Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A25 |
Valorar l'estat funcional del pacient / usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials, per a això haurà de: a) rebre el pacient, recollir i valorar les dades subjectives manifestades per l'usuari i / o les persones significatives del seu entorn; b) aplicar els procediments adequats de valoració en fisioteràpia, la qual cosa inclou executar les proves elèctriques i manuals destinades a determinar el grau d'afectació de la innervación i de la força muscular, les proves per determinar les capacitats funcionals, l'amplitud del moviment articular i les mesures de la capacitat vital; c) identificar les dades i descriure les alteracions, limitacions funcionals i discapacitats trobades reals i potencials, d) registrar de forma sistemàtica les dades significatives de la informació recollida i expressar-de forma correcta en la història clínica de fisioteràpia. |
| A27 |
Dissenyar el Pla d'Intervenció de Fisioteràpia. Elaborar un Pla específic d'Intervenció de Fisioteràpia utilitzant habilitats de resolució de problemes i raonament clínic: d'acord amb els recursos disponibles; formulant els objectius d'intervenció amb l'usuari i, si escau, amb les persones significatives del seu entorn, recollint les seves expectatives respecte a l'atenció, seleccionant els protocols o procediments més adequats a l'atenció planificada i atenent els criteris d'adequació, validesa i eficiència. |
| A28 |
Executar, dirigir i coordinar el Pla d'Intervenció de Fisioteràpia, atenent al principi de la individualitat de l'usuari i utilitzant les eines terapèutiques pròpies de la fisioteràpia, és a dir, el conjunt de mètodes, procediments, actuacions i tècniques que mitjançant l'aplicació dels mitjans físics curen, recuperen, habiliten, rehabiliten, adapten i readaptar les persones amb deficiències, limitacions funcionals, discapacitats i minusvalideses; prevenen les malalties i promouen la salut a les persones que volen mantenir un nivell òptim de salut. Això implica establir i aplicar els mitjans físics terapèutics en els tractaments que es presten als usuaris de totes les especialitats de medicina i cirurgia on sigui necessària l'aplicació dels mitjans esmentats. Dissenyar i aplicar exercicis terapèutics, amb mètodes especials, per a les malalties i lesions cardiorespiratòries, ortopèdiques, traumatològiques, pediàtriques, reumatològiques, geriàtriques, neurològiques, pneumòleg, esportives, així com per les alteracions del raquis, la incontinència urinària i fecal i els exercicis maternals prepart i postpart. Dissenyar i aplicar els procediments de cinesiteràpia, mobilització, manipulació, massoteràpia, teràpia manual, osteopatia, quiropràxia i la resta de tècniques manuals. Dissenyar i aplicar les diferents modalitats de electroteràpia, termoteràpia i crioteràpia, fotototerapia, ultrasonoteràpia, vibroteràpia, magnetoteràpia, ergoteràpia i pressoteràpia. Dissenyar i aplicar les diferents modalitats d'hidroteràpia, balneoteràpia, climatoterápia, talassoteràpia, etc. Dissenyar i aplicar les diverses modalitats dels mètodes i tècniques terapèutiques reflexes així com d'altres teràpies manuals específiques, alternatives o complementàries afins al camp de competència de la fisioteràpia. Establir i aplicar el tractament en grups a usuaris amb problemes similars. Fomentar la participació de l'usuari i la família en el seu procés de recuperació. Prevenir i evitar els riscos en l'aplicació del tractament. Establir el pla de pautes que ha de seguir durant el tractament. |
| A29 |
Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament de fisioteràpia amb relació als objectius marcats i als criteris de resultats establerts. Serà necessari: definir i establir els criteris de resultats, realitzar la valoració de l'evolució del pacient / usuari, redissenyar els objectius segons la valoració, si cal, i adequar el pla d'intervenció o tractament als nous objectius, si escau. |
