Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| CE12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE6 |
Conèixer i saber aplicar diferents mètodes de separació de proteïnes
Preparar un protocol senzill d'anàlisi de proteïnes que es pugui realitzar en una sessió de pràctiques, tenint en compte totes les parts del procés com els reactius, manipulació, gestió de residus posterior, etc…
| | CE8 |
Analitzar i interpretar els resultats dels diferents experiments de separació de proteïnes
Elaborar un bon informe de laboratori
| | CE12 |
Conèixer i saber aplicar diferents mètodes de separació de proteïnes
Preparar un protocol senzill d'anàlisi de proteïnes que es pugui realitzar en un sessió de pràctiques, tenint en compte totes les parts del procés com els reactius, manipulació, gestió de residus posterior, etc…
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Fraccionament subcel·lular per centrifugació diferencial
|
|
Determinació de l'activitat amilasa en detergents
|
|
Purificació de proteïnes
|
|
Determinació de compostos bioquímics en aliments |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Treballs |
|
0.5 |
60 |
60.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
54 |
30 |
84 |
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Treballs |
Elaboració d'un informe de pràctiques |
Pràctiques a laboratoris |
Realització d'una pràctica al laboratori |
Atenció personalitzada |
Resolució dubtes i assessorament per elaborar l'informe de pràctiques |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball pràctic: Informes dels resultats obtinguts a les pràctiques i discussió crítica dels resultats. |
35% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Assistència, participació i actitud al laboratori. |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen que contindrà preguntes de les pràctiques realitzades. Les preguntes podran ser qüestions curtes, veritable / fals, problemes. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria L'assistència a pràctiques és obligatòria i la manca injustificada a les mateixes suposarà el suspens de l'assignatura en primera i segona convocatòria L'alumne aprovarà l'assignatura quan iguali o superi la qualificació de 5/10 en sumar totes les puntuacions obtingudes en les diferents activitats realitzades en l'assignatura. Per obtenir una qualificació en l'assignatura, l'alumne haurà d'haver aconseguit almenys un 5/10 en el treball i en l'examen. L'examen de l'assignatura es realitzarà de forma presencial. En el cas que no fos possible per la COVID-19 s'optaria per fer un examen virtual Segona convocatòria La segona convocatòria s'avaluarà igual que la primera. L'alumne només haurà de examinar-se de aquelles parts que hagi suspès en primera convocatòria. L'alumne aprovarà l'assignatura quan iguali o superi la qualificació de 5/10 en sumar totes les puntuacions obtingudes en les diferents activitats realitzades en l'assignatura. Per obtenir una qualificació en l'assignatura, l'alumne haurà d'haver aconseguit almenys un 5/10 en el treball i en l'examen. L'examen de l'assignatura es realitzarà de forma presencial. En el cas que no fos possible per la COVID-19 s'optaria per fer un examen virtual Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Alemany,M. I Font, S., Prácticas de Bioquímica, Alhambra, Barcelona, 1982
Bergmeyer,H.U. (ed)., Methods of Enzymatic Analysis, 11 vol., Verlag Chemie, Weinheim 1986
Freifelder, D., Tècnicas de bioquímica i biologia molecular, Ed. Reverté, 1981
Mathews, C.K., Van Holde, K.E., Bioquímica, McGrawn-Hill, Madrid, 2002
Robyt, J.F., White, B.J., Biochemical Techniques: theory and practice, Waveland Press, Inc., Illinois, 1990
Williams, B.L., Wilson, K., Principios y técnicas de Bioquímica experimental, 5th edition, Cambridge University Press, 2000
|
|
Complementària |
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|