Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera. |
| A3 |
Estructurar el procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llenges, del Consell d'Europa. |
| A4 |
Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix el procés d'adquisició del llenguatge particularment pel que es refereix a la llengua estrangera, amb especifitat de l'espanyol.
| | A3 |
Utilitza amb domini els documents oficials més rellevants en l'actuació de la professió de professor d'espanyol: MCER, PCIC, Portafoli europeu de les llengües i coneix les implicacions que es deriven de l'ús d'aquests documents en e procés d'ensenyament-aprenentatge.
| | A4 |
Utilitza amb domini els documents oficials més rellevants en l'actuació de la professió de professor d'espanyol: MCER, PCIC, Portafoli europeu de les llengües i coneix les implicacions que es deriven de l'ús d'aquests documents en e procés d'ensenyament-aprenentatge.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica els resultats de la innovació
Té en compte a qui i com afecta la innovació
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. El context europeu |
1.1. La política lingüística del Consell d'Europa
1.2. Precedents: el Nivell Umbral |
2. El Marc comú europeu de referència (MCER) |
2.1. Estructura. Dimensions i escales de domini
2.2. Enfocament metodològic: un enfocament orientat a l'acció
2.3. Avaluació al MCER
2.4. El volum complementari del MCER (2018) |
3. Documents relacionats amb el MCER |
3.1. El Portfoli Europeu de les Llengües (PEL)
3.2. El Portfoli Europeu per als futurs professors d'idiomes (PEFPI)
3.3. Altres documents d'interès |
4. El Plan curricular del Instituto Cervantes (PCIC): niveles de referencia para el español |
4.1. Estructura i característiques
4.2. Components i inventaris |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
4 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Estudis previs |
|
5 |
5 |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
15 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i del sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Activitats pràctiques d'aplicació del contingut teòric de les sessions magistrals |
Treballs |
Redacció d'un treball de síntesi |
Estudis previs |
Lectura de documentació prèvia a les sessions magistrals |
Pràctiques a través de TIC |
Realització d'activitats pràctiques autònomes lliurades mitjançant la plataforma Moodle |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i comentari individualitzat de pràctiques i treballs |
Descripció |
Tutoría virtual / Resolución de dudas Dada la situación de emergencia sanitaria,
durante el curso 2020-21 las tutorías, tanto individuales como de grupo, se
podrán realizar de manera presencial o virtual. Al inicio de la asignatura se informará
de cómo se llevará a cabo esta atención personalizada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Pràctiques presencials |
20% |
Treballs |
|
Treballs de síntesi i aplicació dels continguts teòrics de l'assignatura. |
30% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Correcta aplicació dels conceptes explicats a les classes magistrals. |
30% |
Altres |
|
Assistència i participació a les classes i als fòrums. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El sistema d'avaluació descrit s'aplicarà a les dues modalitats (presencial i en línia). En la modalitat presencial, s'haurà d'assistir al 80% de les sessions. En la modalitat virtual, totes les pràctiques es realitzaran a distància; així mateix, es valorarà el seguiment i la participació als fòrums de discussió. Els estudiants, en cas de no superar l'assignatura en primera convocatòria, tindran dret a una segona convocatòria d'avaluació. |
Bàsica |
|
Consejería
de Educación de la Embajada de España en Bruselas (2002). "MCER y PEL". Mosaico,
núm. 9, diciembre. GARCÍA
SANTA-CECILIA, Álvaro (2003). "Bases comunes para una Europa plurilingüe: MCER
para las lenguas". http://cvc.cervantes.es/lengua/anuario/anuario_02/garcia/
LLORIÁN,
Susana (2007). Entender y utilizar el MCER desde el punto de vista del profesor
de lenguas. Madrid: Santillana – Universidad de Salamanca.
SÁNCHEZ
LOBATO, Jesús (dir.) (2005). Carabela, 57, Marco común europeo de referencia
para las lenguas: enseñanza, aprendizaje y evaluación (I), Madrid: SGEL.
SÁNCHEZ LOBATO, Jesús (dir.) (2006). Carabela, 58,
Marco común europeo de referencia para las lenguas: enseñanza, aprendizaje y
evaluación (II), Madrid: SGEL. |
Complementària |
|
FERNÁNDEZ,
Sonsoles (2003): Propuesta curricular y Marco común europeo de referencia:
desarrollo por tareas, Madrid: Edinumen.
GONZÁLEZ
PORTO, Javier (2005): «Una visión del MCER a través de mapas conceptuales»,
Glosas didácticas, núm. 14.
PUIG,
Fuensanta (ed.) (2008): Evaluación. Monográfico de MarcoELE.
ROBLES
ÁVILA, Sara (2006): La enseñanza de ELE a la luz del MCER. Málaga: Universidad
de Málaga.
ROZA GONZÁLEZ, M. Belén (2005): «El MCER y su
implicación en el ámbito escolar», Quaderns Digitals. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|