| A31 |
Proporcionar una atenció de fisioteràpia de manera eficaç, atorgant una assistència integral als pacients / usuaris, per la qual cosa serà necessari interpretar les prescripcions facultatives; preparar l'entorn en què es durà a terme l'atenció de fisioteràpia perquè sigui confortable, mantenir informat al pacient del tractament que se li aplica, explicant les proves i maniobres que se li practiquen, la preparació que requereixen i demanar-li que col • labori en tot moment, registrar diàriament l'aplicació de l'atenció en fisioteràpia, l'evolució i els incidents, identificar signes i símptomes d'alteració de les funcions biològiques relacionats amb l'atenció de fisioteràpia, controlar i interpretar els signes vitals durant l'execució del tractament diari, orientar les activitats i l'actuació en relació als pacients / usuaris, del personal no sanitari i subaltern, i avaluar la pròpia atenció proporcionada als pacients / usuaris. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A25 |
Conèixer les característiques del pacient neurològic
Conèixer els elements discriminants per a cada procés patològic
Conèixer el procés d'envelliment
Conèixer els sistemes de classificació de la gent gran
Conèixer la patologia de l'envelliment
Conèixer les característiques i els problemes del pacient amputat, i saber aplicar les tècniques adequades
Conèixer el procés de l'embaràs i el part
Saber dissenyar i aplicar el pla de tractament pel pre-part, part i post-part
Conèixer les causes d'incontinència
Conèixer i saber aplicar les tècniques de Fisioteràpia en els pacients amb incontinència d'orina i fecal
| | A27 |
Marcar objectius terapèutics i preventius a curt i llarg termini
Aplicar adequadament les tècniques fisioterapèutiques generals i específiques per assolir els objectius proposats
Saber dissenyar el pla de tractament
| | A28 |
Aplicar adequadament les tècniques fisioterapèutiques generals i específiques per assolir els objectius proposats
Conèixer el procés de l'embaràs i el part
Saber dissenyar i aplicar el pla de tractament pel pre-part, part i post-part
Conèixer les causes d'incontinència
Conèixer i saber aplicar les tècniques de Fisioteràpia en els pacients amb incontinència d'orina i fecal
| | A29 |
Marcar objectius terapèutics i preventius a curt i llarg termini
| | A31 |
Conèixer i preveure totes les situacions de risc per al pacient en el context de la Fisioteràpia
Saber avaluar la situació del pacient dins de cada nivell de la patologia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Unitat didàctica I
Fisioteràpia en lesions i patologies neurològiques |
|
Tema 1.- La fisioteràpia en les lesions neurològiques |
Continguts:
Conseqüències de les lesions cerebrals.
Control motor, vies motores descendents.
Alteracions del moviment i del to muscular produïdes per les lesions cerebrals.
Teories sobre la recuperació de les lesions cerebrals. |
Pràctica 1.- Principals característiques del pacient hemiplègic. |
|
Tema 2.- Avaluació bàsica del pacient neurològic . |
Continguts:
La valoració en neurologia, principis i objectius.
Motricitat i reflexos.
Limitacions en l'activitat.
Escales estandarditzades.
Avaluació del tractament. |
Tema 3.- Fisioteràpia en els accidents cerebrovasculars ICTUS |
Continguts:
Definició
Tipus d’ictus
Conseqüències de l’ictus
Trastorns neurològics i neuropsicologics associats
Tractament de fisioteràpia de l’hemiplègic agut
Tractament en la fase subaguda i d’estabilització
Profilaxis de l’espatlla dolorosa |
Tema 4.- Fisioteràpia en els traumatismes cranioencefàlics TCE. |
Continguts:
Definició
Classificació, escales de valoració
Tipus de lesions
Conseqüències del TCE
Valoració general
Patrons posturals
La fisioteràpia en les diferents etapes
|
Tema 5.- Fisioteràpia en la malaltia de Parkinson
Continguts: |
Continguts:
Definició de cada un dels símptomes primaris i secundaris del Parkinson.
Fisioteràpia en els trastorns de la postura i de la marxa.
Escales de valoració.
Visió multidisciplinària del síndrome Parkinsonià. |
Seminari 1.- Presentació de diferents pautes d’exercicis, per el tractament de la malaltia del Parkinson. |
|
Tema 6.- Fisioteràpia en l’Esclerosis Múltiple i malalties de les motoneurones. |
Continguts:
Fisioteràpia en les fases de brots de Esclerosi múltiple. Tractament postural.
Tractament en la fase ambulatòria entre crisis agudes.
Reeducació de la marxa.
Fisioteràpia respiratòria i preventiva de complicacions pulmonars |
Tema 7.- Fonaments de la fisioteràpia en el tractament de les lesions nervioses perifèriques. |
Continguts:
Tipus de lesió del nervi perifèric
Causes de la lesió del nervi perifèric
Conseqüències de la lesió del nervi perifèric
La fisioteràpia en les lesions del nervi perifèric
Lesions del plexe braquial
Lesions obstètriques del plexe braquial |
Tema 8.- Processos patològics del nervi perifèric. Parells cranials, paràlisis facial. |
Continguts:
Síndrome polineurític. Classificació etiològica
El síndrome de Guillain Barre
Paràlisis del nervi espinal.
Paràlisis facial, tipus, símptomes, el signe de Bell
Etapes de la paràlisis facial.
|
Tema 9.- Fisioteràpia en els problemes de la deglució. Reeducació oro-facial. |
Continguts:
Òrgans bucofonadors
Funcions de l’aparell bucofonador
La deglució i les seves fases
Causes principals en l’alteració de la deglució
Conseqüències de l’alteració en la deglució.
Tècniques de facilitació de la deglució. |
Pràctica 2.- Tractament de fisioteràpia en la paràlisis facial, massatge i exercicis.
Pautes d’exercicis per la millora dels problemes de la deglució. |
|
Tema 10.- La lesió medul•lar, valoració. |
Continguts:
Definició i epidemiologia del a lesió medul•lar.
Classificació i tipus de lesions medul•lars.
Valoració motora i sensitiva. |
Tema 11.- Planificació del tractament, dividit en quatre fases. |
Continguts:
Tècniques de fisioteràpia respiratòria en el lesionat medul•lar.
Tipus de marxa. |
Pràctica 3.- Valoració segons l’escala Asia.
Presentació de els diferents tipus de material sanitari, que s’utilitza en aquest pacients per resoldre els problemes de la incontinència urinària. |
|
Pràctica 4.- Teràpies posturals per la prevenció de nafres.
Auto-mobilitzacions.
Exercicis d’equilibri. Bipedestació i marxa |
|
Unitat didàctica II
Fisioteràpia en patologia neurològica infantil. |
|
Tema 12.- Introducció a la fisioteràpia pediàtrica. |
CONTINGUTS:
Funcions del fisioterapeuta pediàtric
Estructura i organització
Processo d`atenció pediàtrica
Treball inter i multidisciplinari |
Tema 13.- Desenvolupament psicomotor. |
Continguts:
Exploració del nadó.
To muscular.
Reflexos.
Signes de diagnòstic precoç. |
Tema 14.- Prematurs. |
Continguts:
Característiques principals.
Patologies freqüents.
Tractament. |
Seminari 2.- Estudi de cassos
Valoració, Escales, test |
|
Tema 15.- Retard psicomotor. |
Continguts:
Definició.
Clínica.
Tractament. |
Seminari 3.- Estudi de cassos |
|
Tema 16.- Paràlisis cerebral infantil |
CONTINGUTS:
Conceptes i definicions
Característiques i classificacions
Pla terapèutic |
Seminari 4.- Estudi de cassos |
|
Tema 17.- Els nens plurideficients |
CONTINGUTS:
Trastorns associats en la discapacitat
Funcions i actuacions dels professionals
Tractaments |
Tema 18.- Espina bífida |
Continguts:
Característiques.
Classificació.
Tractament. |
Seminari 5.- Estudi de cassos |
|
Tema 19.- Trastorns en l'alimentació |
Continguts:
Alteracions en l’alimentació.
Dificultats funcionals de la deglució.
Tècniques terapèutiques. |
Tema 20.- Ajudes tècniques. |
Continguts:
Materials i material ortoprotèsic
Selecció i indicacions
Tractament específic |
Seminari 6.- Estudi de cassos |
|
Unitat didàctica III
Fisioteràpia en els pacients cremats. |
|
Tema 21.- Fisioteràpia en el pacient cremat. |
Continguts:
Classificació de les cremades segons etiologia, profunditat i extensió.
Els empelts i les seves característiques. |
Tema 22.- Fisioteràpia en el pacient cremat agut i subagut. |
Continguts:
La fisioteràpia adaptada a cada una de les fases, aguda i subaguda.
Fisioteràpia hospitalària i ambulatòria. |
Tema 23.- Fisioteràpia en les seqüeles del pacient cremat. |
Continguts:
Las seqüeles en el pacient cremat. Repercussions psicològiques. |
Pràctica 5.- Diferents tipus de massatges utilitzats en els pacients amb cremades |
|
Unitat didàctica IV
Fisioteràpia en geriatria. |
|
Tema 24.- Definició de Geriatria – Gerontologia, envelliment. |
Continguts:
El perquè de l’aparició i desenvolupament de la geriatria i gerontologia.
Definició de geriatria, definició de Gerontologia
Objectius de la fisioteràpia en geriatria
Qualitats de la fisioteràpia en geriatria
Canvis relacionats amb l'envelliment
Tipus d'envelliment
Causes de presentació atípica de les malalties. |
Tema 25.- Sistemes de classificació en geriatria. Avaluació física i cognitiva. |
Continguts:
Classificació dels avis segons l'edat, altres tipus de classificacions.
Sistemes estandarditzats de classificació dels avis.
Avaluació física i cognitiva. |
Seminari 7.- Estudi de cassos |
|
Tema 26.- Recursos i organització geriàtrica. Síndrome d’immobilització (SI) |
Continguts:
Tipus d'atenció en la gent gran
Distribució de les funcions a la sanitat pública
Definició del síndrome d’immobilització
Etiologia del SI
Complicacions del SI
Prevenció del SI
Tractament del SI |
Tema 27.- Exercici físic en la gent gran. |
Continguts:
Característiques del ancians
Necessitats de dinamitzar als ancians
Contraindicacions de l'activitat física.
Objectius del treball individual i en grup
Metodologia del treball individual i en grup.
Material i activitats. |
Pràctica 6 .- Pautes d’exercici per grups de gent gran |
|
Tema 28.- Demències. |
Continguts:
Definició de demència
Criteris diagnòstics segons el DSM IV
Etiologia i diagnòstic etiològic de la demència
Evolució de la demència
Avaluació del deteriorament cognitiu
Tractament de fisioteràpia. Programa de tractament. Tractament preventiu i tractament en diferents fases de la demència. |
Seminari 8.- Estudi de cassos |
|
Tema 29.- Valoració de la dependència. |
Continguts:
Llei de la Dependència. Escales de valoració.
Aplicació de la Llei. |
Seminari 9.- Estudi de cassos |
|
Pràctica 11.- Estudi de cassos clínics. |
|
Unitat didàctica VI
Fisioteràpia en les amputacions |
|
Tema 36.- Tractament fisioteràpic del pacient amputat. |
Continguts:
Tipus d'amputacions.
Fisioteràpia pre quirúrgica.
Fisioteràpia post quirúrgica.
Les benes i els diferents tipus d’embenats. |
Tema 37.- Fisioteràpia per l’adaptació de la pròtesis. |
Continguts:
Tipus de pròtesi
Adaptacions a la pròtesi.
Dificultats i solucions per l'adaptació a la marxa.
Cura i manteniment de la pròtesi. |
Pràctica 12.- L’embenat del monyó. Aplicació de benes adequades per a cada situació. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
37 |
37 |
74 |
Seminaris |
|
9 |
18 |
27 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
24 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En aquesta sessió s’explicarà el desenvolupament de l’assignatura, les unitats didàctiques, els seminaris i les practiques a laboratoris, així també com es farà l’avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació teòrica per part del professor sobre el tema pertinent, podent ser utilitzats mitjans audiovisuals. |
Seminaris |
Es presentaran diferents supòsits pràctics, els alumnes de forma individual o en grups, segons el tema, els analitzaran i en base al que haurà dit el professor, buscaran la solució correcta. |
Pràctiques a laboratoris |
Es faran a l’aula d’habilitats pràctiques, desprès d’una introducció per part del professor, els alumnes en grups de dos practicaran, supervisats per el professor. |
Atenció personalitzada |
Durant les sessions magistrals i els seminaris, l’alumne podrà formular les preguntes referents al tema que cregui necessàries, també una vegada finalitzada la classe es podrà continuar a nivell personal.
Durant les pràctiques a l’aula d’habilitats, l’alumne estarà constantment supervisat per el professor, i l’hi resoldrà totes aquelles qüestions que es formulin. |
Descripció |
L’alumne prèvia petició de cita, podrà disposar de tutories amb els diferents professor que imparteixen l’assignatura.
També podrà consulta amb els professors a traves del moodle i el correu electrònic.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Es treballaran diferents cassos clínics.
L’avaluació final consistirà en el desenvolupament per escrit d’un dels cassos que s’han fet durant el curs, el mateix dia de l'examen tipus test |
El percentatge que decideixi el professor que l'imparteix dins del seu percentatge segons àrea. |
Pràctiques a laboratoris |
|
S’avaluarà l’assistència, i es farà un seguiment amb evaluació continuada i/o escrita |
El percentatge que decideixi el professor que l'imparteix dins del seu percentatge segons àrea. |
Proves objectives de tipus test |
|
S'avaluen els continguts desenvolupats en les sessions magistrals i en les pràctiques de l'aula i seminaris.
Poden ser tipus test, resposta llarga, casos clínics i/o oral.
Avaluació continuada per moodle, forums o proves avaluatives |
El percentatge que decideixi el professor que l'imparteix dins del seu percentatge segons àrea. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'alumne no supera la primera convocatòria, tindrà opció a una segona convocatòria amb les mateixes característiques. No es farà examen parcial. Els diferents professors impartiran la seva part d'assignatura de la manera que creguin convenient,presencial, virtual, semi presencial i /o invertida. L'avaluació podrà ser continuada, tipus test o amb preguntes curtes o de resposata llarga, escrit i/o oral. També poden demanar casos clínics o petits treballs. Qüestionaris pel moodle o aportacions pel fòrum. El percentatges d'avaluació: - Neurologia 20% - Pediatria 25% - Geriatria 20% - Amputats 10% - Cremats 5% - Exercisi terapèutic 20% |
Bàsica |
|
Cano R, Collado S, Neurorehabilitación, Madrid 2012, Editorial Médica Panamericana
Bisbe M., Santoyo C., Segarra V. , Fisioterapia en Neurología, Madrid 2012, Editorial Médica Panamericana
Stokes M. , Fisioterapia en la rehabilitación neurológica, Última edició disponible, Elsevier
Juan FJ. , Evaluación clínica i tratamiento de la espasticidad, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Serra Gabriel MR., Díaz Petit J., De Sandro J. , Fisioterapia en
neurología, sistema respiratorio y aparato cardiovascular., Última
edició disponible, Masson
Calais-Germain B., Vives N. , Parir en movimiento, Última edició disponible, Editorial Liebre de Marzo
Calais-Germain B., El periné femenino y el parto, Última edició disponible, Editorial Liebre de Marzo
Grosse D., Sengler J. , Reducación del periné, Última edició disponible, Masson
