Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Identificar, interpretar i valorar els processos informatius i comunicatius que es donen a les organitzacions empresarials, polítiques, culturals o socials. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT1 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
| CT2 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Conèixer, destriar i avaluar els principals processos comunicatius en les institucions, associacions i organitzacions polítiques.
Gestionar la comunicació en institucions.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT1 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa.
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema.
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada.
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores.
| | CT2 |
Aprofundir en l’autoconeixement professional.
Desenvolupar l’actitud professional.
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat.
Dissenyar itineraris professionals específics.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Principis estratègics de la comunicació institucional. |
|
Tema 2. L'organització de la comunicació en una institució. |
|
Tema 3. Aspectes legals rellevants per a la gestió de la comunicació institucional. |
|
Tema 4. Casos pràctics. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
40 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
9 |
14 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
descripción |
Donada
la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-2021 s’atendrà els
estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles
dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria
podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a
l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada
(horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
A través del lliurament de diversos treballs, tant individuals com grupals, s'avaluarà la capacitat de l'alumne de solucionar problemes de simulació professional així com la seva capacitat d'aplicar de forma pràctica els coneixements teòrics de el curs. |
80% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
S'avalua la participació de l'alumne en l'exposició i debat a classe de l'estudi de casos. |
10% |
Otros |
|
S'avalua la presentació oral a classe de treballs o estudi de casos. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Lliurament dels treballs pendents, tots en modalitat individual, d'acord amb el tutor de l'assignatura. Esta guía docente es orientativa. En el caso de situaciones de emergencia sanitaria se adaptará la evaluación para que se pueda llevar a cabo de acuerdo con las directrices que establezcan los organismos pertinentes. Cualquier modificación se informará, en su caso, mediante el foro de noticias del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
BEL MALLÉN, José Ignacio, Comunicar para crear valor, 2004, Barañáin: EUNSA.
BENAVIDES, J. et al, Dirección de comunicación empresarial e institucional, 2001, Barcelona: Gestió 2000.
CAPRIOTTI PERI, P., Branding Corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica de la Identidad Corporativa, 2009, Chile
CASTILLO, Antonio, : La empresa en la web 2.0., 2009, Gestión 2000, Barcelona.
MARTINEZ SOLANA, Y., La Comunicación Institucional. Análisis de sus problemas y soluciones., 2004, Madrid. Fragua
FERNÁNDEZ COLLADO, C, La comunicación en las organizaciones, 2005, Ed. Trillas, España.
PUIG PICART, Toni, La comunicación municipal cómplice con los ciudadanos., 2004, Barcelona: Paidós.
SOTELO ENRIQUEZ, C., Introducción a la comunicación institucional, 2001, Barcelona: Ariel
VILLAFAÑE, Justo, La buena empresa. Propuesta para una teoría de la reputación corporativa., 2013, Pearson Educación.
XIFRA TRIADÚ, Jordi, Teories i models de les relacions públiques, 2000, Valencia: Edicions 3i4.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|