Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
U1. A meaningful approach to grammar |
1.1 What is systemic functional grammar?
1.2 The notion of systems networks, ranks and clause constituents
1.3. Labels: word classes and groups
|
U2: The representation of the inner and the outer worlds |
2.1. Transitivity: the clause as representation
2.2. Processes
2.3. Participants
2.4. Circumstances
|
U3: Interacting |
3.1. Roles of addressers and audience
3.2. Mood
|
U4. Organising Language |
4.1. A Textual view of the clause
4.2. Theme and Rheme
4.3. Theme structure |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
14 |
29 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
2 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
14 |
27 |
Treballs |
|
5 |
16 |
21 |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
2 |
10 |
12 |
Projectes |
|
17 |
28 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Presentació del curs: objectius, continguts, metodologia, planificació del curs, avaluació, referències bibliogràfiques i relació amb la resta de la titulació
- Instruccions per dur a terme exercicis i tasques
- Feedback a tot el grup sobre la feina feta i les proves realitzades |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts del curs mitjançant explicacions, exemples i suports visuales.
- Participació activa dels estudiants: preguntes i contribucions. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral en grups al voltant del projecte que els alumnes hauran de presentar al final del curs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Anàlisi pràctica de casos aportats pel professor.
- Activitat en que els alumnes poden aportar una pregunta per discutir a l'aula.
- Durant les hores de seminari, els estudiants treballaran en l'anàlisi dels textos que utilitzaran per realitzar els seus projectes. |
Treballs |
Els estudiants hauran de completar quatre lectures, una per cada unitat. |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
El portafolis inclourà els exercicis pràctics que els estudiants hauran de completar a casa i els que farem a classe així com un resum ( 200 paraules) de cada reading assignment. |
Projectes |
Els estudiants entregaran un treball en grup al final del quadrimestre en el qual hauran de comparar com de semblants i/o diferents són dos textos al voltant de la mateixa temàtica des de la perspectiva de la gramàtica sistemico-funcional. El grup treballarà plegat durant les hores de seminari i durant aquest temps també tindran la possibilitat d'intercanviar els seus dubtes amb la professora i la resta de companys de classe. |
Atenció personalitzada |
– Individual o grupal
- Resoldre dubtes sobre continguts del curs, mecànica o avaluació
- Proporcionar feedback
- Proporcionar suport addicional
- Fer suggeriments de millora
- Proporcionar assessorament
- Comprovar el progrés dels estudiants |
Descripció |
Due to the current emergency health situation, in the 2020-21 academic year students will be able to consult their teachers in individual and/or group tutorials if they have any questions or queries on subject-related issues. Students will receive a schedule for these tutorials at the start of the course and be informed what form they will take (i.e. whether they will be held face-to-face, online, via email or on Moodle, etc.). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els estudiants faran una presentació del projecte que estan redactant en grup. Aquesta presentació es farà davant de la classe i no cal mostrar el projecte final, sinó el treball que el grup ha completat fins aquell moment. A més, els estudiants han de demanar feedback sobre el seu treball a la resta de la classe.
Tots els membres del grup han de participar igualment en la preparació i lliurament de la presentació. Si un dels membres del grup no participa en l'activitat o participa menys significativament, l'alumne rebrà 0 punts. |
25% |
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
Els estudiants han de guardar una carpeta d'aprenentatge dels exercicis pràctics que fan com a deures i a classe. Aquesta carpeta d'aprenentatge també inclou un resum de la lectura de cada unitat.
La carpeta d'aprenentatge només es pot presentar si els estudiants assisteixen al 75% de les classes. |
10% |
Projectes |
|
Els alumnes presentaran un projecte escrit en grup. Tots els alumnes d'un mateix grup rebran la mateixa nota. |
25% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es farà un test per cada unitat. Cada test valdrà un 10% de la nota final. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària, s'adaptarà l'avaluació per tal que es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau,mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). És obligatori assistir a classe. Els alumnes que no assisteixin al 75% de les classes (com a mínim), no podran presentar la carpeta d'aprenentatge. Convocatòria 1: avaluació continua Aprovat: 50% Convocatòria 2: examen final Examen escrit (50% para aprovar) que inclou un test d'opció múltiple i un exercici escrit en que l'alumne analitzarà i compararà dos texts des de la perspectiva de la gramàtica sistémico-funcional. |
Bàsica |
|
Bloor, T. and
Bloor, M. (2013). The Functional Analysis of English (3rd ed.) Routledge.
ISBN: 1444156659.
Fontaine, Lise
(2013). Analysing English Grammar: A systemic Functional Introduction.
Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-15193-1
Halliday, M. A.
K., and Matthiessen, C. (2014). Halliday's Introduction to Functional
Grammar (4th ed.). Oxon Routledge. ISBN: 9781444146608.
Johnes, R. and Lock, G. (2010). Functional
Grammar in the ESL Classroom: Noticing, Exploring and Practising. ISBN 978-0-230-27239-2. Thompson, G.
(2013). Introducing Functional Grammar (3rd Ed.). ISBN: 978-1-4441-5267-8. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LLENGUA ANGLESA VI/12274116 | LLENGUA ANGLESA V/12274115 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
NARRATIVA EN ANGLÈS/12274122 | INTRODUCCIÓ A LA TRADUCCIÓ ANGLESA/12274124 | EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANGLÈS I/12274002 | ANGLÈS II/12274003 | DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110 | DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108 | DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107 | DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109 | LLENGUA ANGLESA II/12274106 | LLENGUA ANGLESA I/12274105 | LLENGUA ANGLESA III/12274111 |
|
|
Altres comentaris |
It is strongly advisable to have previously passed the following courses: English I - English II - English Language I - English Language II - English Language III - Communication Skills: Speaking and Listening I - Communication Skills: Speaking and Listening II - Communication Skills: Reading and Writing I - Communication Skills: Reading and Writing II |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|