DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) LLENGUA ALEMANYA III Codi 12274201
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Adreça electrònica macia.riutort@urv.cat
Professors/es
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Web http://usuaris.tinet.cat/mrr
Descripció general i informació rellevant <div> Consolidar els coneixements previs i ampliar-los per tal de possibilitar l'expressió oral i escrita a un nivell intermedi. <br /></div><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura. <br /></div><div>Esta asignatura combina la presencialidad y la virtualidad en un porcentaje aún por determinar. En el inicio del curso, el calendario con todas las actividades docentes previstas (con horarios y espacios) estará disponible en el campus virtual (Moodle) de la asignatura.</div><div> This subject combines face-to-face and blended learning in a percentage that has yet to be confirmed. When the academic year starts, the calendar with all of the planned teaching activities (with timetables and classrooms) will be available from the Moodle online campus for each subject. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari de la llengua alemanya a un nivell bàsic/intermedi.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats bàsiques/intermèdies d’ús instrumental de la llengua alemanya.
Se sensibilitza sobre aspectes contrastius entre la llengua alemanya i l’espanyol/català i es familiaritza amb els errors més comuns que se es produeixen en el procés de transferència entre llengües per a poder-los identificar i corregir.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya II. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell I i II (3 en total). 1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives
Unitat 1: Lliçó 9 (Themen aktuell 1): Kaufen und schenken (Comprar i regalar) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- datiu i acusatiu dels diversos determinants i pronoms
- el datiu plural dels noms
-els complements acusatiu i datiu
- verbs que regeixen datiu
- la comparació: els graus de l'adjectiu en funció atributiva i adverbial: positiu, comparatiu i superlatiu
- les conjuncions aber, und, oder, denn i sondern

FUNCIONS COMUNICATIVES
- manifestar preferències i desitjos
- expressar satisfacció o insatisfacció
- fer propostes, recomanar i convidar
- comparar i avaluar

LANDESKUNDE
-El pa
-El cafè
-Tipus de cervesa i vins
Unitat 2: Lliçó 10 (Themen aktuell 1): Deutsche Sprache und deutsche Kultur (Llengua i cultura alemanyes) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- indicacions temporals
- les preposicions temporals an, in, nach, um, vor, bis/bis zu, seit, von ... bis
- els ordinals a les dates
- el genitiu de determinants i noms (introducció)
- preposicions que regeixen genitiu: wegen
- els determinants interrogatius welch- i was für ein-
- Perfekt i Präteritum (ampliació)

FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- donar i demanar informació sobre alguna cosa

LANDESKUNDE:
-Tres edificis famosos: Neuschwanstein, Walhalla de Ratisbona, Illa dels Museus de Berlín
-Tres grans escriptors: Goethe, Schiller, Annette von Droste-Hülshoff
-Tres grans músics: Bach, Mozart, Wagner
-Tres grans pintors: Caspar David Friedrich, Paula Modersohn-Becker, Grethe Jürgens
Unitat 3: Lliçó 1 (Themen aktuell 2): Aussehen und Persönlichkeit (Aparença i personalitat) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- Els determinants dies-, jed- all- i manch-
- la declinació de l'adjectiu com a complement del nom
- l'adjectiu nominalitzat

FUNCIONS COMUNICATIVES
- descriure persones
- expressar impressions subjectives

LANDESKUNDE
-Les llengües d'Alemanya, Suïssa i Àustria
-Els lands d'Alemanya i Àustria. Els cantons suïssos
-Sant Martí
-L'advent
-Nadal i cap d'any

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
26 48 74
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
26 30 56
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves mixtes
A3
5 10 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Atenció personalitzada
Descripció

Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.


Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...

Dada la situación de emergencia sanitaria, durante el curso 2020-2021 se atenderá a los estudiantes en tutoría individualizada y/o grupal a finn de resolver posibles dudas, consultas y demás cuestiones relacionadas con la asignatura. La tutoría podrá ser presencial y/o virtual. A principios de curso se informará al estudiante sobre cómo se llevará a cabo esta atención personalizada (horarios, si será presencial, por correo electrónico, Moodle...

Due to the current emergency health situation, in the 2020-21 academic year students will be able to consult their teachers in individual and/or group tutorials if they have any questions or queries on subject-related issues. Students will receive a schedule for these tutorials at the start of the course and be informed what form they will take (i.e. whether they will be held face-to-face, online, via email or on Moodle, etc.).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
A3
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (56 %) + una prova de comprensió auditiva (16 %) + una prova de comprensió lectora (16 %) + una prova de Landeskunde (12%). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5.
90%
Altres  

Assistència regular a classe i participació activa a classe (fer deures, fer redaccions, fer exercicis)

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segunda convocatoria tendrá las mismas partes que la prueba final de la evaluación continua (gramática, comprensión auditiva y comprensión lectora) y se aplicarán los mismos criterios que en aquélla. Aquellos estudiantes que hayan superado alguna de estas partes en la prueba final de la evaluación continua podrán elegir si repetirla o conservar la nota obtenida en aquélla.

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).

This teaching guide is provisional only. If any health emergency arises it will be adapted in order to comply with the directives issued by the competent bodies. Any modification will be announced via the news forum on the Moodle online campus.

Esta guía docente es orientativa. En el caso de situaciones de emergencia sanitaria se adaptará la evaluación para que se pueda llevar a cabo de acuerdo con las directrices que establezcan los organismos pertinentes. Cualquier modificación se informará, en su caso, mediante el foro de noticias del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 1. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 1. Libro de ejercicios., Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Libro de ejercicios., Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana. Explicaciones y ejemplos, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Gramática de la lengua alemana. Libro de ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Verbos alemanes. Diccionario de conjugación y complementación, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2010
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
LLENGUA ALEMANYA IV/12274202


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LLENGUA ALEMANYA II/12274103
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent