DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) BASES DE LA DOCUMENTACIÓ I RECERCA Codi 14224007
Ensenyament
Grau de Nutrició Humana i Dietètica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Ciències Mèdiques Bàsiques
Coordinador/a
ARANDA PONS, NÚRIA
Adreça electrònica rafaeljuan.balanza@urv.cat
nuria.aranda@urv.cat
mar.sorli@urv.cat
marcela.villalobos@urv.cat
Professors/es
BALANZA ROURE, RAFAEL JUAN
ARANDA PONS, NÚRIA
SORLÍ AGUILAR, MAR
VILLALOBOS MARTINEZ, MARCELA
Web
Descripció general i informació rellevant <p><b>A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.</b></p><p> Amb aquesta assignatura es preten introduir a l'alumne que s'incorpora a una carrera universitària en el món de la documentació i recerca científica com a base que es desenvoluparà al llarg de la carrera </p><div>A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. En aquesta assignatura la docència es farà mitjançant classes inverses. És a dir, les classes teòriques&nbsp;es faran a través de classes virtuals&nbsp;(sessions de vídeo gravades pel professor)&nbsp; i els seminaris i pràctiques es faran de manera mixta (classes virtuals i classes presencials).&nbsp;</div><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Documentació 1.-Publicació del treballs d’investigació. Tipus de publicacions
2.-Introducció a les bases de dades científiques
3.-Estil Vancouver per la citació de publicacions científiques
4.-Què és el factor d’impacte d’una publicació i com s’interpreta?
Bases de dades a internet 1.-Bases de dades científiques a internet (Pubmed, Current Contents, FSTA, CINAHL, IME, Teseo Servei de biblioteca digital de la URV…)
2.-Com avaluar la qualitat de la informació d’una pàgina web?
3.-Revisió de pàgines web d’organismes oficials i societats científiques nacionals i internacinals (SEEDO, ASPEN, SENC, NAASO, SENPE, OMS, FAO, UNICEF, Insalud, Servei català de la salut, FDA, ADA, ...)
Edició avançada d’un document científic 1.- Format dels documents científics. Adaptació a les normes de redacció dels articles científics. Marques i caràcters especials. Alineació. Sangria. Espaiat. Estils. Plantilles Numeració de línees i pàgines. Comptar caràcters, paraules. Notes de peu de pàgina.
2.- Crear i editar una taula. Crear un document amb columnes
3.- Inserció de capçaleres i peus de pàgina. Inserció d’elements: Taules, Fórmules matemàtiques, marcs. Importació de gràfics.
4.- Correcció de documents amb el control de canvis.


Creació i disseny d’una presentació científica.

1.- Característiques principal d’una presentació. Mètodes de visualització. Menús. Quadres de diàleg. Treball amb barres d’eines. Transició i animació de diapositives. Impressió de diapositives i documents. Edició e importació de gràfics.
2.- Mètodes de creació d’una presentació científica. Organització d’una presentació científica tipus pòster i oral.
Introducció a l'article científic 1- Format, parts i contingut d'un artice científic. 2- Comprensió i interpretació d'un article científic.
3-Disseny i elaboració d'una presentació amb format científic.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CT1
9 16.5 25.5
Seminaris
CT1
6 6 12
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
CT1
6 15 21
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
CT1
18 60 78
Atenció personalitzada
0.1 8 8.1
 
Proves mixtes
CT1
2 0 2
Proves orals
CT1
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels blocs temàtics a l'aula
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col•laborativa.
Atenció personalitzada Els alumnses podran enviar els seus dubtes via email als professors de l'assignatura

Atenció personalitzada
Descripció

L'atenció amb l'alumne es durà a terme sota petició via email al professor responsable així com a través del moodle. nuria.aranda@urv.cat


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves mixtes
CT1
S'avaluarà el bloc de documentació a través de la presentació d'un treball escrit on es valoraran els continguts teòrics del temari de documentació. 35%
Proves orals
CT1
S'avaluarà el bloc de Recerca i TIC a través de la presentació oral i defensa d'un article científic treballat en grup amb les eines treballades a l'assignatura. En la mateixa prova hi haurà una avaluació individual a través de preguntes orals.
Es valora el comportament i actitud vers els altres.
45% 5%
Altres  

S'Avaluarà el bloc de TIC a través de la presentació d'exercicis treballats durant les pràctiques

15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Qualificació

Per poder fer mitjana entre les diferents proves d'avaluació, s'ha d'obtenir com a mínim un 40% de la nota màxima en cada prova. S'aprova amb el 50% de la puntuació màxim possible.

Respecte a l'avaluació de la part de recerca, és imprescindible l'assistència i participació a les sessions 2 i 3 per poder realitzar l'exposició oral en 1ª convocatòria.

Normativa

En les activitats avaluatives de les proves i en la revisió d'exàmens no està permès l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. L'incompliment de les normes generals en les proves d'avaluació comportarà una avaluació negativa i o expedient de l'alumne

2a Convocatòria

-Per recuperar la part de TIC: Es realitzarà un examen pràctic a l'aula d'informàtica.

-Per recuperar la part de documentació: Realització d'un nou treball de documentació.

-Per recuperar la part de Recerca: Presentació i defensa d'un nou article científic de manera individual.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Sessions magistrals En la part de documentació d’aquesta assignatura, durant els curs 20-21 les classes teòriques es faran mitjançant classes virtuals (sessions de vídeo gravades pel professor) on s’explicaran les bases teòriques que seran necessàries per realitzar els seminaris i les pràctiques. Seminaris i pràctiques: es combinaran sessions presencials i virtuals. S'anirà informant a través del moodle de l'asignatura
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent