DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LLENGUA ANGLESA III Codi 12274111
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r i 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MARCH MIRAVETE, PAULA
Adreça electrònica kai.voltmer@urv.cat
paula.march@urv.cat
Professors/es
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
MARCH MIRAVETE, PAULA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Acquisition of grammatical knowledge and competence appropriate to level C1 (CERF): focus on (i) morphological and syntactic description and analysis of English basic units and (ii) language use.</p><div><br /></div><div> Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell avançat.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-avançat.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Language and linguistics 1.1. Linguistics and its subfields
1.2. Prescriptive and descriptive grammars and rules
1.3. Speech vs writing
1.4. Formal vs informal language
1.5. Standard, non-standard and incorrect language
2. Sentence typology 2.1. Major types of sentences
2.2. Minor types of sentences
3. Morphology: Basic concepts 3.1. Words, word-forms and lexemes
3.2. Morphemes, morphs and allomorphs
3.2.1. Bound vs free
3.2.2. Lexical vs grammatical
3.2.3. Inflectional vs derivational
3.2.4. Portmanteau morphs and suppletion
3.2.5. Syncretism, defectiveness, irregularity
3.3. Roots, affixes, stems, bases
3.4. The lexicon and morphological rules
4. Morphology: The classification of words 4.1. Closed-system items vs open-class items
4.2. Traditional parts of speech
4.3. Word classes: Criteria for a formal classification
4.3.1. Grammatical categories
4.3.2. Semantic criteria
4.3.3. Morphological criteria
4.3.4. Syntactic criteria
4.4. Word classes
4.4.1. Nouns
4.4.2. Pronouns
4.4.3. Determiners and quantifiers
4.4.4. Verbs
4.4.5. Auxiliaries
4.4.6. Adjectives
4.4.7. Adverbs
4.4.8. Prepositions
4.4.9. Conjunctions
4.4.10. Other
5. English word formation: an overview 5.1. Morphological structure
5.2. Word formation processes
5.2.1. Productive vs lexicalization
5.2.2. Derivational processes
5.2.2.1.1. Affixation
5.2.2.1.2. Conversion
5.2.2.1.3. Category change
5.2.2.1.4. Semantic change
5.2.3. Compounding
5.2.3.1.1. Semantic classification
5.2.3.1.2. Syntactic classification
5.2.3.1.3. Compounds versus phrases
5.2.4. Other word formation processes
5.2.4.1.1. Clipping
5.2.4.1.2. Blending
5.2.4.1.3. Acronyms
5.2.4.1.4. Back-formation
5.2.4.1.5. Word manufacture
5.2.4.1.6. Idioms and collocations

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
CT4
1 0 1
Sessió Magistral
A5
14 25 39
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
37 25 62
Resolució de problemes, exercicis
A5
1 40 41
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A5
6 0 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries – Course presentation: objectives, contents, methodology, course planning, assessment, bibliographical references and relation to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises, tasks and assignments
– Feedback to whole group on work done and tests taken
Sessió Magistral – Presentation of course contents by means of explanation, exemplification and visual aids
– Students' active participation: questions and contributions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària – Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, to be corrected and discussed in class and aimed at the understanding and assimilation of course contents
Resolució de problemes, exercicis – Exercises of a miscellaneous type directly connected with theoretical course contents, designed to provide extra practice for students to understand and assimilate course contents
Atenció personalitzada – Individual or group
– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Provide feedback
– Provide additional support
– Make suggestions for improvement
– Provide advice on remedial work
– Check on student progress

Atenció personalitzada
Descripció

– Individual or group – Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation – Provide feedback – Provide additional support – Make suggestions for improvement – Provide advice on remedial work – Check on student progress


Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
A5
3 tests 100%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No test/exam will be taken outside scheduled dates and times.

1st Convocatòria

Students must take all 3 tests and obtain a minimum of 50% in test 3 for the computation of the final grade in the 1st convocatòria. Passing grade: 50%.

2nd Convocatòria

Final exam worth 100% that includes questions and exercises on all the topics covered in the course. Students must obtain a minimum of 50% to pass this exam.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Alexander, L. G. (1988). Longman English grammar. London: Longman.

Alexander, L. G. (1990). Longman English grammar practice: For intermediate students. London: Longman.

Algeo, J. (1974). Exercises in contemporary English. San Diego, CA: Harcourt Brace Jovanovich.

Allsop, J. (1983). Cassell’s students’ English grammar. London: Cassell.

Allsop, J. (1983). Cassell’s students’ English grammar exercises. London: Cassell.

Azar, B. S., & Hagen, S. A. (2009). Understanding and using English grammar (4th ed. / International Ed.). White Plains, NY: Pearson-Longman.

Azar, B., Koch, R. S., & Hagen, S. A. (2016). Understanding and using English grammar workbook (5th ed.). White Plains, NY: Pearson-Longman.

Bauer, L. (1983). English word-formation. Cambridge: CUP.

Bergmann, A., Hall, K. C., & Ross, S. M. (Compilers). (2007). Language files: Materials for an introduction to language and linguistics (10th ed.). Columbus, OH: Ohio State UP.

Biber, D., Conrad, S., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English. Harlow, Essex, Eng.: Pearson Longman.

Börjars, K., & Burridge, K. (2010). Introducing English grammar. London: Hodder.

Carstairs-McCarthy, A. (2001). An introduction to English morphology: Words and their structure. Edinburgh, UK: Edinburgh UP.

Carter, R., & McCarthy, M. (2006). Cambridge grammar of English: A comprehensive guide: Spoken and written English: Grammar and usage. Cambridge: CUP.

Chalker, S. (1992). A student’s English grammar workbook. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Close, R. A. (1974). A university grammar of English workbook. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Collins cobuild English grammar (3rd ed.). (2011). London: HarperCollins.

Collins cobuild English usage (3rd ed.). (2012). Glasgow, UK: HarperCollins.

Collins, P., & Hollo, C. (2010). English grammar: An introduction (2nd ed.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire, UK: Macmillan.

Conrad, S., Biber, D., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English: Workbook. Harlow, Essex, Eng.: Pearson Longman.

Crabtree, M., & Powers, J. (Compilers). (1991). Language files: Materials for an introduction to language (5th ed.). Columbus, OH: Ohio State UP.

Downing, A, & Locke, P. (2014). English grammar: A university course. Abingdon and New York: Routledge.

Duran Eppler, E., & Ozón, G. (2013). English words and sentences: An introduction. Cambridge: CUP.

Eastwood, J. (1994). Oxford Guide to English Grammar. Oxford: OUP.

Foley, M., Hall, D. (2003). Longman advanced learners’ Grammar: A self-study reference and practice book with answers. Harlow, Essex, Eng.: Pearson.

Fowler, W. S. (1985). New Proficiency English: Book three: Use of English. Walton-on-Thames, Surrey, UK: Nelson.

Graver, B. D. (1986). Advanced English practice (3rd ed.). Oxford: OUP.

Greenbaum, S. (1989). A college grammar of English. White Plains, NY: Longman.

Greenbaum, S., & Nelson, G. (2009). An introduction to English grammar (3rd ed.). Harlow & London: Pearson.

Greenbaum, S., & Quirk, R. (1990). A student’s grammar of the English language. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Haspelmath, M., & Sims, A. D. (2010). Understanding morphology (2nd ed.). London: Hodder.

Huddleston, R. (1984). Introduction to the grammar of English. Cambridge: CUP.

Huddleston, R. (1988). English grammar: An outline. Cambridge: CUP.

Katamba, F., & Stonham, J. (2006). Morphology (2nd ed.). Oxford: Palgrave Macmillan.

Lieber, R. (2010). Introducing morphology. Cambridge: CUP.

Matthews, P. H. (1991). Morphology (2nd ed.). Cambridge: CUP.

Mihalicek, V., & Wilson, C (Compilers). (2011). Language files: Materials for an introduction to language and linguistics (11th ed.). Columbus, OH: Ohio State UP.

Plag, I. (2003). Word-­formation in English. Cambridge: CUP.

Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A concise grammar of contemporary English. San Diego, CA: Harcourt Brace Jovanovich.

Quirk, R., & Greenbaum, S. (1973). A university grammar of English. London: Longman.

Side, R., & Wellman, G. (2002). Grammar and vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Harlow, Essex, Eng.: Longman.

Swan, M. (2005). Practical English usage (3rd ed.). Oxford: OUP.

Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1986). A practical English grammar (4th ed.). Oxford: OUP.

Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1986). A practical English grammar: Exercises 1 (3rd ed.). Oxford: OUP.

Thomson, A. J., & Martinet, A. V. (1986). A practical English grammar: Exercises 2 (3rd ed.). Oxford: OUP.

Wardhaugh, R. (2002). Understanding English grammar: A linguistic approach (2nd ed.). Malden, MA: Wiley-Blackwell.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ANGLESA IV/12274112


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUA ANGLESA II/12274106
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent