DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12855301
Ensenyament
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Prerequisits
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
IGLESIA MARTÍN, SANDRA
Adreça electrònica maria.bargallo@urv.cat
mariadolores.jimenez@urv.cat
sandra.iglesia@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
joseantonio.moreno@urv.cat
isabel.gibert@urv.cat
alicia.madrona@urv.cat
antonio.nomdedeu@urv.cat
Professors/es
BARGALLÓ ESCRIVÀ, MARIA
JIMÉNEZ LÓPEZ, MARÍA DOLORES
IGLESIA MARTÍN, SANDRA
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
MORENO VILLANUEVA, JOSÉ ANTONIO
GIBERT ESCOFET, MARIA ISABEL
MADRONA CAO, MARIA ALICÍA
NOMDEDEU RULL, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant El objetivo de esta asignatura es que el alumno aplique los contenidos teóricos vistos en las diferentes asignaturas del máster a la programación de clases de español y a la programación de una unidad didáctica para un mínimo de tres sesiones de clase. Esta asignatura se imparte en dos modalidades. En la modalidad propia, la asignatura se realizará de la manera prevista y se puede consultar la información en los apartados correspondientes de esta guía. En la docencia en línea, los contenidos, las competencias y los resultados de aprendizaje serán los ordinarios y se pueden consultar en el apartado correspondiente de la guía. Las metodologías, la planificación y la evaluación serán tan similares como sea posible a la modalidad presencial / semipresencial y hay que consultar el detalle en el apartado de Evaluación. Otros comentarios y segunda convocatoria.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar les teories de l'adquisició de llengües estrangeres y els fonaments pedagògics i psicològics d'aquestes teories, com també els principis metodològics i les aplicacions més adequades per a optimitzar l'aprenenttage d'una llengua estrangera.
 A2 Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat.
 A4 Planificar i avaluar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'acord amb el context d'ensenyament, el currículum, l'enfocament metodològic i el component afectiu.
 A5 Exposar amb domini i de forma adequada els coneixements sobre l'espanyol LE de manera escrita, oral o per entorns multimèdia diversos
 A6 Introduir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua.
 A8 Dissenyar i dur a terme una investigació rellevant en l'àrea de l'ensenyament d'E/LE basada en els diferents mètodes d'investigació quantitativa i qualitativa i implementar els resultatsde d'aquesta investigació a l'aula.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Sensibilització en temes mediambientals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Integra els coneixements teòrics adquirits durant el Màster en un projecte personal d'investigació.
Aprofundeix i s'especialitza en una àrea d'interés de les exposades al màster, aplicant els coneixements i les habilitats adquirides durant aquest.
 A2 Integra els coneixements teòrics adquirits durant el Màster en un projecte personal d'investigació.
Comunica correctament, tant de forma oral com escrita, els resultats del treball d'investigació, amb un discurs coherent i un registre adaptat a l'audència d'un congrés d'E/LE.
Aprofundeix i s'especialitza en una àrea d'interés de les exposades al màster, aplicant els coneixements i les habilitats adquirides durant aquest.
 A4 Integra els coneixements teòrics adquirits durant el Màster en un projecte personal d'investigació.
Aprofundeix i s'especialitza en una àrea d'interés de les exposades al màster, aplicant els coneixements i les habilitats adquirides durant aquest.
 A5 Integra els coneixements teòrics adquirits durant el Màster en un projecte personal d'investigació.
Comunica correctament, tant de forma oral com escrita, els resultats del treball d'investigació, amb un discurs coherent i un registre adaptat a l'audència d'un congrés d'E/LE.
Aprofundeix i s'especialitza en una àrea d'interés de les exposades al màster, aplicant els coneixements i les habilitats adquirides durant aquest.
 A6 Integra els coneixements teòrics adquirits durant el Màster en un projecte personal d'investigació.
Aprofundeix i s'especialitza en una àrea d'interés de les exposades al màster, aplicant els coneixements i les habilitats adquirides durant aquest.
 A8 Integra els coneixements teòrics adquirits durant el Màster en un projecte personal d'investigació.
Aplica les tècniques pròpies del camp científic en un projecte concret i personal.
Aprofundeix i s'especialitza en una àrea d'interés de les exposades al màster, aplicant els coneixements i les habilitats adquirides durant aquest.
Domina els procediments d'investigació: recerca documental (estat de la qüestió, hipòtesi), recollida de dades, anàlisi (qualitatiu o quantitatiu) i interpretació d'aquests.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
 B2 Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B3 Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C5 Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments

1. El alumno o la alumna selecciona un tema y elabora una propuesta de trabajo que envía al coordinador o la coordinadora de TFM.

