DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) MÈTODES I EINES DE RECERCA EN L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA Codi 12865107
Ensenyament
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquin.romero@urv.cat
Professors/es
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Web
Descripció general i informació rellevant This course is an introduction to second language research methodology, with special emphasis on research design, variable identification and qualitative vs quantitative statistical analysis. As an exceptional measure, in the 20-21 academic year these subjects will be taught exclusively online. The usual contents, competencies and learning outcomes will apply and are available in the relevant section of the teaching guide. The teaching methods, course plan and assessment criteria will be as close as possible to those described for the face-to-face/blended-learning mode. Please see the Assessment section for further information. “Other comments and second call”.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introduction 1.1 What is research?
1.2 Writing a research paper
1.3 Presenting and publishing your research
2. Experimental design 2.1 Experimental research design
2.1.1 Objectives
2.1.2 Research questions
2.1.3 Hypotheses
2.2 Survey research design
2.3 Case studies
2.4 Action research design
3. Data 3.1 Experimental data
3.2 Qualitative data
3.3 Quantitative data
4. Statistics 4.1 What is statistics?
4.2 Basic statistical concept
4.2.1 Population
4.2.2 Parameter
4.2.3 Sample
4.2.4 Variable
4.3 Categorical (qualitative) data
4.4 Numerical (quantitative) data
4.5 Presenting your data
4.6 Measuring your data
4.7 Estimation and confidence interval
4.8 Hypothesis testing
4.9 Analyses
4.9.1 Bivariate analysis
4.9.2 Multivariate analysis
4.9.3 Non-parametric tests
4.10 Statistics applications
4.10.1 SPSS
4.10.2 R
4.10.3 Excel and others

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A5
C2
5 0 5
Debats
A5
B4
2 16 18
Treballs
B1
C2
C4
0 50 50
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Course presentation and questionnaire on what it is to do research
Sessió Magistral Class presentations on the different topics in the syllabus
Debats In-class and online discussion sessions on selected topics in the syllabus
Treballs Design and analysis of an experiment
Atenció personalitzada One-on-one discussion in preparation for the final assignment

Atenció personalitzada
Descripció
Due to the current emergency health situation, in the 2020-21 academic year students will be able to consult their teachers in individual and/or group tutorials if they have any questions or queries on subject-related issues. Students will receive a schedule for these tutorials at the start of the course and be informed what form they will take (i.e. whether they will be held face-to-face, online, via email or on Moodle, etc.).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Debats
A5
B4
I will value active participation and insightful input in the online debates and class discussions 20%
Treballs
B1
C2
C4
I will value intellectual depth in the treatment of the specific aspect that is dealt with, as well as the innovation and rigor in the experimental design and data analysis. 60%
Altres  

Class attendance is required for this course.

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica Dale T. Greffee, An Introduction to Second Language Research Methods: Design and Data, , Un. of California, Berkeley, 2012
James Brown, Mixed Methods Research for TESOL, , Edinburgh University Press, 2014
Jenifer Larson-Hall, A Guide to Doing Statistics in Second Language Research Using SPSS and R, , Routledge, 2015

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12865301

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ADQUISICIÓ DE SEGONES LLENGÜES/12865101
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent