Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE3 |
Conèixer els principals elements i compostos orgànics i inorgànics, així com biomolècules, les seves propietats, les seves rutes sintètiques, la seva caracterització i la seva reactivitat. |
| CE5 |
Valorar la importància de l'impacte de la Química en la vida: indústria, medi ambient, farmàcia, salut, agroalimentació, etc. |
| CE7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE3 |
Conèixer els principis de la catàlisi heterogènia i homogènia incloent els tipus de catalitzadors, la seva estructura i composició centrant-se en processos catalítics d'interès tant per a l'obtenció de productes de gran escala de producció com a productes de química fina.
| | CE5 |
Conèixer els principis de la catàlisi heterogènia i homogènia incloent els tipus de catalitzadors, la seva estructura i composició centrant-se en processos catalítics d'interès tant per a l'obtenció de productes de gran escala de producció com a productes de química fina.
| | CE7 |
Conèixer els principis de la catàlisi heterogènia i homogènia incloent els tipus de catalitzadors, la seva estructura i composició centrant-se en processos catalítics d'interès tant per a l'obtenció de productes de gran escala de producció com a productes de química fina.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Fonaments de la Catàlisi |
Definició de catàlisi, sistemes catalítics i mesura de l'activitat catalítica
|
Tema 2. Factors d'influència en la reacció catalitzada |
Composició dels catalitzadors, tipus de reactors, paràmetres externs. |
Tema 3. Tècniques de caracterització de superfícies accions de alquilació C-C asimétriques. Aplicacions.
|
Difracció de Raigs-X, Fisisorció de nitrogen, TPR, TPD, XPS, microscopia electrònica. |
Tema 4. Disseny de catalitzadors heterogenis |
Preparació, vida catalítica, formes d'utilització. |
Tema 5. Cinètica de la reacció catalítica |
Etapes de la reacció química, quimisorció, desorció. |
Tema 6. Elecció del catalitzador heterogeni |
Metalls (hidrogenació), òxids metàl·lics (oxidació), materials àcids (isomerització, trencament, polimerització), materials bàsics (condensació). |
Tema 7. Aplicacions de la catàlisi heterogènia |
- Procés Fischer-Tropch.
- Síntesi d’amoníac
- Eliminació de contaminants de la combustió en els automòbils. |
Tema 8. Introducció a la catàlisi homogènia. |
Conceptes. Reaccions catàlitiques amb compotos organometàl.lics. Cicles catalítics. Aplicacions. |
Tema 9. Hidrogenació d'alquens |
Hidrogenació asimètrica: l'origen de l'enantioselectivitat. Aplicacions: síntesi de L-Dopa i d'Aspartam |
Tema 10. Reaccions de substitució al.lílica |
Reaccions de alquilació C-C asimétriques. Aplicacions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
17 |
8 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
14 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
18 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
7 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica de continguts. El material estarà al Moodle |
Presentacions / exposicions |
Preparació-exposició d'un article i d'un tema |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Preparació, resolució i entrega de problemes |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es faran 2 exposicions orals breus al llarg del curs que consistiran en el següent:
- presentar un resum d'un article d'una revista que se'ls haurà proposat
- presentar un tema del temari de l'assignatura.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 3 de cada una de les dos exposicions orals.
|
40% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
-Es proposaran una sèrie de problemes als alumnes que els hauran de resoldre individualment i lliurar-los al professor en la data convinguda.
La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 3. |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita. La nota mínima per poder aprovar l'assignatura d'aquest bloc ha de ser de 3 en cada una de les dos parts de l'assignatura. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. La segona convocatòria constarà d'una prova escrita (50%). Per la nota final es tindrà en compte les notes de les activitats (40% presentació exposicions i 10% resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària) Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
1.Material docent elaborat pel professor, distribuït per temes, que està disponible a la plataforma Moodle de l'assignatura. 2. Robert H. Crabtree, Química Organometálica de los metales de transición, Publicacions de la Universitat Jaume I, Castellón de la Plana, 1997.
3. P.W.N.M. van Leeuwen, Homogenous Catalysis, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 2004. 4. J.M. THOMAS, W.J. THOMAS, Principles and Practice of HETEROGENEOUS CATALYSIS. VCH, 1996. 5. M.BOWKER, "The basis and Applications of Heterogeneous Catalysis", Oxford Chemistry Primers, Nº 53, 1998. 6. J.M.THOMAS, R.M.LAMBERT. “ Characterisation of Catalysts” . John Wiley & Sons, 1980. 7. L.SMART AND E:MOORE, "Química del estado sólido ". Addison-Wesley, 1995. |
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
COMPOSTOS INORGÀNICS AVANÇATS/13204111 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|