Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Planificar, estructurar i dissenyar unitats didàctiques, programar i pautar els continguts de la disciplina en entorns diversos amb sensibilitat als diferents ritmes d'aprenentatge de la llengua anglesa |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Planifica tasques educatives efectives que tinguin en compte l'especificitat de l'ensenyament de la llengua anglesa
Dissenya materials i activitats orientades a un alumnat amb necessitats específiques i propòsits diferents en una varietat de contextos acadèmics i professionals
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
| | B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to ESP |
1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP |
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends |
2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP |
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner |
3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 The ESP teacher and learner
|
4. ESP Course Design: Needs Analysis |
4.1 Course design: basic concerns
4.2 Needs Analysis in ESP
4.3 Needs Analysis and Evaluation
4.4 Approaches and Methods
4.5 Examples of Needs Analysis |
5. ESP Course Design: Genre Analysis
|
5.1 Basic concepts in Genre Analysis
5.2 Types of genres
5.3 Approaches to genre in ESP teaching
|
6. ESP Course Design: Syllabus Design |
6.1 Bases for syllabus design
6.2 Approaches to syllabus design in ESP courses
|
7. ESP Teaching Practice: Teaching Skills
|
7.1 Teaching skills in ESP
7.2 Using texts in ESP: Authenticity |
8. ESP Teaching practice: Materials |
8.1 Approach to language in ESP
8.2 Materials Selection and Development
8.3 Task Design
8.4 Samples of ESP materials
|
9. Information Technology in ESP |
9.1 Has IT changed ESP practice?
9.2 Information Technology in ESP
9.3 Making the most of IT in ESP
9.4 The Digital Age and ESP |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
10 |
14 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
6 |
15 |
Treballs |
|
1 |
13 |
14 |
Debats |
|
13 |
16 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Cada tema inclourà al menys una activitat introductòria ("Warm-up activity") que tindrà com a finalitat despertar l'interés dels estudiants i ajudar-los a situar un aspecte concret dins el disseny d'un curs d'ESP. |
Presentacions / exposicions |
A final de curs, els estudiants presentaran en grup i de forma oral el resultat del seu treball. Al llarg de la seva presentació oral hauran de passar per tots els estadis del disseny d'un curs d'ESP i hauran de justificar les decisions que han pres, aplicant així els coneixements adquirits al llarg del curs. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs, es presentaran diferents situacions pròpies dels cursos d'ESP que serviran com a exercicis de pràctica relacionats amb les diferents unitats de l'assignatura i que els estudiants hauran de resoldre satisfactòriament. A final de curs hi haurà una prova en la què els estudiants hauran de ser capaços de trobar, per exemple, 3 errades metodològiques en el disseny d'un curs d'ESP o comentar els aspectes forts i els més febles en el disseny d'un curs d'ESP. |
Treballs |
En grup, els estudiants plantearan una situació real o simulada sobre el disseny d'un curs d'ESP i hauran de desenvolupar totes les fases del disseny del curs, reflexionant sobre cadascuna de les fases i prenent decisions. Els estudiants hauran de descriure la situació particular del curs, dur a terme una anàlisi de necessitats, crear un programa de l'assignatura, desenvolupar una unitat docent completa creant o adaptant materials docents, i establir un mètode d'avaluació coherent que tingui en compte el principal objectiu del curs d'ESP que han dissenyat.
|
Debats |
Es fomentarà el debat a l'aula mitjançant lectures i activitats en les què els estudiants hagin de mostrar un cert esperit crític i demostrin que són capaços de fer front a situacions d'ESP complexes, de proporcionar solucions imaginatives o de millorar un aspecte en concret sobre un curs d'ESP dissenyat per algú altre. Això permetrà els estudiants aplicar els seus coneixements en casos concrets.
|
Atenció personalitzada |
Els dubtes dels estudiants es podran resoldre a l'aula virtual, fora de l'aula o mitjançant el correu electrònic. |
Description |
Degut a la situació actual d'emergència sanitària per la COVID-19, durant el curs acadèmic del 2020-21, els estudiants podrán for preguntes o parlar amb els seus professors sobre qüestions relacionades amb l'assignatura de forma individual o en tutorials de grup. Els estudiants rebran un calendari d'horaris per aquests tutorials a començament del curs, i se'ls informarà sobre la forma dels tutorials (és a dir, si es faran online amb videoconferències, per correu electronic o a Moodle, etc). |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
A partir del resultat del seu treball en grup sobre el disseny d'un curs d'ESP, l'estudiant farà una presentació oral davant de la resta de participants. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
A final de curs i de forma individual, els estudiants hauran de demostrar mitjançant una prova escrita que són capaços de fer front a una situació docent d'ESP. |
35% |
Treballs |
|
Mijançant un treball en grup, i tenint en compte tots els elements que intervenen en el disseny d'un curs d'ESP, els
estudiants presentaran per escrit el curs que han dissenyat per una situació d'ESP concreta, així com els materials docents que utilizaran o els de la seva pròpia creació. |
20% |
Debats |
|
La participació activa en activitats i en els debats sobre lectures del curs dins l'aula (virtual) formaran part de la pràctica habitual. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. Prova escrita final: L'estudiant haurà de demostrar que és capaç de detectar les errades més importants i/o els punts forts en el disseny d'un hipotètic curs d'ESP, o bé haurà de ser capaç de desenvolupar o adaptar una tasca de material d'ESP publicat per a les necessitats concretes d'un grup d'estudiants d'ESP. Presentació oral i treball: El treball sobre un "case study" d'ESP en concret que l'estudiant realitzi per escrit (en format powerpoint) i que després presenti oralment es podrà fer en grup si hi ha un nombre significatiu d'estudiants matriculats al curs. Aquest treball haurà de ser original i servirà per demostrar que efectivament l'estudiant ha assimilat els coneixements del curs. PLAGI: Si una part d'aquest treball no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. El plagi constitueix una seriosa ofensa acadèmica que no es tolerarà en aquest curs. S'espera que l'estudiant universitari tingui un comportament acadèmic íntegre i responsable. |
Bàsica |
Tony Dudley-Evans, Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson, A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1987
Rosa Muñoz-Luna & lidia Taillafer (eds.), Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes, Springer International Publishing, Springer, 2018
Pauline Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
John Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006
|
Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP. |
Complementària |
, English for Specific Purposes,, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,
|
Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit. |
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE SEGONES LLENGÜES/12865102 | MATERIALS I TÈCNIQUES PER A L'ENSENYAMENT DE LA LLENGUA ANGLESA/12865103 | APRENENTATGE DE LA LLENGUA ASSISTIT PER ORDINADOR (ALAO) I NOVES TECNOLOGIES EN L'ENSENYAMENT DE L/A/12865104 | LA PRONUNCIACIÓ A LA CLASSE DE LLENGUA ANGLESA/12865106 |
|
|
Other comments |
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats en el programa del curs per tal de poder seguir el curs de forma efectiva i poder entendre alguna conceptes importants del curs.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|