Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE7 |
Capacitació en l'ús d'eines bioinformàtiques per a: a) analitzar estructures i seqüències de proteïnes i àcids nucleics b) recerca d'informació en les principals bases de dades biològiques i bibliogràfiques
| | CE8 |
Demostrar un coneixement clar i bo de les bases de les tècniques d'alt rendiment de les anàlisis òmiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a les òmiques. |
|
2. Genòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions.
|
|
3. Transcriptòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
4. Proteòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
5. Metabolòmica. Conceptes, metodologia i aplicacions. |
|
Seminaris:
Anàlisi estadística de l'expressió gènica d'un sistema biològic amb l'objectiu d'entendre la informació continguda en diversos tipus de gràfics que representen dades òmics i saber crear els mateixos tipus de gràfics procedents d'anàlisis òmics. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
44 |
73 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
22 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició i treball dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Ampliació pràctica dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Atenció dels dubtes de l'alumnat fora de classe. |
Descripció |
A causa de
l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions online, en horaris que concertarem prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treballs escrits |
25 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball final. |
25 |
Proves mixtes |
|
Prova tipus test. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. ?En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. La nota dels seminaris i les pràctiques es manté i no es reevalúa de cara a la segona convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
A determinar |
Complementària |
|
A determinar |
|
Altres comentaris |
En aquesta assignatura, la docència de teoria i problemes serà presencial amb horari programat si la situació d’emergència sanitària per la Covid-19 ho permet. En cas que no sigui així, la docència de teoria i de problemes seria mixta (presencial i a distància, simultàniament) amb horari programat, és a dir, els estudiants es dividiran en dos grups: un grup seguirà la classe a l’aula (presencial) alhora que l’altre grup segueix la classe a distància (online). Els dos grups alternaran els modes presencial i online en dies establerts. El treball de laboratori serà presencial amb horari programat tenint en compte les limitacions sobrevingudes per la Covid-19. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|