A2
2 4 6
Proves orals
A2
CT1
4 4 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries In-depth description of the contents of the course paying particular attention to historical elements and literary trends
Seminaris In-class presentation and discussion of the most relevant features related to the list of topics specified in the Contents section
Atenció personalitzada Students are welcome to use my visiting hours to discuss individually, in pairs or in groups any aspects related to the contents of the course.

Atenció personalitzada
Descripció

Due to the current emergency health situation, in the 2020-21 academic year students will be able to consult their teachers in individual and/or group tutorials if they have any questions or queries on subject-related issues. Students will receive a schedule for these tutorials at the start of the course and be informed what form they will take (i.e. whether they will be held face-to-face, online, via email or on Moodle, etc.).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A2
2 WRITTEN TESTS to be taken in class 35% + 35% of the final grade

Proves orals
A2
CT1
Students will have to give an ORAL PRESENTATION in class (in groups) 30% of the final grade
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

${1}iThis teaching guide is provisional only. If any health emergency arises it will be adapted in order to comply with the directives issued by the competent bodies${1}i${1}i. Any modification will be announced via the news forum on the Moodle online campus${1}i${1}i.${1}i


Fonts d'informació

Bàsica

All materials required to follow the course regularly will be posted on Moodle. Alternatively, students will be given information on how to obtain those materials at the beginning of the course.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Students are expected to come to class with their readings done. Regular class attendance is a requirement. Class participation is highly encouraged.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent