DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) PRAGMÀTICA A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA Codi 12865108
Ensenyament
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer 2Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
kai.voltmer@urv.cat
celia.fullana@urv.cat
evelina.leivada@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
VOLTMER , KAI-ALEXANDER
FULLANA GARCIA, CELIA
LEIVADA , EVANGELIA
Web
Descripció general i informació rellevant The goal of this module is to offer an introduction to study of pragmatics with emphasis on actual examples of language use in different contexts. We will explore the core issues in pragmatics and those aspects of the meaning of utterances which cannot be accounted for by semantics alone. We will discuss speech acts, presupposition, implicatures, contextually-mediated reference, politeness, and aspects of the acquisition of pragmatics in the first/foreign language. By the end of this module, you will have an enhanced understanding of core themes within pragmatics, with special emphasis to teaching and learning pragmatics in an EFL context. This subject combines face-to-face and blended learning in a percentage that has yet to be confirmed. When the academic year starts, the calendar with all of the planned teaching activities (with timetables and classrooms) will be available from the Moodle online campus for each subject.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Dominar els fonaments lingüístics bàsics de la lingüística teòrica i aplicada
 A3 Posseir un coneixement avançat de la llengua anglesa oral i escrita a tots els nivells i del seu sistema lingüístic (lèxic, fonètic, gramatical, pragmàtic, discursiu) i donar-li un tractament didàctic adequat
 A5 Identificar, descriure, analitzar i avaluar recursos, estratègies, mètodes i procediments didàctics emprats en l'ensenyament de la llengua anglesa i aplicar-los adequadament en qualsevol entorns ILE / ISL i en funció de les necessitats de l'alumnat.
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B6 Comunicar informació, idees, conclusions, problemes i solucions - i les raons que els sustenten - de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Identifica i analitza les unitats bàsiques i estratègies d'ensenyament i aprenentatge per a desenvolupar una competència comunicativa global (discursiva, textual, pragmàtica) en anglès
 A3 Reflexiona críticament sobre l'ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells lingüístics (gramàtica, lèxic, fonètica, pragmàtica) i analitza, elabora, compara i avalua propostes didàctiques al respecte
Reflexiona críticament sobre estudis relacionats amb el camp de la pragmàtica de la interllengua
 A5 Analitza, compara, avalua i selecciona material adequat per presentar, practicar i corregir elements de la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica de la llengua anglesa
Argumenta i raona sobre com, quan, i de quina manera treballar la pronunciació, la gramàtica, el lèxic i la pragmàtica en la classe de llengua anglesa
 A6 Elabora propostes i activitats pràctiques per incorporar les diferents competències lingüístiques (pragmàtica, gramatical, lèxica, fonètica) en els programes docents
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
 B6 Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Setmana 1: 1) Module overview. 2) What is pragmatics?
Setmana 2: 1) Conversational implicatures. 2) Scalar implicatures.
Setmana 3: 1) Deixis, presupposition, metaphor.
Setmana 4: 1) Speech acts.
Setmana 5: 1) Conversational structure.
Setmana 6: 1) Politeness. 2) Positive and negative face.
Setmana 7: 1) Experimental pragmatics and first language acquisition.
Setmana 8: 1) Can semantics be dissociated from pragmatics? 2) Grammatical illusions as semantico-pragmatic constructs.
Setmana 9: 1) Pragmatics in the EFL classroom.
Setmana 10: 1) Oral presentations. 2) Q&A sessions and feedback for the final written assignment.
Setmana 11: 1) Oral presentations. 2) A hands-on approach to pragmatics: Analyzing advertisements, movies, and humor.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A2
A3
16 12 28
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A6
B6
11 5 16
Presentacions / exposicions
A2
A6
B6
4 9 13
Treballs
A2
A3
A5
A6
B6
1 15 16
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Description and presentation of the course contents.
Sessió Magistral Explanation of the various linguistic tools and theories leading to intercultural and communicative pragmatics and their application in the EFL classroom.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Discussion and practice of basic concepts. Proposals to deal with pragmatic issues, differences and conflicts in the teaching and learning of EFL/ESL.
Presentacions / exposicions Oral presentation of a didactic proposal.
Treballs Critical reading, review of material, writing a didactic unit.
Atenció personalitzada Students will be in touch with the instructor (individual appointments, email or Moodle).

Atenció personalitzada
Descripció

Students can be in touch with me at evelina.leivada@urv.cat. Also, individual appointments are possible in and outside office hours (see syllabus). Due to the current emergency health situation, in the 2020-21 academic year students will be able to consult their teachers in individual and/or group tutorials if they have any questions or queries on subject-related issues. Students will receive a schedule for these tutorials at the start of the course and be informed what form they will take (i.e. whether they will be held face-to-face, online, via email or on Moodle, etc.).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A2
A6
B6
Oral presentations 30%
Treballs
A2
A3
A5
A6
B6
Final written assignment 40%
Altres  

Short online activities and participation in class

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

This teaching guide is provisional only. If any health emergency arises it will be adapted in order to comply with the directives issued by the competent bodies. Any modification will be announced via the news forum on the Moodle online campus.


Fonts d'informació

Bàsica

Main textbook: Levinson, S. C. 1983. Pragmatics. Cambridge Textbooks in Linguistics. (1997/2008 edition).

Other main readings:

Irun Chavarria, M. & E. Baiget Bonany. 2006. Raising awareness of pragmatics in the EFL classroom: A proposal. Revista de Estudios Culturales de la Universitat Jaume I, 133-144.

Katsos, N., M.-J. Ezeizabarrena, A. Gavarró, J. Kuva? Kraljevi?, G. Hrzica, K. K. Grohmann, A. Skordi et al. [+ 50 authors]. 2012. The acquisition of quantification across languages: Some predictions. In A. K. Biller, E. Y. Chung & A. E. Kimball (eds.), Proceedings of the 36th Annual Boston University Conference on Language Development, 258-268. Somerville, MA: Cascadilla Press.

Maillat, D. S. & Oswald. 2009. Defining manipulative discourse: The pragmatics of cognitive illusions. The International Review of Pragmatics 1, 348–370.

Terkourafi, M. 2016. The linguistics of politeness and social relations. In K. Allan (ed.), The Routledge Handbook of Linguistics, 221-235. New York: Routledge.

Additional/optional readings: Austin, J. L. 1955/1962. How to Do Things with Words. Cambridge, MA: Harvard University Press.

Geurts, B. 2007. Implicature as a discourse phenomenon. Proceedings of Sinn und Bedeutung 11, 261-275.

Huang, Y. 2016. Introduction: What is pragmatics? In Y. Huang (ed.), The Oxford Handbook of Pragmatics. Oxford: Oxford Handbooks Online. doi: 10.1093/oxfordhb/9780199697960.013.33

Papafragou, A. & J. Musolino. 2001. Scalar implicatures: experiments at the semantics-pragmatics interface. IRCS Technical Reports Series. 29.

Potts, C. 2014. Presupposition and implicature. In S. Lapin & C. Fox (eds.), Wiley-Blackwell Handbook of Contemporary Semantics, 2nd edition, 168-202. Oxford: Wiley-Blackwell.

Redmond, M. V. 2015. Face and politeness theories. English Technical Reports and White Papers. 2.

Sperber, D. & D. Wilson. 1995. Relevance: Communication and cognition (2nd edn.). Oxford: Blackwell.

Tello Rueda, Y. 2006. Developing pragmatic competence in a foreign language. Colombian Applied Linguistics Journal, 8.

Wellwood, A., R. Pancheva, V. Hacquard & C. Phillips. 2018. The anatomy of a comparative illusion. Journal of Semantics 35, 543-583.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent