Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A41 |
Comprendre les bases teòriques de la bioestadística. |
| A42 |
Interpretar i aplicar proves estadístiques en estudis científics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A41 |
Comprendre el concepte de distribució de probabilitat i conèixer les principals distribucions de probabilitat
Estimar i interpretar proporcions i mitjanes i els seus intervals de confiança
Comprendre el concepte de prova d'hipòtesis i errors aleatoris associats
Comprendre els fonaments de les principals proves d'hipòtesis bivariants
Identificar el disseny d'un estudi i assenyalar els seus punts forts i febles
Interpretar i presentar resultats empírics en forma de taules i gràfiques
Desenvolupar i interpretar els paràmetres descriptius de variables aleatòries
Utilitzar les distribucions de probabilitat per fer estimacions i inferències
Estimar per interval proporcions i mitjanes
| | A42 |
Comprendre el concepte de distribució de probabilitat i conèixer les principals distribucions de probabilitat
Estimar i interpretar proporcions i mitjanes i els seus intervals de confiança
Comprendre el concepte de prova d'hipòtesis i errors aleatoris associats
Comprendre els fonaments de les principals proves d'hipòtesis bivariants
Identificar el disseny d'un estudi i assenyalar els seus punts forts i febles
Interpretar i presentar resultats empírics en forma de taules i gràfiques
Desenvolupar i interpretar els paràmetres descriptius de variables aleatòries
Utilitzar les distribucions de probabilitat per fer estimacions i inferències
Estimar per interval proporcions i mitjanes
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció als mètodes estadístics aplicats a les ciències de la nutrició. Estadística descriptiva.
|
|
2. Probabilitats
|
|
3. Distribució de Probabilitats.
|
|
4. Estimació de paràmetres.
|
|
5. Contrastació d'hipòtesi.
|
|
6. Anàlisi de dades categòriques.
|
|
7. Comparació bivariant de dades quantitatives
|
|
8. ANOVA |
|
9. Correlacions. |
|
10. Regressions. |
|
11. Introducció als models multivariants. Regressions múltiples. |
|
12. Introducción als models mutivariants. Regressions logístiques. |
|
SEMINARIS
Seminari 1: Estadística descriptiva: Tipus de variables
|
|
PRÀCTIQUES
Pràctica 1: Base de dades. Programa d’anàlisi estadístic G-STAT.
Pràctica 2:Probabilitat. Càlcul de l’àrea sota la corba normal.
Pràctica 3: Contrast d’hipòtesi: hipótesis nul•la, hipótesis alternativa i p-valor.
Pràctica 4: Anàlisi de dades categòriques. Proves estadístiques amb dades independents i aparellades. Analisi de dades categòriques anb el G-STAT.
Pràctica 5: Anàlisi de dades quantitatives: T-Student. Proves de normalitat. Proves estadístiques amb dades independents i aparellades. Anàlisi de dades quantitatives amb el G-STAT.
Pràctica 6: Anàlisi de dades quantitatives: ANOVA amb dades independents. Anàlisi de dades quantitatives amb el G.STAT. Correlacions i regressions. |
|
Nota IMPORTANT
Es recomanarà assistència a classe, prestar atenció i agafar apunts. S’indicarà la documentació pel seguiment de cada tema, però no es penjaran al moodle de forma sistemàtica les presentacions utilitzades a classe per l’explicació del tema.
Encara que l’assistència no és obligatòria, tindrà una valoració positiva en les consideracions globals de seguiment i avaluació de l’assignatura.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
34 |
51 |
85 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
13.5 |
25.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
16 |
22 |
Proves de desenvolupament |
|
15 |
0 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut i organització de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels temes per part del professor amb resolució de preguntes dels alumnes |
Resolució de problemes, exercicis |
Es treballen de forma activa alguns conceptes per aprondir en els coneixements del tamari.
Cada alumne o grup de 2-3 alumnes anirà desenvolupant totes les parts d’un protocol científic amb l’objectiu de comprendre les característiques de cada apartat i de saber realitzar-lo |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran contactar amb els professors al finalitzar les classes teòriques per plantejar les seves qüestions i acordar una reunió si es necessari |
Descripció |
Els professors atendran als alumnes al finalitzar la classe i en el seu despatx a hores concertades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització d’activitats, cerca d’informació, resolució de casos pràctics .
Els continguts teòrics de les pràctiques es valoraran en les proves objectives
|
30% |
Proves mixtes |
|
Examen de preguntes tipus test i/o exercicis i/o preguntes curtes o llargues. També es preguntarà sobre el coneixements plantejats en la part pràctica |
60% |
Altres |
|
Durant el desenvolupament de l'assignatura, i principalment en la part pràctica, es valora l'aprenentatge continuat i autònom, la motivació, l'assistència i puntualitat a les classes, i en l'entrega de treballs. Es valora el comportament i l'actitud vers als altres. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Qualificació Per poder fer mitjana entre les diferents proves d'avaluació, s'ha d'obtenir com a mínim un 40% de la nota màxima en l'examen teòric S'aprova amb el 50% de la puntuació màxima possible. Normativa En les proves d'avaluació i en la revisió d'exàmens no està permès l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster), a més de les indicacions específiques que faci el professor. L' incompliment d'aquesta norma invalida la prova d'avaluació. El incompliment de les normes generals en les proves d'avaluació comportarà una avaluació negativa i o expedient de l'alumne. 2a Convocatòria En cas de no aprovar la primera convocatòria, l'estudiant podrà presentar-se a la segona convocatòria. La nota de les pràctiques de la primera convocatòria es guardarà per la segona convocatòria durant el mateix curs acadèmic. |
Bàsica |
|
Llibre de consulta recomanat: - Martínez MA, Faulin FJ, Sánchez A. Bioestadística amigable, 3ª Ed. Madrid: Díaz de Santos, 2013.
Altres llibres de consulta: - Ahlbom A, Norell S. Fundamentos de epidemiología . 4ª ed. Madrid: Siglo XXI, 1995. - Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J. Métodos de investigación clínica y epidemiológica . 2a ed. Madrid: Harcourt DL, 2000. - Armitage P, Berry G. Estadística para la investigación biomédica. Madrid: Harcourt Brace, 1997. - Norman GR, Streiner DL. Bioestadística. Madrid: Mosby/Doyma Libros, 1996. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Nota important en el seguiment de les classes teòriques:
Es recomanarà assistència a classe, prestar atenció i agafar apunts. S’indicarà la documentació pel seguiment de cada tema, però no es penjaran al moodle de forma sistemàtica les presentacions utilitzades a classe per l’explicació del tema.
Encara que l’assistència no és obligatòria, tindrà una valoració positiva en les consideracions globals de seguiment i avaluació de l’assignatura.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|