Type A
|
Code |
Competences Specific | | CE1 |
Entendre i aplicar els coneixements bàsics de física, matemàtiques i química a la Bioquímica i Biologia Molecular. |
| CE2 |
Descriure les bases bioquímiques, moleculars i estructurals del funcionament dels éssers vius. |
| CE3 |
Tenir un coneixement avançat de la bioquímica, cinètica i mecanismes dels enzims, del metabolisme i la seva regulació. |
| CE4 |
Conèixer i comprendre de manera integrada els organismes a nivell molecular, cel·lular i metabòlic. |
| CE5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| CE6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| CE7 |
Saber buscar, obtenir, analitzar i interpretar la informació de les principals bases de dades biològiques: genòmiques, transcriptòmiques, proteòmiques, metabolòmiques, taxonòmiques i altres, així com de dades bibliogràfiques, i usar les eines bioinformàtiques bàsiques. |
| CE8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
| CE9 |
Tenir un coneixement estructural i funcional de les molècules que formen els éssers vius: components bàsics i estructures polimèriques. |
| CE10 |
Apreciar la complexitat i diversitat dels organismes a través de l'estudi de les seves molècules, cèl·lules i processos fisiològics, la seva genètica i evolució. |
| CE11 |
Ser capaç d'apreciar la potencialitat i la velocitat dels canvis en Bioquímica. |
| CE12 |
Treballar de manera adequada en un laboratori bioquímic incloent seguretat, manipulació i eliminació de residus i registre anotat d'activitats. |
| CE13 |
Aplicar coneixements moleculars a la interpretació fisiològica del funcionament normal o patològic de l'organisme. |
| CE14 |
Descriure la manera en la qual els éssers vius extreuen, transformen i utilitzen l'energia del seu entorn. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| CE1 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE2 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE3 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE4 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE5 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE6 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE7 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE8 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE9 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE10 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE11 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE12 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE13 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
| | CE14 |
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears
Realitzar una activitat tutelada en empreses i institucions amb relació als objectius professionals de la titulació en col·laboració amb els objectius de la institució/empresa que l'acull
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i comprendre’n les causes. (Igualtat)
Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Procediments de selecció i assignació |
Procedures |
Per a la realització de les Pràctiques Externes l'alumne podrà:
A) escollir entre una sèrie de llocs de treball (empreses / institucions)
presentades pel Coordinador/a de l'assignatura, o
B) Cercar pel seu compte un centre que sigui del seu interès i que estigui fora
del llistat de centres ofertats a l'apartat A. Quan s'opti pel procediment A, i existeixi un lloc de treball amb dos o més
sol·licitants, es procedirà al desempat emprant una o les dues
estratègies que es descriuen a continuació:
- mitjançant entrevista amb el tutor del centre extern o persona en qui delegui
- per comparació d'expedient acadèmic, emprant les qualificacions obtingudes
dels tres primers cursos.
Quan l'estudiant opti pel procediment B caldrà que ho comuniqui el més aviat
possible al Coordinador/a de l'assignatura o al Responsable d'Ensenyament. Serà
condició necessària que un dels dos responsables acadèmics donin el vist-i-plau
a la proposta de l'estudiant. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
20 |
0 |
20 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
4 |
5 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
240 |
240 |
Seminaris |
|
6 |
0 |
6 |
Memòria |
|
0 |
24 |
24 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
|
Description |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'organització de les Pràctiques Externes
Explicació dels diferents tipus de treballs a realitzar
Explicació sobre quins resultats esperem obtenir
Consideracions sobre actituds i comportaments en les pràctiques externes. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
Com es realitzarà la coordinació i el seguiment de l’alumnat a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució pública. |
Estada de pràctiques |
Realització d’una estada de duració d'un mínim de 300 hores en la posició de pràctiques o projecte de pràctiques corresponent, realitzant les funcions assignades i previstes a la proposta de pràctiques. Exposició si s’escau, dels continguts que es treballaran en el pràcticum. |
Seminaris |
Realització del mòdul d'ocupabilitat (presencial, 1r quadrimestre). Aquesta activitat de formació relacionada amb el mercat laboral i l'ocupabilitat és obligatòria.
|
Memòria |
Treball que realitzarà alumne |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Description
|
El/La coordinador/a de l'assignatura notificarà als alumnes quin serà el seu tutor de pràctiques de la universitat. El tutor de la universitat serà l'encarregat de gestionar les pràctiques amb l'empresa o institució col·laboradora i coordinar-se amb el tutor extern |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Methodologies |
Competences |
Description |
Weight |
|
|
|
|
Estada de pràctiques |
|
Informe del tutor de l'entitat col·laboradora segons la normativa de la matèria de Pràctiques Externes de la Facultat de Química
Informe del tutor de la universitat |
70%
10% |
|
Memòria |
|
Un cop finalitzada l'estada de pràctiques l'alumne haurà de presentar una memòria final que ha d'incloure tots els aspectes que figuren a la normativa de la matèria de Pràctiques Externes de la Facultat de Química 20% |
20% |
|
Others |
|
La realització del Mòdul d'Ocupabilitat és obligatòria. La no presentació per part de l'alumnes dels següents documents donarà lloc a una qualificació de No Presentat: -Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química). -Valoració de les pràctiques realitzades. |
|
|
Other comments and second exam session |
Només hi haurà una convocatòria d'aquesta assignatura que serà durant el mes de Juny. Tal i com s'especifica en la normativa acadèmica i de matrícula de la URV pels estudis de Grau, els estudiants podran sol·licitar l'avançament al gener o l'endarreriment al setembre de la convocatòria d'avaluació. Documents que s'utilitzaran: 1. Informe del tutor de l'entitat col.laboradora (segons Normativa de la Facultat de Química) 2. Memòria de pràctiques de l'estudiant (segons Normativa de la Facultat de Química) 3. Informe del tutor acadèmic (segons Normativa de la Facultat de Química) 4. Valoració de les pràctiques realitzades. Per a poder ser avaluat l'alumne haurà de presentar també un informe d'extensió lliure (entre unes línies i una pàgina) on l'estudiant valorarà les pràctiques realitzades i indicarà el grau de satisfacció Grau de satisfacció: MB=molt bé, B=be, A=acceptable, D=gens satisfactori Per a l'avaluació s'utilitzaran els documents 1, 2 i 3: Informe del tutor de l'entitat col.laboradora.......... 70% (A1, A5, B5, B6, C6) Memoria de pràctiques i informe del tutor acadèmic.... 20% i 10%, respectivament (A8, C6) La no presentació per part de l'alumnes del document 2 o 4 donarà lloc a una qualificació de No Presentat |
Bàsica |
|
En funció del treball a realitzar en cada una de les empreses/institucions on l'alumne farà les Pràctiques Externes |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|