2. El alumno o la alumna selecciona un mínimo de 2 tutores posibles para su propuesta. 

3. El coordinador o la coordinadora de TFM asigna tutor o tutora al trabajo de cada alumno.

4. El alumno o la alumna se pone en contacto con el tutor o la tutora asignado para presentar su propuesta de investigación.

5. El tutor o la tutora da el visto bueno a la tutorización y a la propuesta de trabajo.

6. El alumno o la alumna realiza la investigación y redacta el trabajo con el asesoramiento del tutor o la tutora en los plazos pactados en las distintas tutorías.

7. El tutor o la tutora da el visto bueno al trabajo y envía un informe al coordinador o la coordinadora de TFM.

8. El alumno o la alumna realiza el depósito del trabajo ante el coordinador o la coordinadora de TFM.

9. El alumno o la alumna defiende su trabajo en sesión pública ante un tribunal formado por tres docentes del programa, entre los que se encuentra el tutor o la tutora del trabajo.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A1
B4
C3
C6
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A2
A5
B2
C3
3 7 10
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A4
A5
A8
B2
B3
B4
B5
C2
C3
C5
C6
4 280 284
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A2
A4
A5
B3
1 1 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura y de la metodología de seguimiento de la misma.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Planteamiento previo del tema, elección pactada del docente tutor/a del mismo y selección de los puntos clave de la propuesta.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster El alumno tendrá reuniones con su tutor de trabajo de final de máster en diferentes momentos de desarrollo del mismo (mínimo 3).
Elaboració del treball de fi de grau/màster El alumno elaborará el trabajo de acuerdo a los presupuestos del Máster.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Defensa oral i pública del TFM por parte de los estudiantes.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

El tutor o tutora realiza el seguimiento desde su proceso de formación en el primer cuatrimestre.

La coordinación del Trabajo fin de Máster realiza tres sesiones de coordinación y seguimiento con los estudiantes con el objeto de tener conocimiento directo por parte del alumno o alumna de la formulación de su proyecto de investigación, del plan de trabajo y de sus expectativas.

Elaboración del trabajo final de máster: el alumno o alumna recibe instrucciones generales sobre la extensión y presentación del TFM. A lo largo de las tres sesiones citadas, recibe comentarios y sugerencias sobre el trabajo.

Dada la situación de emergencia sanitaria, durante el curso 2020-21 se atenderá a los estudiantes en tutoría individualizada y/o grupal para resolver posibles dudas, consultas y otras cuestiones relacionadas con la asignatura. La tutoría podrá ser presencial y/o virtual. A principios de curso se informará al estudiante sobre cómo se llevará a cabo esta atención personalizada (horarios, si será presencial, por correo electrónico, Moodle...).


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A4
A5
A8
B2
B3
B4
B5
C2
C3
C5
C6
Se evaluará la adaptación del trabajo a los presupuestos del Máster y la demostración de la adquisición de las competencias del mismo. 80%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A2
A4
A5
B3
Se evaluará la presentación y defensa pública del trabajo ante un tribunal de tres profesores. 20%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Según la normativa académica de grado y máster vigente, "Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a dos convocatorias de evaluación".

Se evaluará la adaptación del trabajo a los presupuestos del Máster y la demostración de la adquisición de las competencias del mismo.

Se evaluará la presentación y defensa pública del trabajo ante un tribunal de tres profesores del programa (uno de ellos será el tutor o la tutora del trabajo).

Docencia en línea:

La evaluación será idéntica a la evaluación presencial en cuanto a método de evaluación e instrumentos. La docencia en línea permite la posibilidad de presentar y defender de forma pública el trabajo ante un tribunal de tres profesores del programa de forma virtual, a través de la plataforma Moodle (Adobe Connect).


Fonts d'informació

Bàsica Agència per a la qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, Cómo elaborar, tutorizar y evaluar un Trabajo de Fin de Máster, Aqu Catalunya, 2013

AQU Catalunya (2013). Cómo elaborar, tutorizar y evaluar un Trabajo de Fin de Máster. AQU Catalunya. Disponible en http://www.aqu.cat/doc/doc_18533565_1.pdf

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent