DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) COMUNICACIÓ INSTITUCIONAL Código 12885203
Titulación
Comunicació Estratègica (2020)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MONTAGUT CALVO, MARTA
Correo-e patricia.fernandez@urv.cat
marta.montagut@urv.cat
Profesores/as
FERNÁNDEZ SOTO, PATRICIA MARÍA
MONTAGUT CALVO, MARTA
Web
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura està dissenyada perquè els estudiants comprenguin i puguin desenvolupar professionalment el paper estratègic de la comunicació en organitzacions públiques i institucions, com a element fonamental per donar servei a la comunitat i treballar per l'interès general des dels valors democràtics Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. A l'començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l'assignatura

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT1 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT2 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Conèixer, destriar i avaluar els principals processos comunicatius en les institucions, associacions i organitzacions polítiques.
Gestionar la comunicació en institucions.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT1 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
 CT2 Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Tema 1. Principis estratègics de la comunicació institucional.
Tema 2. L'organització de la comunicació en una institució.
Tema 3. Aspectes legals rellevants per a la gestió de la comunicació institucional.
Tema 4. Casos pràctics.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A2
14 40 54
Resolució de problemes, exercicis
A2
CT1
5 9 14
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
CT1
2 2 4
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
descripción

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-2021 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
A2
CT1
A través del lliurament de diversos treballs, tant individuals com grupals, s'avaluarà la capacitat de l'alumne de solucionar problemes de simulació professional així com la seva capacitat d'aplicar de forma pràctica els coneixements teòrics de el curs. 80%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A2
CT1
S'avalua la participació de l'alumne en l'exposició i debat a classe de l'estudi de casos. 10%
Otros  

S'avalua la presentació oral a classe de treballs o estudi de casos.

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Lliurament dels treballs pendents, tots en modalitat individual, d'acord amb el tutor de l'assignatura. Esta guía docente es orientativa. En el caso de situaciones de emergencia sanitaria se adaptará la evaluación para que se pueda llevar a cabo de acuerdo con las directrices que establezcan los organismos pertinentes. Cualquier modificación se informará, en su caso, mediante el foro de noticias del campus virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica BEL MALLÉN, José Ignacio, Comunicar para crear valor, 2004, Barañáin: EUNSA.
BENAVIDES, J. et al, Dirección de comunicación empresarial e institucional, 2001, Barcelona: Gestió 2000.
CAPRIOTTI PERI, P., Branding Corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica de la Identidad Corporativa, 2009, Chile
CASTILLO, Antonio, : La empresa en la web 2.0., 2009, Gestión 2000, Barcelona.
MARTINEZ SOLANA, Y., La Comunicación Institucional. Análisis de sus problemas y soluciones., 2004, Madrid. Fragua
FERNÁNDEZ COLLADO, C, La comunicación en las organizaciones, 2005, Ed. Trillas, España.
PUIG PICART, Toni, La comunicación municipal cómplice con los ciudadanos., 2004, Barcelona: Paidós.
SOTELO ENRIQUEZ, C., Introducción a la comunicación institucional, 2001, Barcelona: Ariel
VILLAFAÑE, Justo, La buena empresa. Propuesta para una teoría de la reputación corporativa., 2013, Pearson Educación.
XIFRA TRIADÚ, Jordi, Teories i models de les relacions públiques, 2000, Valencia: Edicions 3i4.


Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.