DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) HISTÒRIA DE LA LLENGUA ANGLESA Código 12274227
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Correo-e joaquin.romero@urv.cat
Profesores/as
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Web
Descripción general e información relevante

This course presents a general overview of the history of the English language, with a focus on the development of the core aspects of the language, especially the phonology and the grammar, but also within a historical and cultural context.

Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura.


A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Coneix l'evolució històrica de la llengua anglesa.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Historical Linguistcs 1.1 Language change, evolution and decay
1.2 Historical Linguistics: aims andmethodology
1.3 Internal and external factors in language change
1.4 Sound change
1.5 Language classification
1.6 Indo-European and Germanic
2. Old English 2.1 Historical background
2.2 Old English dialectal differentiation
2.3 Old English phonology
2.3.1 From Germanic to Old English
2.3.2 Sound-spelling correspondences
2.3.3 Consonants
2.3.4 Vowels
2.4 Old English grammar
2.4.1 Nominal inflection
2.4.2 Verbal inflection
2.4.3 Morphological and syntactic processes
2.5 Scandinavian influence
3. Middle English 3.1 Historical background
3.1.1 The Norman conquest
3.1.2 Sociocultural conditionings
3.2 Middle English phonology
3.2.1 Spelling
3.2.2. Main changes in the pronunciation
3.3 Middle English grammar
3.4 Middle English lexicon
3.4.1 Loss of Anglo-Saxon vocabulary and word-formation processes
3.4.2 Borrowings from Norman-French
3.4.2 Borrowings from French and Latin
4. Early Modern English 4.1 Historical introduction
4.2 Eary Modern English phonology
4.2.1 The Great Vowel Shift
4.2.2 Other changes in the vocalic system
4.2.3 Changes in the consonantal system
4.3 Early Modern English grammar
4.3.1 Syntactic and morphological aspects
4.4 The lexicon of Early Modern English
4.4.1 The influence of Latin and Greek
4.4.2 The language of Shakespeare
5. Modern English 5.1 Historical context
5.1.1 The Reformation
5.1.2 The age of discoveries
5.2 Neoclassicist attitudes towards language
5.2.1 The scientific study of language
5.2.2 Language academies
5.2.3 Prescrptive grammars and dictionaries
5.2. The spread of English around the world
5.2.1 American English
5.2.2 English in Australia and the Pacific
5.2.3 English in Africa, India and the Caribbean
5.3 English as the world's lingua franca
5.3.1 English in communication, entertainment and science
5.4 Recent phonological and grammatical changes in English
5.4.1 British English from the 18th to the 20th centuries
5.4.2 The American pronunciation standard

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
15 7.5 22.5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
24 28.5 52.5
Resolució de problemes, exercicis
A5
4 16 20
Treballs
A5
8 22 30
Presentacions / exposicions
A5
1 11 12
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A5
1.5 1.5 3
Proves pràctiques
A5
3 3 6
Proves orals
A5
0.5 0.5 1
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries – Explanation of course structure
– Explanation of course syllabus
– Presentation of course schedule
– Description of the type of class: theory and practice
– List and explanation of course objectives
– List and explanation of course methodologies
– Explanation of course assessment
– List of teaching materials: workbook, recorded exercises.
– Relation of course to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises and assignments
– Feedback on work done and tests taken
Sessió Magistral – Power-point supported sessions
– Brief summary of session
– Main objectives of session
– Links to previous units
– Explanation of main concepts
– Exemplification
– Audio and video illustrations
– Question and answer session
– Recapitulation
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària – Workbook exercises: group and individual
– Transcription exercises
– Readings from book
Resolució de problemes, exercicis - Preparation of readings
Treballs - Preparation, rehearsal and recording of audiovisual assignments
Presentacions / exposicions - Performance of audiovisual assignments
Atenció personalitzada – Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Check on student progress

Atenció personalitzada
descripción

– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation – Check on student progress

Donada la situació d’emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,..)

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
-Class Attendance
-Participation
10%
Treballs
A5
-Recordings 10%
Proves objectives de preguntes curtes
A5
-Class Exercises & Recordings 20%
Proves pràctiques
A5
-Tests 60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

2nd Convocatòria:

Single Exam: 100% of the grade
PASSING GRADE IS 60%

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica BARBER, C., BEAL, J. & SHAW, P., The English Language. A Historical Introduction, 2nd edition, 2009
BAUGH, A.C. & CABLE, T., A History of the English Language, , 1993
Lass, R., Old English, , 1995
Hock, H. H., Principles of Historical Linguistics, , 1991
Crystal, D., The Cambridge Encyclopedia of the English Language (PART I), , 1995

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS I/12274113
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.