Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE8 |
Coneix i utilitza les eines informàtiques que existeixen per gestionar els recursos humans de les empreses (programes de gestió de nòmines, control de presència, etc.)
Coneix i utilitza les eines informàtiques que l'administració de la Seguretat Social posa a disposició de les empreses per gestionar les cotitzacions socials i les altes i baixes al sistema de Seguretat Social.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. GESTIONS TELEMÀTIQUES
|
1.1 Certificats electrònics
1.2 Remissió telemàtica de documents i informes.
1.3 El Sistema RED.
1.4 Gestió d'impostos i retencions. L'Oficina Virtual de l'Agència Tributària.
1.5 Canals de comunicació. |
2. SUPÒSITS PRÀCTICS DE CÀLCUL DE NÒMINES DEL RÈGIM GENERAL. |
2.1 Retribució dinerària i en espècie.
2.2 Salaris de conveni i complements. El S.M.I.
2.3 Absentisme, incapacitat temporal i quitances.
2.4 Incidències de nòmina més habituals.
2.5 Retencions i ingressos a compte de l’IRPF |
3. BASES DE COTITZACIÓ I LIQUIDACIÓ DE QUOTES. |
3.1 Estructura de les bases de cotització i aportacions al règim general.
3.2 Cotització addicional per hores extraordinàries.
3.3 Càlcul de les bases de cotització en situacions especials
3.4 Documents de cotització i procediment d’ingrés de quotes.
3.5 Període voluntari d’ingrés.
|
4. CONVENIS COL·LECTIUS. |
4.1 Registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius.
4.2 Cercadors de convenis col·lectius.
4.3 La Comissió de Convenis Col·lectius.
4.4 La “Comisión Consultiva Nacional de Convenios Colectivos”
|
5. GESTIÓ DE TREBALLADORS. |
5.1 Procés de selecció i contractació.
5.2 El sistema CONTRAT@.
5.3 La privacitat en el correu electrònic.
5.4 Obtenció d'informes en suport informàtic.
5.5 El Portal de Conciliacions.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
18 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
17 |
11 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona dels estudiants i del professor/a. |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant el curs son proposats diversos casos pràctics que els estudiants hauran de resoldre amb eines i recursos digitals. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professor/a té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi als alumne/as. |
Descripció |
Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, els professors atendran els dubtes que els alumnes tinguin en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura. Aquesta atenció es prestarà preferentment per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al/la professor/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dos exàmens pràctics.
L'examen pràctic consistirà en un prova objectiva tipus test, integrada per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta. Les preguntes en blanc i les preguntes errònies seran penalitzades.
Aquestes dues proves objectives formen part de la primera convocatòria i avaluen la part pràctica de l'assignatura.
|
70%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen teòric tipus test, integrat per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Les preguntes en blanc i les preguntes errònies seran penalitzades.
Durant la realització de les proves avaluatives l'alumne/a no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens en aquesta prova avaluativa. |
30% |
Altres |
|
Per a seguir l'Avaluació Contínua és necessari que l'alumne/a es presenti a totes les proves avaluatives. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicarà que l'alumne/a no pugui ser avaluat/da d'acord amb el sistema d'Avaluació Contínua, i hagi de presentar-se a la Segona Convocatòria per a superar l'assignatura. Per a fer mitjana entre les diferents proves, es requereix que l'alumne/a hagi obtingut un valor mínim de 4 punts. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les proves avaluatives. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservada als estudiants que no hagin seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-lo realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 l'avaluació final. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 30% i un part pràctica que suposa el 70% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts, sempre que s'hagi superat amb una nota mínima de 4 punts cadascuna de les proves. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts. L'alumne/a que hagi seguit l'Avaluació Contínua, haurà d'examinar-se només de la prova o proves no superades. Durant la realització de les proves avaluatives l'alumne/a no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens. |
Bàsica |
Miguel ÁngelFerrer López., Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales 2020., 33ª edición actualizada., Editorial Deusto
Cardy, R. L. L. Cardy, R. y R. Gómez-Mejía, L., Gestión de recursos humanos, 8a. ed. - 2016, Pearson Educación.
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET DEL TREBALL II/15204105 | DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|