IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) TALLER D'EXPRESSIÓ ORAL AVANÇADA Code 12274118
Study programme
Grau d'Anglès (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Quart 1Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
E-mail carmen.rueda@urv.cat
lidia.gallego@urv.cat
sandra.estelle@urv.cat
Lecturers
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
ESTELLE CABALLER, SANDRA
Web
General description and relevant information
Aquesta assignatura combina la presencialitat  i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais)  estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura

L’objectiu principal d’aquest curs és proporcionar els estudiant una intensiva pràctica oral en anglès utilitzant diferents formats de producció oral i diferents finalitats per parlar. Aquest curs també donarà els estudiants les destreses que necessiten per fer bones presentacions orals dins un context acadèmic. Al llarg dels seminaris, els estudiants aprendran com parlar en públic i fer presentacions davant una audiència, com estructurar i assetjar les seves presentacions, com parlar a partir de notes i utilitzar la seva veu de forma efectiva, com utilitzar el llenguatge corporal i mantenir el contacte visual amb l’audiència, com crear i utilitzar presentacions en Powerpoint i Prezzi, i com controlar els nervis i sobreposar-se als possibles problemes quan parlin en anglès davant del públic. Per tal de seguir el curs, els estudiants han de preparar presentacions en grup sobre temes que triin ells, així com fer presentacions individuals sobre temes de tipus acadèmic.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Type B Code Competences Transversal
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell superior.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Domina las tècniques i les estratègies pròpies del discurs oral i/o escrit.
Obté consciència dels errors més comuns que es produeixen en el procés de transferència entre l’anglès i l’espanyol/català, a fi d’identificar-los i corregir-los.
Type B Code Learning outcomes
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Talking in public -Organization
-Delivery
-Answering questions
2. Types of presentations -Reporting an event
-Making an announcement
-Influencing the audience
-Making a speech
3. Selecting your materials -Purpose of the talk
-Timing
-Audience
4. Organization and structure of a presentation -Introduction
-Development
-Conclusions
-From written document to oral delivery
5. Pronunciation -Rhythm
-Intonation
-Fluency vs. accuracy
-Hesitation
6. Grammar -Syntax of spoken language
7. Vocabulary -Connectors
-Synonyms
-Specialized vocabulary
8. Pragmatics -Register
-Context
-Body language
-Cultural aspects
9. Visual aids -Electronic presentations
-Timing
10. Delivery -Target audience
-Content

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A5
CT5
1 3 4
Seminaris
A5
CT5
52 47 99
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves pràctiques
A5
CT5
2 20 22
Proves pràctiques
A5
CT5
2 20 22
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Basic explanations about course content and dynamics
Seminaris Students will be exposed to an array of techniques to improve their oral proficiency and communication skills.
Atenció personalitzada One-on-one interaction with students,

Atenció personalitzada
Description

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial o per videoconferència, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves pràctiques
A5
CT5
1 speech
1 read-aloud exercise
10% + 10%
Proves pràctiques
A5
CT5
2 individual presentations
2 pair/group presentations
20% + 20%
20% + 20%
Others  
 
Other comments and second exam session

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària, s'adaptarà l'avaluació per tal què es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).

Donada la naturalesa d'aquest curs i el seu émfasi en la pràctica oral, els estudiants han d'assistir a classe i participar de forma activa a l'aula.

2ª CONVOCATÒRIA:

Per la 2ª Convocatòria caldrà fer el següent:

-S'han de completar de manera satisfactòria totes les tasques que s'especifiquen a sota. En cas de no fer alguna d'aquestes tasques o fer-ho fora de les dates assignades, l'estudiant no podrà aprovar el curs.

1. L'estudiant haurà de preparar 1 PRESENTACIÓ ORAL: (60 % de la nota final)

· La presentació haurà de ser original (no reutilitzada) i sobre un tema acadèmic relacionat amb els Estudis Anglesos. L'estudiant haurà de consultar el tema amb els professors de l'assignatura al Gener, dues setmanes abans de l'examen com a minim.

· La presentació tindrà una durada de 15 minuts com a mínim. Es pot fer amb powerpoint o Prezi. El document de powerpoint per fer la presentació s'entregarà a finals de Gener. Les dues professores de l'assignatura avaluaran la presentació de cada estudiant.

· També s'espera que l'estudiant faci preguntes després de les presentacions d'altres companys de curs.

2. UN EXERCICi de comunicació oral en anglès sobre una situació concreta (20 % de la nota final)

3. UN EXERCICi de detecció d'errades en Presentacions orals (20% de la nota final)


Fonts d'informació

Bàsica Graham Burton, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP, 2013
Mark Powell, Presenting in English, Thomson Heinle, 2002

Materials will be made available through the photocopy facility or through Moodle.

Complementària Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford Univ. Press, 2007
J. K. Alberts, T. Nakayama, J. Martin, Human Communication in Society, Allyn and Bacon, 2010

Recomanacions


 
Other comments
Com que es tracta d'una assignatura que és de tipus pràctic al 100 %, es recomana els estudiants assistir a classe de manera habitual i treure el màxim de profit de les possibilitats que els dóna de poder practicar la coumunicació oral en anglès.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.