DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LLENGUA ANGLESA V Codi 12274115
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Adreça electrònica alberto.fuertes@urv.cat
Professors/es
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Web
Descripció general i informació rellevant <p> In this course we analyze the complexities of the English noun phrase and other complex structures – subordination and topicalization processes – from a theoretical and practical perspective. Students will be introduced to the type of argumentation used in linguistic analysis.</p><div><br /></div><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura. <br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell avançat.
Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell superior.
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Obté consciència dels principals aspectes contrastius entre l’anglès i l’espanyol/català.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
I. Basic concepts
1. Form and function
2. Phrase structure
2.1. Constituency
2.2. Heads and complements
2.3. Syntactic representation
3. Structural ambiguity

II. The Noun Phrase 4. Determiners and quantifiers
5. The system of pronouns
6. Modification
6.1. Restrictive vs non-restrictive modification
6.2. Temporary vs permanent modification
7. Premodification
7.1. Adjectives
7.2. Participles
7.3. Genitive
7.4. Nouns
7.5. Multiple premodification
8. Postmodification
8.1. Prepositional Phrases
8.2. Non-finite clauses
8.2.1.Participle clauses
8.2.2.Infinitive clauses
8.3. Relative clauses
8.3.1.Bound: Restrictive and Nonrestrictive
8.3.2.Free: Definite and Conditional
9. Appositive clauses
9.1. Appositive clauses and nouns in apposition
9.2. Appositive clauses and that-clauses
10. Multiple postmodification
11. Nominalizations
III. Embedded Clauses
12. Classification
13. Nominal clauses
13.1. Types
13.2. That-clauses
13.2.1. That-clauses vs. restrictive relative clauses
13.3. Wh-interrogative clauses
13.3.1. Wh-interrogative clauses vs. free relative clauses
14. Adverbial clauses
14.1. Adverbs, adverb phrases, adverbials
14.2. Types of adverbial clauses
15. Comparative structures
15.1. Scalar
15.2. Non-scalar
IV. Complex structures 16. Focus and Theme
17. Fronting
18. Inversion
19. Left and right dislocation
20. Extraposition
21. Discontinuous noun phrases
22. Cleft sentences
23. Pseudo-cleft sentences
24. Existential sentences
V. Cohesion and coherence in English 25. Organising discourse
25.1. Reference
25.2. Substitution and ellipsis
25.3. Conjunctive relations
25.4. Lexical cohesion

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
25 25 50
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
25 25 50
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves mixtes
A5
6 38 44
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation and introduction: planning, objectives, methodology and assessment.
Sessió Magistral Theoretical explanations of the course contents. Emphasis will be placed on helping students exercise and improve their competence in the English language, as well as on helping them develop independent work habits.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Classes are planned to be highly interactive, so all students are expected to read assigned material and prepare exercises at home prior to class time, in order to be able to participate in class. All students should contribute to class discussions.
Atenció personalitzada Meant to solve student's queries and explore points of confusion or interest that cannot be fully addressed in class.

Atenció personalitzada
Descripció

Donada la situació d’emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,..)

Meant to solve student's queries and explore points of confusion or interest that cannot be fully addressed in class – Check on general student progress.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
A5
- Two tests 25% each

- End-of-term exam
50%

50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Final exam worth 100% that includes questions and exercises on all the topics covered in the course. Students must obtain a minimum of 50% to pass this exam.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Aarts, B. 2001. English Syntax and Argumentation. New York: Palgrave.

Baker, C. 1995. English Syntax. Cambridge, MA: The MIT Press.

Chalker, S. 1992. A Student’s English Grammar. Workbook. Harlow, Essex, England: Longman.

Close, R. 1974. A University Grammar of English Workbook. Harlow, Essex, England: Longman.

van Gelderen, E. 2010. An Introduction to the Grammar of English. Amsterdam: John Benjamins.

Greenbaum, S. and R. Quirk 1990. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow, Essex, England: Longman.

Halliday, M.A.K and R. Hasan (1976): Cohesion in English. London: Longman.

Huddleston, R. & G. Pullum 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.

Huddleston, R. & G. Pullum. 2005. A Student's Introduction to English Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

Quirk, Randolph and Sidney Greenbaum. 1987. A University Grammar of English. Essex: Longman.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent