Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| CE6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques més freqüents en Bioquímica i Biologia Molecular
| | CE6 |
Aplicar les mesures de protecció personal i ambiental que deriven de l'ús d'algunes tècniques d'un laboratori bioquímic
Organitzar el treball de laboratori elaborant protocols i estratègies de treball
| | CE8 |
Interpretar correctament els resultats procedents dels experiments efectuats
Presentar i discutir els resultats obtinguts
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Nivells de treball al enfocar un estudi bioquímic/biotecnològic.
|
|
2. Processat inicial de les mostres biològiques. |
|
3. Tècniques de separació de cèl.lules i components cel.lulars. |
|
4. Tecniques relacionades amb l 'ús de radioisòtops. |
|
5. Tècniques de quantificació d'àcid nucleics i proteïnes. |
|
6. Tècniques específiques de biologia molecular. |
|
7. Tècniques inmunològiques d'ús freqüent en bioquímica i biotecnologia. |
|
8. Altres tècniques. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels diferents continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat per part dels alumnes sobre diferents apartats dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació a nivell pràctic d'una sel.lecció de les tècniques treballades als seminaris i a les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat a contactar directament amb els alumnes fora de la classe de forma individualitzada per resoltre dubtes, problemes i orientar-los en el proces d'aprenentatge. |
Description |
Temps que cada
professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de
l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic,
o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Avaluació d'una exposicio oral.
|
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació d'un informe de pràctiques |
20 |
Proves mixtes |
|
S'avaluaran els continguts de la sessió magistral amb una prova tipus test
|
40 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A la segona convocatòria es fara una prova tipus test que recollira tots els continguts anteriors excepte els pràctics i seminaris amb un pes del 40%. Les activitats avaluatives han d'estar previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta oonline en cas de confinament. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Alberts, Biología molecular de la célula, 3ª, Edicions Omega
Ausubel, Current Protocols in molecular biology, , John Willey & Sons
Williams & Wilson, Principios y técnicas de Bioquímica experimental, 5th, Cambridge University Press
Holme & Peck, Analytical Biochemistry, , Longman Group
Davis, Basic cell culture:a practical approach, , IRL Press
|
|
Complementària |
|
|
|
Other comments |
En aquesta assignatura, la docència de teoria i problemes serà mixta (presencial i a distància, simultàniament) amb horari programat, és a dir, els estudiants es dividiran en dos grups: un grup seguirà la classe a l’aula (presencial) alhora que l’altre grup segueix la classe a distància (online). Els dos grups alternaran els modes presencial i online en dies establerts. El treball de laboratori serà presencial amb horari programat tenint en compte les limitacions sobrevingudes per la Covid-19. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|