Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
| A6 |
Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat.
| | A6 |
Coneix els aspectes principals de la narrativa en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Reading Prose Fiction |
The novel. The short story. |
2. Studying prose fiction; significant features |
Character, Narration, Language, Reader response. |
3. Narrative strategies |
a. Aspects of 19th century realism
b. Modernist fiction and 'Stream of Consciousness'
c. Postmodern fiction |
Set reading: |
1. 'Jane Eyre' - Charlotte Brontë (extract)
2. 'The Garden Party' - Katherine Mansfield
3. James Joyce (extracts & short story)
5. Angela Carter - 'The Bloody Chamber' and 'The Magic Toyshop'
6. Alice Munro, 'Dear Life'
7. Other short stories will be read as part of a Personal Project |
Suggested reading for individual study and presentation.
|
(Full list of possible titles to be provided at the beginning of the course) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
33 |
58 |
91 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
15 |
10 |
25 |
Treballs |
|
3 |
3 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
3 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explanation of the course syllabus and procedure. Students’ assessment |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Seminar sessions for the analysis and discussion of the novels and short stories in the set reading list. Students will have read the texts beforehand, according to the course calendar, and to the guidelines suggested by the teacher. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
The main concepts of fiction, and recurrent themes through the 19th and 20th centuries will be presented in class, or on-line, and then exemplified through specified texts, which the students are expected to have read beforehand. |
Treballs |
Students will be asked to write written commentaries on three or four specified texts. These commentaries will be prepared at home, and either uploaded to Moodle, or written in response to specific questions in class. These questions will be par of discussion in class. |
Presentacions / exposicions |
Each student will undertake the study of one literary work (novel or short story) of his/her choice from a list of works suggested by the teacher. Depending on the number of students in class, this activity may be carried out in groups. The result of the individual /group work will be presented in class, before the whole group. Each presentation will be followed by a five minutes’ forum for discussion on the presentation. |
Atenció personalitzada |
Students must attend tutorial sessions, to explain which novel/short stories they intend to present in class, and then the outline of that presentation. |
Descripció |
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)
Each student will be given personal attention in the form of individual tutorials. The aim of these tutorials is to help students who may have doubts or difficulties in following the course. Tutorials will be obligatory as part of the student’s individual work and previous to their class presentation. All students will be encouraged to visit their teacher whenever they have any doubts concerning the course. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Seminar sessions: analysis and discussion of the fictional works studied.
Participation in discussion and bringing notes |
10% |
Treballs |
|
Will consist of essays, on subjects related to the set textx, answers to set questions on relevant lectures and videos, and position papers/response papers on specific lectures |
35% |
Presentacions / exposicions |
|
The presentation individually or in small groups of a novel or short story, selected from a list of suggestions offered by the teacher |
25% |
Proves mixtes |
|
Short written examinations which test knowledge and understanding of the concepts studied in class, and their practical application to analysis of texts. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
This teaching guide is provisional only. If any health emergency arises it will be adapted in order to comply with the directives issued by the competent bodies. Any modification will be announced via the news forum on the Moodle online campus. Students who do not attend classes regularly and consequently do not complete the Continuous Assessment programme satisfactorily, will have to take the final exam (second sitting). The final exam will consist of short questions to test understanding of concepts related to types of narrative and a short essay on one of the novels/short stories selected from the list of the set reading. |
Bàsica |
|
Most of the reading material will be be provided via Moodle or will be accessible on line. Students are expected to buy their own copies of the set readings. Angela Carter, The Magic Toyshop, (1967) Penguin Random House Sholmith Rimmon-Kenan, Narrative Fiction: Contemporary Poetics. New Accents, Roultedge (2nd edition, 2002) (some parts)
The following are good resources on the subject of narrative and narrative theory. They are available in the library for consultation: Atkins, G., Walsh, C., Watkins, S. (eds) (1995) Studying Literature. A Practical
Introduction, Hemel Hempsted: Harvester Wheatsheaf Eagleton, T. Literary Theory. An
Intrduction Minneapolis
: University of Minnesota Press, 1996 82"19".09
Eag Selden, Raman. Practising theory and reading literature : an introduction, New York [etc.]: Harvester Wheatsheaf, 1989. N1-7-15 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|