Walker C. , Fisioterapia en obstetricia y uro-ginecología, Última edició disponible, Masson
Stephenson RG., O’Connor L., , Fisioterapia en obstetricia y ginecología, Última edició disponible, MC.Grow-Hill
Bleeckx, D., , Disfagia, evaluación y reducación de los trastornos de la deglución, Última edició disponible, MC.Grow-Hill
Bobath K, Kong E. , Trastornos cerebromotores en el niño, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Bobath K. , Base neurofisiológica para el tratamiento de la parálisis
cerebral, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Bobath B. , Actividad postural refleja anormal causada por lesiones
cerebrales, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Bobath B, Bobath K. , Desarrollo motor en distintos tipos de
parálisis cerebral, Última edició disponible, Editorial Médica
Panamericana
Espinosa, J., Arroyo, O., Martín, P., Ruiz D., Moreno, J. A., Guía
esencial de rehabilitación infantil. Madrid., Última edició disponible,
Editorial Médica Panamericana
Le Mètayer M. , Educación terapéutica de la motricidad bucofacial, Última edició disponible, Masson
Levitt, S., Tratamiento de la parálisis cerebral y del retraso motor, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Macias ML, Fagoaga J. , Fisioterapia en pediatría, Última edició disponible, MC.Grow-Hill
SERI Sociedad Española de Rehabilitación Infantil, Rehabilitación infantil, Madrid 2012, Editorial Médica Panamericana |
Complementària |
|
Cano R, Collado S, Neurorehabilitación, Madrid 2012, Editorial Médica Panamericana
Bisbe M., Santoyo C., Segarra V. , Fisioterapia en Neurología, Madrid 2012, Editorial Médica Panamericana
Stokes M. , Fisioterapia en la rehabilitación neurológica, Última edició disponible, Elsevier
Juan FJ. , Evaluación clínica i tratamiento de la espasticidad, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Serra Gabriel MR., Díaz Petit J., De Sandro J. , Fisioterapia en
neurología, sistema respiratorio y aparato cardiovascular., Última
edició disponible, Masson
Calais-Germain B., Vives N. , Parir en movimiento, Última edició disponible, Editorial Liebre de Marzo
Calais-Germain B., El periné femenino y el parto, Última edició disponible, Editorial Liebre de Marzo
Grosse D., Sengler J. , Reducación del periné, Última edició disponible, Masson
Walker C. , Fisioterapia en obstetricia y uro-ginecología, Última edició disponible, Masson
Stephenson RG., O’Connor L., , Fisioterapia en obstetricia y ginecología, Última edició disponible, MC.Grow-Hill
Bleeckx, D., , Disfagia, evaluación y reducación de los trastornos de la deglución, Última edició disponible, MC.Grow-Hill
Bobath K, Kong E. , Trastornos cerebromotores en el niño, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Bobath K. , Base neurofisiológica para el tratamiento de la parálisis
cerebral, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Bobath B. , Actividad postural refleja anormal causada por lesiones
cerebrales, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Bobath B, Bobath K. , Desarrollo motor en distintos tipos de
parálisis cerebral, Última edició disponible, Editorial Médica
Panamericana
Espinosa, J., Arroyo, O., Martín, P., Ruiz D., Moreno, J. A., Guía
esencial de rehabilitación infantil. Madrid., Última edició disponible,
Editorial Médica Panamericana
Le Mètayer M. , Educación terapéutica de la motricidad bucofacial, Última edició disponible, Masson
Levitt, S., Tratamiento de la parálisis cerebral y del retraso motor, Última edició disponible, Editorial Médica Panamericana
Macias ML, Fagoaga J. , Fisioterapia en pediatría, Última edició disponible, MC.Grow-Hill
SERI Sociedad Española de Rehabilitación Infantil, Rehabilitación infantil, Madrid 2012, Editorial Médica Panamericana |
Assignatures que en continuen el temari |
FISIOTERÀPIA INTEGRADA III/14214114 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PATOLOGIA MÈDICA/14214107 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FISIOTERÀPIA EN ESPECIALITATS CLÍNIQUES I/14214108 | FISIOTERÀPIA INTEGRADA II/14214113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|