Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| CE9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| CE12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| CE16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| CE17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Genèric
| | CE9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | CE12 |
Genèric
| | CE16 |
Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
| | CE17 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a la Psicologia Social |
1.1. Psicologia i Psicologia social
1.2. Teories en Psicologia social
1.3. Mètodes i sistemes de treball en psicologia
1.4. Àmbits d'aplicació de la Psicologia científica |
2. Construcció del mon social |
2.1. Processos psicosocials bàsics
2.2. Percepció social
2.3. Autopercepció o self
2.4. Formació d'impressions
2.5. Atribució |
3. Relacions interpersonals |
3.1. Actituds
3.2. Influència social
3.3. Comparació social
3.4. Agressió i violència |
4. Grups: processos i estructura |
4.1. Tipologies
4.2. Fases
4.3. Lideratge |
5. Intervenció psicosocial |
5.1. Concepte i objectius d'intervenció psicosocial
5.2. Avaluació i disseny de programes d'intervenció psicosocial |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
52 |
0 |
52 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
1 |
25 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
1 |
25 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
40 |
42 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i de la seva avaluació
|
Sessió Magistral |
Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
|
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d’activitats i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat |
Descripció |
L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o
on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat, sempre prèvia petició a classe o mitjançant correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta, sobre els continguts de teoria. |
40% |
Altres |
|
Activitats i memòria de seminaris |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica. És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques. Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota). D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. --> |
Bàsica |
Tordera, N; Tous, J.; Codorniu, MJ; Ferré, Ferran; Revillas, F; y González, MG, Temes de Psicologia Social: La interacció individu-societat, Cossitània edicions, 2005
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Vander Zanden, J. W., Manual de Psicologia Social, Paidós Básica,
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
|
|
Complementària |
Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|