DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) LITERATURA FRANCESA Código 12274104
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos 12274102 Llengua francesa
Departamento Filologies Romàniques
Coordinador/a
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Correo-e elena.delacruz@urv.cat
jaime.verrier@urv.cat
Profesores/as
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Web
Descripción general e información relevante
Aquesta assignatura busca ser una aproximació a alguns dels aspectes rellevants de la literatura francesa. Descobrirem diferents personatges de novel·les a través de situacions d'alçament popular, altres immersos en la indiferència emotiva i social. Finalment, un personatge, Robinson Crusoe, a la recerca d'una nova identitat. Tots els textos estaran adaptats al nivell dels alumnes. 
Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d’una segona llengua estrangera.
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1.La novel·la i els seus personatges. Visions de l'home i del món 1.1 Victor HUGO, Les Misérables, 4e partie, livre 12, 1862.
1.2. Gustave FLAUBERT, L’Éducation sentimentale, troisième partie, I, 1869.
1.3. Émile ZOLA, La Fortune des Rougon, chapitre I, 1871.
1.4. André MALRAUX, La condition humaine. Première partie, 1933.
1.5. Albert CAMUS, L'Etranger, Première partie, 1942.

2. Reescriptures. Del segle XVII fins als nostres dies 2.1. Daniel DEFOE, Robinson Crusoé, 1719.
2.2. Paul VALÉRY, La Jeune Parque et poèmes en prose, Histoires brisées, « Robinson », 1950.
2.3. Michel TOURNIER, Vendredi ou les Limbes du Pacifique, chapitre 3, 1967.
2.4. Patrick CHAMOISEAU, L’Empreinte à Crusoé, 2012.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 2 6
Sessió Magistral
A3
25 8 33
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A3
18 31 49
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A3
7 45 52
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A3
2 2 4
Proves de desenvolupament
A3
2 2 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de la literatura francesa i la crítica literària. També s'explicaran la planificació i la metodologia de la assignatura.
Sessió Magistral Anàlisi i comentari dels continguts presentats.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Resolució de problemes pràctics entorn dels temes teballats.


Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura obligatòria dels textos presentats.
Lectura del material per la resolució dels ABP.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre individualment l'alumnat en privat.

Atenció personalitzada
descripción

L'atenció personalitzada es durà a terme a l'aula, al despatx del professor (1.21 del departament de Filologies Romàniques), via virtual, Moodle, o correu electrònic: jaime.verrier@urv.cat.

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A3
Primer examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe. 50%
Proves de desenvolupament
A3
segon examen parcial: anàlisi d'un text i desenvolupament d'un tema tractat a classe.
50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Les dues proves parcials són obligatòries.

La segona convocatòria consistirà en una prova amb un pes d'un 100% a la nota final.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica Caillet Vigor, Scepi Henri, Moscovitz Cécile, Pineau Guylaine, Brassel Domenica, Lamalle Anne, Astor, Le Manuel de littérature française, Gallimard, 2004
Lídia Anoll, Alicia Piquer, Francisco Lafarga, Textos para el estudio de la literatura francesa (siglos XVI-XX), EUB, 1996
Jacques Vassevière, Nadine Toursel, Littérature : 150 textes théoriques et critiques, Armand Colin, 2015

Complementària , , ,

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LLENGUA FRANCESA/12274102
 
Otros comentarios
En cas de no haver cursat l'assignatura de Llengua francesa, cal tenir l'equivalent del nivell A1 per cursar l'assignatura de Literatura francesa.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.