Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques d'anàlisi de biomolècules
Conèixer els sistemes de mesura que més contribueixen al diagnòstic i tractament de les malalties
Identificar els avantatges i les limitacions dels procediments analítics propis del laboratori clínic
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Introducció |
Metodologia analítica
Nivells d'investigació
Obtenció de mostres
Normes de seguretat
Material de laboratori |
Mètodes de mesura |
Diàlisi
Filtració
Centrifugació
Electroforesi
Cromatografia
Espectrofotometria
Tècniques radioquímiques
Turbidimetria, nefelometria
Tècniques enzimàtiques
Tècniques immunoquímiques
Fluorescència molecular
Tècniques analítiques en biologia molecular
|
Aplicacions analítiques |
Bioelemets
Ions
Aminoàcids
Pèptids
Proteïnes
Enzims
Anticossos
Lípids
Carbohidrats
Àcids nucleics
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
3 |
7 |
Seminaris |
|
0 |
12 |
12 |
Sessió Magistral |
|
20 |
24 |
44 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Seminaris |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
El contingut de les classes magistrals s'avaluarà a través de dues proves objectiva.
|
100% |
Otros |
|
Caldrà treure un mínim d'un 5 en els exàmens per a fer la mitja entre tots dos parcials i aprovar l'assignatura. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La nota mínima en cada avaluació serà 5. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Gonzalez de Buitrago, JM, Bioquímica Clínica, Editorial McGraw-Hill , 1998
González Sastre F, Bioquímica Clínica, Barcanova, Barcelona 1993
Fuentes X, Castiñeiras M J, Queraltó J M, Bioquímica Clínica y Patologia Molecular, Editorial Reverté, 1998
Kaplan LA, Pesce AJ , Clinical Chemistry, Theory, Analysis, and correlation, The C.V. Mosby Company , St Louis 2009
Badia, E, Enfoque ISO 9000: Normalización, Homologación, Certificación, Acreditación, Aseguramiento (ISO ) 9000, Editorial Deusto, 1998
Fuentes Arderiu, X, Guia per al control intern de la qualitat de la mesura de magnituds biològiques utilitzant materials de control, Associació Catalana de Ciències de Laboratori Clínic, Invitro veritas 2006
Todd Sanford Davidsohn, Henry’s Clinical Diagnosis and Management, Saunders, Philadelphia, 2001
, Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos. (ISO 9001:2008) , AENOR, 2008
Burtis CA, Ashwood ER, Tietz Textbook of Clinical Chemistry 2nd ed, W.B. Saunders Company , Philadelphia, 2001
Roca P, Oliver J, Rodriguez AM, Bioquimica Técnicas y métodos, Helice, 2003
|
http://www.acclc.cat/index.php http://www.aefa.es/ http://www.seqc.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ |
Complementària |
|
http://www.acclc.cat http://www.aefa.es/ http://www.clinchem.org/ http://ifcc.org/ http://www.labtestsonline.es/
http://www.seqc.es/ |
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
BIOQUÍMICA CLÍNICA APLICADA/13214210 | GARANTIA I CONTROL DE LA QUALITAT EN EL LABORATORI CLÍNIC/13214213 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
BIOQUÍMICA CLÍNICA I PATOLOGIA MOLECULAR/13214116 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|