DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) ANGLÈS PER A FINALITATS ESPECÍFIQUES Código 12865202
Titulación
Ensenyam. i Adquis. de l'Anglès com a Llengua estrang./segona Llengua
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Correo-e carmen.rueda@urv.cat
Profesores/as
RUEDA RAMOS, MARIA DEL CARMEN
Web http://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante Due to the current situation with COVID-19 and as an exceptional measure, in the 20-21 academic year these subjects will be taught exclusively online. The usual contents, competencies and learning outcomes will apply and are available in the relevant section of the teaching guide. The teaching methods, course plan and assessment criteria will be as close as possible to those described for the face-to-face mode. Please, for further information, see the “Assessment” section as well as “Other comments" and "Second call”. This changing world requires us to adapt to new demands, especially as English has become an international language increasingly used in a variety of situations and for different purposes. In such a context, English language teachers are faced with the challenge to help learners become effective language users for different tasks and in different situations, whether academic or professional, that can be related to business, medicine, law, engineering, tourism, etc. In fact, it is very likely that English language teachers nowadays find a job within the domain of “English for Specific Purposes” (ESP). The objective of this course is to introduce students to this important field of English language teaching (ELT). ESP consists in designing courses based on learner needs and the characteristics of the disciplines and purposes for which language is used. In this course, we will present some key issues in ESP by drawing on aspects of linguistics and language teaching that are already familiar to students, such as needs analysis, course design and materials development, teacher and learner roles, the teaching of language skills, discourse and genre analysis, as well as information technology in the analysis and teaching of English for specific purposes. Objectives: This course will introduce students to key concepts and trends in ESP so that they can draw on their own knowledge of applied linguistics and language teaching in order to teach and study how language is used in different contexts and for a variety of purposes. Specifically, it aims at helping students achieve the following objectives: - To be aware of the role of English as an international language in a variety of changing situations in international settings. - To be able to teach English in different situations and for a variety of purposes. - To make the most of the teaching-learning process to achieve greater effectiveness. - To become familiar with the tools to analyse the use of English in academic and professional situations. - To be able to design courses and materials adapted to language learners’ specific needs. - To be able to apply tools and methods in linguistics and language teaching that are relevant to ESP teaching: the development of language skills, discourse and genre analysis, course design, applications of information technology, etc.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A6 Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A6 Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques i propòsits diferents en una varietat de contextos acadèmics i professionals
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
 B4 Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
 B5 Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Introduction to ESP 1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends 2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner 3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 The ESP teacher and learner
4. ESP Course Design: Needs Analysis 4.1 Course design: basic concerns
4.2 Needs Analysis in ESP
4.3 Needs Analysis and Evaluation
4.4 Approaches and Methods
4.5 Examples of Needs Analysis
5. ESP Course Design: Genre Analysis
5.1 Basic concepts in Genre Analysis
5.2 Types of genres
5.3 Approaches to genre in ESP teaching

6. ESP Course Design: Syllabus Design 6.1 Bases for syllabus design
6.2 Approaches to syllabus design in ESP courses
7. ESP Teaching Practice: Teaching Skills
7.1 Teaching skills in ESP
7.2 Using texts in ESP: Authenticity
8. ESP Teaching practice: Materials 8.1 Approach to language in ESP
8.2 Materials Selection and Development
8.3 Task Design
8.4 Samples of ESP materials
9. Information Technology in ESP 9.1 Has IT changed ESP practice?
9.2 Information Technology in ESP
9.3 Making the most of IT in ESP
9.4 The Digital Age and ESP

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A6
B4
2 0 2
Presentacions / exposicions
A6
B5
4 10 14
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B4
9 6 15
Treballs
A6
B4
B5
1 13 14
Debats
A6
B4
13 16 29
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Cada tema inclourà al menys una activitat introductòria ("Warm-up activity") que tindrà com a finalitat despertar l'interés dels estudiants i ajudar-los a situar un aspecte concret dins el disseny d'un curs d'ESP.
Presentacions / exposicions A final de curs, els estudiants presentaran en grup i de forma oral el resultat del seu treball. Al llarg de la seva presentació oral hauran de passar per tots els estadis del disseny d'un curs d'ESP i hauran de justificar les decisions que han pres, aplicant així els coneixements adquirits al llarg del curs.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Durant el curs, es presentaran diferents situacions pròpies dels cursos d'ESP que serviran com a exercicis de pràctica relacionats amb les diferents unitats de l'assignatura i que els estudiants hauran de resoldre satisfactòriament. A final de curs hi haurà una prova en la què els estudiants hauran de ser capaços de trobar, per exemple, 3 errades metodològiques en el disseny d'un curs d'ESP o comentar els aspectes forts i els més febles en el disseny d'un curs d'ESP.
Treballs En grup, els estudiants plantearan una situació real o simulada sobre el disseny d'un curs d'ESP i hauran de desenvolupar totes les fases del disseny del curs, reflexionant sobre cadascuna de les fases i prenent decisions. Els estudiants hauran de descriure la situació particular del curs, dur a terme una anàlisi de necessitats, crear un programa de l'assignatura, desenvolupar una unitat docent completa creant o adaptant materials docents, i establir un mètode d'avaluació coherent que tingui en compte el principal objectiu del curs d'ESP que han dissenyat.
Debats Es fomentarà el debat a l'aula mitjançant lectures i activitats en les què els estudiants hagin de mostrar un cert esperit crític i demostrin que són capaços de fer front a situacions d'ESP complexes, de proporcionar solucions imaginatives o de millorar un aspecte en concret sobre un curs d'ESP dissenyat per algú altre. Això permetrà els estudiants aplicar els seus coneixements en casos concrets.
Atenció personalitzada Els dubtes dels estudiants es podran resoldre a l'aula virtual, fora de l'aula o mitjançant el correu electrònic.

Atenció personalitzada
descripción

Degut a la situació actual d'emergència sanitària per la COVID-19, durant el curs acadèmic del 2020-21, els estudiants podrán for preguntes o parlar amb els seus professors sobre qüestions relacionades amb l'assignatura de forma individual o en tutorials de grup. Els estudiants rebran un calendari d'horaris per aquests tutorials a començament del curs, i se'ls informarà sobre la forma dels tutorials (és a dir, si es faran online amb videoconferències, per correu electronic o a Moodle, etc).    


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
A6
B5
A partir del resultat del seu treball en grup sobre el disseny d'un curs d'ESP, l'estudiant farà una presentació oral davant de la resta de participants. 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B4
A final de curs i de forma individual, els estudiants hauran de demostrar mitjançant una prova escrita que són capaços de fer front a una situació docent d'ESP. 35%
Treballs
A6
B4
B5
Mijançant un treball en grup, i tenint en compte tots els elements que intervenen en el disseny d'un curs d'ESP, els
estudiants presentaran per escrit el curs que han dissenyat per una situació d'ESP concreta, així com els materials docents que utilizaran o els de la seva pròpia creació.
20%
Debats
A6
B4
La participació activa en activitats i en els debats sobre lectures del curs dins l'aula (virtual) formaran part de la pràctica habitual. 25%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.

Prova escrita final: L'estudiant haurà de demostrar que és capaç de detectar les errades més importants i/o els punts forts en el disseny d'un hipotètic curs d'ESP, o bé haurà de ser capaç de desenvolupar o adaptar una tasca de material d'ESP publicat per a les necessitats concretes d'un grup d'estudiants d'ESP.

Presentació oral i treball: El treball sobre un "case study" d'ESP en concret que l'estudiant realitzi per escrit (en format powerpoint) i que després presenti oralment es podrà fer en grup si hi ha un nombre significatiu d'estudiants matriculats al curs. Aquest treball haurà de ser original i servirà per demostrar que efectivament l'estudiant ha assimilat els coneixements del curs.

PLAGI: Si una part d'aquest treball no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. El plagi constitueix una seriosa ofensa acadèmica que no es tolerarà en aquest curs. S'espera que l'estudiant universitari tingui un comportament acadèmic íntegre i responsable.


Fonts d'informació

Bàsica Tony Dudley-Evans, Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson, A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1987
Rosa Muñoz-Luna & lidia Taillafer (eds.), Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes, Springer International Publishing, Springer, 2018
Pauline Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
John Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006

Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP.

Complementària , English for Specific Purposes,, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,

Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit.

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102
MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103
APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A/12865104
LA PRONUNCIACIÓ A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA/12865106

 
Otros comentarios
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats en el programa del curs per tal de poder seguir el curs de forma efectiva i poder entendre alguna conceptes importants del curs.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.