Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A1 |
Nutrició humana |
| A2 |
Dietoteràpia i nutrició artificial. |
| A3 |
Estructura i funció del cos humà. |
| A4 |
Composició d'aliments i matèries primeres. |
| A5 |
Fisiopatologia i patologia nutricional. |
| A6 |
Bioquímica. |
| A7 |
Bases de l'alimentació saludable. |
| A8 |
Dietètica. |
| A9 |
Mètodes de valoració de l'estat nutricional. |
| A10 |
Dietètica. Bases de l'alimentació saludable. |
| A11 |
Epidemiologia nutricional. Consum i hàbits alimentaris en la població. |
| A12 |
Metodologia de l'educació alimentària. |
| A13 |
Sistemes de salut i polítiques alimentàries. |
| A14 |
Higiene personal, productes i processos. |
| A15 |
Toxicologia alimentària. |
| A16 |
Microbiologia i parasitologia dels aliments. |
| A17 |
Identificar els factors que influeixen en la nutrició. |
| A18 |
Avaluar l'estat nutricional individual i en col•lectivitats. |
| A19 |
Planificar, implantar i avaluar dietes terapèutiques |
| A20 |
Elaborar i interpretar una història dietètica. Interpretar una història clínica. |
| A21 |
Calcular i establir pautes alimentàries saludables. |
| A22 |
Dissenyar i interpretar enquestes alimentàries. |
| A23 |
Realitzar educació alimentària. |
| A24 |
Planificar i desenvolupar programes de promoció i de prevenció de la salut. |
| A25 |
Desenvolupar la planificació de menús per col•lectivitats. |
| A26 |
Analitzar i avaluar els riscos alimentaris. |
| A27 |
Gestionar la seguretat alimentària. |
| A28 |
Avaluar, controlar i gestionar la qualitat alimentària. |
| A29 |
Sistemes de qualitat. |
| A30 |
Normalització i legislació alimentària. |
| A31 |
Economia, tècniques de mercat i gestió. |
| A32 |
Gestió mediambiental. |
| A33 |
Deontologia. |
| A34 |
Fonaments físics, químics i biològics en ciències dels aliments i la nutrició. |
| A35 |
Psicologia. |
| A36 |
Alimentació i cultura. |
| A37 |
Assessorar legal, científica i tècnicament a la indústria alimentària i els consumidors. |
| A38 |
Implementar sistemes de qualitat. |
| A39 |
Realitzar tasques de formació de personal. |
| A40 |
Assessorar en la comercialització dels productes alimentaris. |
| A41 |
Comprendre les bases teòriques de la bioestadística. |
| A42 |
Interpretar i aplicar proves estadístiques en estudis científics. |
| A43 |
Comprendre l'evolució històrica de l'alimentació i la nutrició. |
| A44 |
identificar els fets més destacats de l'avanç científic de l'alimentació i la nutrició. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A2 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A3 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A4 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A5 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A6 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A7 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A8 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A9 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A10 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A11 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A12 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A13 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A14 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A15 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A16 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A17 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A18 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A19 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A20 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A21 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A22 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A23 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A24 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A25 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A26 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A27 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A28 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A29 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A30 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A31 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A32 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A33 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A34 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A35 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A36 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A37 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A38 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A39 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A40 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A41 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A42 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A43 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
| A44 |
Treball de fi de grau: MAtèria transversal el treball del qual es realitzarà associat a diferents matèries
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç
|
| CT2 |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar)
RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir)
|
| CT3 |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió)
RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi)
RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat)
RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació)
RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
| CT4 |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context)
RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació)
RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís)
RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració)
|
| CT5 |
RA1. Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
RA2. Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
RA3. Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu. (Eficàcia)
RA1. Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
RA2. Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (Construcció del discurs)
RA3. Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
| CT6 |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement)
RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn)
RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
|
| CT7 |
RA1. Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes. (Igualtat)
RA2. Identificar els principals problemes ambientals. (Medi ambient)
RA3. Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
RA4. Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de la normativa a les sessions informatives dels estudiants |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Explicació del funcionament del TFG en sessions informatives durant el curs acadèmic quan l'estudiant cursa tercer de Grau, però obertes a tots els estudiants. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Durant el curs es realitzaran sessions informatives obertes a tots els estudiants de:
- seguiment del portafoli, lligat a l'avaluació de competències transversals i nuclears.
- informació sobre les diferents possibilitats de realitzar el treball pràctic del treball de fi de grau
- informació sobre la metodologia i format de presentació dels diferents tipus de treball pràctic (pels estudiants de 4rt)
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Veure normativa:
http://www.fmcs.urv.cat/media/upload/arxius/Treball%20Fi%20Grau/normativa_tfg.pdf
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
Veure informació:
http://www.fmcs.urv.cat/portafolis/portafoli.html
|
Debats |
|
Sessió Magistral |
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Els alumnes realitzaran una presentació oral i defensa del seu treball pràctic. També presentaran el portafoli davant d'un tribunal. Al finalitzar el rotatori es realitzarà una prova d'AVALUACIÓ CLÍNICA OBJECTIVA I ESTRUCTURADA (ACOE) |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El professor tutor del treball de fi de grau (part pràctica) avaluarà mitjançant un informe (document que facilitarà el coordinador de l'assignatura del TFG) el treball realitzat. Farà arribar al coordinador el informe previ a la defensa pública.
En aquest informe hi constarà una nota global i si pot ser defensat.
|
25% |
|
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge |
|
El 10% correspon a totes les competències assolides durant el grau.
Un 5% serà la nota del tutor i un 5% la nota del tribunal de la defensa oral.
El tutor del pla d'acció tutorial, al finalitzar el portafoli, en farà un informe amb la valoració global, i hi constarà sí l'alumne ha assolit el mínim de competències transversals i nuclears especificant si és APTE o NO APTE i una nota final. Els alumnes hauran de penjar al moodle aquest document segon les dates proposades per la professora responsable |
20% |
|
Debats |
|
La suma del Debat, la Sessió Magistral i el PBL suma 10% |
10% |
|
Sessió Magistral |
|
La suma del Debat, la Sessió Magistral i el PBL suma 10% |
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
La suma del Debat, la Sessió Magistral i el PBL suma 10% |
|
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
El tribunal de fi de grau valorarà la presentació, defensa oral i el treball escrit mitjançant la rúbrica establerta. |
25% |
|
Proves pràctiques |
A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 | A8 | A9 | A10 | A11 | A12 | A13 | A14 | A15 | A16 | A17 | A18 | A19 | A20 | A21 | A22 | A23 | A24 | A25 | A26 | A27 | A28 | A29 | A30 | A31 | A32 | A33 | A34 | A35 | A36 | A37 | A38 | A39 | A40 | A41 | A42 | A43 | A44 |
|
Al finalitzar el rotatori és realitzara una prova d'AVALUACIÓ CLÍNICA
OBJECTIVA I ESTRUCTURADA (ACOE) on l'estudiant tindrà una nota que indicarà si és APTE O NO APTE i una nota final
|
30% |
|
Altres |
|
Per tal de poder defensar el treball de fi de grau és necessari que: 1. ACOE: valoració apte 2. Portafoli: valoració apte 3. Treball pràctic: que en el informe per part del tutor consti que l'estudiant pot defensar-lo |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Per matricular-se cal tenir superats un mínim de 168 crèdits. Si algun estudiant no compleix aquest requisit a la matrícula del juliol, podrà matricular l'assignatura en el període extraordinari de febrer, un cop superats els crèdits del primer quadrimestre.
- L'alumnat podrà sol·licitar avançar convocatòria al gener, o endarrerir-la fins al setembre, presentant la corresponent instància a la Secretaria. Consultar: Intranet>Gestió acadèmica>tràmits administratius
|