DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) HISTÒRIA MEDIEVAL D'ESPANYA Código 12294113
Titulación
Grau d'Història (2018)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Prerrequisitos
Departamento Història i Història de l'Art
Coordinador/a
ISLA FREZ, AMANCIO
Correo-e amancio.isla@urv.cat
Profesores/as
ISLA FREZ, AMANCIO
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura. 


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Conèixer, entendre i interpretar els fets històrics del territori propi.
 A3 Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Identifica i comprèn l'evolució històrica de la península Ibèrica.
 A3 Distingeix els diversos models d'estructura política, econòmica i social existents en un període de la història.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. La fi de l'Imperi a Hispània i les invasions.
Tema 2. El regne visigot.
Tema 3. La societat en època visigoda.
Tema 4. L'Església i la cultura visigodes.
Tema 5. La conquesta musulmana i la configuració d'Al-Àndalus.
Tema 6. El Califat Omeia. La societat andalusí.
Tema 7. Els regnes cristians del nord.
Tema 8. La societat cristiana altmedieval.
Tema 9. Castella i Lleó en el segle XII.
Tema 10. Economia i societat en la Plena Edat Mitjana.
Tema 11. De l'expansió a la crisi.
Tema 12. Església i cultura a la Plena Edat Mitjana.
Tema 13. La crisi del segle XIV.
Tema 14. Els Trastàmara a Castella.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
descripción

Donada la situació d’emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle,..)


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.