DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES Codi 12865101
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FRUMUSELU , ANCA DANIELA
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
ancadaniela.frumuselu@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
FRUMUSELU , ANCA DANIELA
Web
Descripció general i informació rellevant This course provides a general overview on the the theoretical foundations of the processes of acquisition and learning of a foreign/second language.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Dominar els corrents teòrics i enfocaments metodològics bàsics que caracteritzen els processos d'ensenyament i aprenentatge d'una llengua estrangera en general i de la llengua anglesa en particular
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Identifica, descriu i analitza els fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'anglès
 A2 Descriu, analitza, sintetitza i compara corrents teòrics i models d'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'anglès
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Comprèn els elements que composen una disciplina
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1. Defining the Field
1.2. Key issues in SLA
2. Learning a First Language 2.1. Language and the brain
2.2. Theoretical approaches in first language acquisition
2.3. Stages in the acquisition of L1
2.4. Child-directed speech
3. Task-creation & Lesson planning 3.1. Strategies and theories used in TEFL
3.2. Presentations of TBL activities
3.3. Lesson Planning and Classroom Management
3.4. Oral presentations and lesson plan analysis

4. Interlanguage 4.1. The concept of IL
4.2. The characteristics of IL
4.3. Error analysis
4.4. Selinker's five processes
4.5. Fossilization
5. Learning and Second Language 5.1. SLA in context and acquisition theories
5.2. The Monitor Model
5.3. Input, interaction, output
5.4. The role of formal instruction in SLA
5.5. The age of acquisition
5.6. Aptitude and intelligence
5.7. Attitude and motivation
5.8. Personality
5.9. Anxiety, self-esteem and willingness to communicate
5.10. Learner preferences and styles
5.11. New factors and approaches in SLL
Immersion programmes
Mobile learning and gamification in EFL classroom
The role of subtitling in foreign language acquisition
Learning foreign languages with ClipFlair
6. Learning English in
Multilingual Contexts
6.1. Bilingualism and Trilingualism
6.2. Multilingual acquisition
6.3. Models of multilingualism
6.4. The multilingual mind

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1
B1
2 0 2
Sessió Magistral
A1
A2
B1
10 28 38
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B1
C1
0 15 15
Treballs
A1
B1
0 30 30
Presentacions / exposicions
A1
B1
2 23 25
Fòrums de debat
A1
B1
0 25 25
Atenció personalitzada
B1
0 15 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs
Presentacions / exposicions
Fòrums de debat
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

The students will be able to ask for individual or group tutoring sessions in order discuss and solve their doubts. Students will receive personalised attention when participating in the seminars and online activities. Students will also receive personal feedback for their assignments and as well as for the class contributions. Since this is an online subject, personalised attention is a key issue.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B1
C1
10%
Treballs
A1
B1
45%
Presentacions / exposicions
A1
B1
35%
Fòrums de debat
A1
B1
10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of compulsory readings will serve as main sources of information for the course. Most of the readings are journal articles or book chapters on the specific topics. Further information about the main readings will be provided to students on Moodle. 

Brown, D.H. 1994. Principles of language Learning and teaching. Prentice Hall. Cook, V. 2002. Portraits of the L2 user. Multilingual Matters De Angelis, G. 2007. Third or Additional Language Acquisition. Multilingual Matters. Dörnyei, Z. 2003. Attitudes, orientations and motivations in language Learning. Blackwell PublishingEllis, R. 1987. Second language acquisition in context, Cambridge Ellis, R. 1996. Understanding second language acquisition, Oxford University Press Gao, X. 2010. Strategic language Learning. Multilingual Matters. Harley, T.2008. The Psychology of Language. Psychology Press Littlewood, W. 1984. Foreign and second language learning, Cambridge University Press Kecskes, I. & Papp, T. 2000. Foreign Language and Mother Tongue. Lawrence Erlbaum Mackey, A. & Gass, S. 2005. Second Language Research. Methodology and Design. Routledge. Ortega, L. 2009. Understanding Second Language Acquisition. Hodder Education Spada, N., Lightbrown, P.M.1993. How languages are learned, Oxford University Press. 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent