Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
| A6 |
Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
| | A6 |
Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
The Nature of Theatre |
Drama and theatre
Text and performance
Elements of a play |
Introduction to English Drama |
Medieval Drama
Renaissance and Restauration
Modern English Drama
|
Twentieth Century English Drama |
George Bernard Shaw, comedy and social criticism
Oscar Wilde, aestheticism and the critique of convention: “The Importance of Being Earnest”
Modernist poetic drama: T.S. Eliot
The angry decade: John Osborne and the return to realism
From the existential to the absurd: Harold Pinter, “The Caretaker.” Samuel Beckett.
Postmodernist experiments: Tom Stoppard, “Rosenkrantz and Guildenstern Are Dead.”
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
53 |
79 |
Sessió Magistral |
|
29 |
20 |
49 |
Treballs |
|
1 |
6 |
7 |
Seminaris |
|
1 |
6 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
To focus on specific topics and how to develop them. |
Sessió Magistral |
To provide general and specific information. |
Treballs |
To narrow down topics and write about them. |
Seminaris |
To focus on subtopics and how to present them. |
Atenció personalitzada |
Personal meeting at my office in order to clarify academic points. |
Descripció |
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course.
Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercises to be written in class |
40% |
Treballs |
|
Assignments |
40% |
Altres |
|
Class participation |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
The students who do not reach the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance, as well as those who have not opted to go through the continuous assessment (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all students (both those who failed the continuous assessment and those who opted for the final class exercise), and will consist in a final class exercise of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excerpts from the texts analyzed ...). Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que stableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
- Fortier, Mark, Theory/Theatre: An Introduction, 2002, Routledge
- Montgomery, Martin et alia , Ways of Reading , 2000, Routledge
- Lane, David, Contemporary British Drama, 2010, Edinburgh University Press
- Pickering, Kenneth, Studying Modern Drama, Second Edition, Palgrave MacMillan
- Shepherd, Simon, and Mick Wallis, Drama/Theatre/Performance, 2004, Routledge
- Pinter, Harold, “The Caretaker”
- Stoppard, Tom, “Rosencrantz and Guildenstern Are Dead”
- Wilde, Oscar, “The Importance of Being Earnest”
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|