Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius. |
| CE4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Realitzar un treball escrit sobre alguna patologia bioquímica inclosa en els continguts
| | CE4 |
Realitzar un treball escrit sobre alguna patologia bioquímica inclosa en els continguts
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Trastorns del Metabolisme Lipídic. |
1.a. Les dislipoproteinèmies.
1.b. Les lipidosis congènites. |
Tema 2. Trastorns del Metabolisme dels Hidrats de Carboni. |
2.a. Trastorns del metabolisme de la fructosa.
2.b. Les galactossèmies.
2.c. Les mucopolisacaridosis.
2.d. Les glicogenosis. |
Tema 3. Trastorns del Metabolisme Proteic i aminoacídic. |
3.a. Trastorns de l'absorció de proteïnes.
3.b. Alteracions del transport d'aminoàcids.
|
Tema 4. Trastorns del metabolisme de les bases nitrogenades. |
4.a. Alteracions del metabolisme de les purines.
4.b. Alteracions del metabolisme de les pirimidines. |
Tema 5. Trastorns del metabolisme de la Hemoglobina. |
5.a. Alteracions en l' estructura de la Globina.
5.b. Alteracions en el Grup Hemo. |
Tema 6. Trastorns del sistema nerviós. |
6.a. Malaties neurodegeneratives.
6.b. Trastorns neuroquímics i trastorns de l'estat d'ànim: |
Tema 7. Trastorns inflamatoris. |
7.a. Malatia inflamatòria intestinal. |
Tema 8. Trastorns hormonals. |
8.a. Trastorns de les hormones adrenals. Cortisol i stress. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Seminaris |
|
30 |
45 |
75 |
Treballs |
|
3 |
45 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breu introduccio del funcionament i continguts de l'assignatura a classe. |
Seminaris |
Els continguts es treballaran en sessions de seminari. |
Treballs |
Realizació d'un guió i posteriorment un audiovisual. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Casos practics per treballar a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Temps per resoldre dubtes. |
Descripció |
Temps que cada
professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de
l’emergència sanitària, l’atenció a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant
reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic,
o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Prova tipus test |
50% |
Treballs |
|
Fitxes escrites
Audiovisual |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada. Les activitats avaluatives han d'estar previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament. |
Bàsica |
Saudubray M et al., Inborn metabolic diseases: Diagnosis and Treatment, 5a edition, Springer, 2012
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
En aquesta assignatura, la docència de teoria i problemes serà mixta (presencial i a distància, simultàniament) amb horari programat, és a dir, els estudiants es dividiran en dos grups: un grup seguirà la classe a l’aula (presencial) alhora que l’altre grup segueix la classe a distància (online). Els dos grups alternaran els modes presencial i online en dies establerts. El treball de laboratori serà presencial amb horari programat tenint en compte les limitacions sobrevingudes per la Covid-19. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|