DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) PSICOLOGIA SOCIAL Código 15224004
Titulación
Grau de Treball Social (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Correo-e ferran.ferre@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Profesores/as
FERRÉ PADRENY, FERNANDO
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripción general e información relevante
A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

Aquesta assignatura ofereix els fonaments teòrics i pràctics per comprendre com els processos psicològics estan construïts socialment. L’estudiant aprendrà que allò psicològic i allò social són indissociables i aprendrà a utilitzar les situacions com a marc d’anàlisi dels processos psicològics.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE1 Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida.
 CE9 Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos
 CE12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 CE16 Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social
 CE17 Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE1 Genèric
 CE9 Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
 CE12 Genèric
 CE16 Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
 CE17 Genèric
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Introducció a la Psicologia Social 1.1. Psicologia i Psicologia social
1.2. Teories en Psicologia social
1.3. Mètodes i sistemes de treball en psicologia
1.4. Àmbits d'aplicació de la Psicologia científica
2. Construcció del mon social 2.1. Processos psicosocials bàsics
2.2. Percepció social
2.3. Autopercepció o self
2.4. Formació d'impressions
2.5. Atribució
3. Relacions interpersonals 3.1. Actituds
3.2. Influència social
3.3. Comparació social
3.4. Agressió i violència
4. Grups: processos i estructura 4.1. Tipologies
4.2. Fases
4.3. Lideratge
5. Intervenció psicosocial 5.1. Concepte i objectius d'intervenció psicosocial
5.2. Avaluació i disseny de programes d'intervenció psicosocial

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
CE9
CE16
52 0 52
Resolució de problemes, exercicis
CE9
CE16
1 25 26
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
1 25 26
Atenció personalitzada
CE9
CE16
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
CE9
CE16
2 40 42
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i de la seva avaluació
Sessió Magistral Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
Resolució de problemes, exercicis Realització d’activitats i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals
Atenció personalitzada L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat

Atenció personalitzada
descripción

L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat, sempre prèvia petició a classe o mitjançant correu electrònic.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
CE9
CE16
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals 20%
Proves objectives de tipus test
CE9
CE16
Prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta, sobre els continguts de teoria. 40%
Otros  

Activitats i memòria de seminaris

40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica.

És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques.

Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota).

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

-->


Fonts d'informació

Bàsica Tordera, N; Tous, J.; Codorniu, MJ; Ferré, Ferran; Revillas, F; y González, MG, Temes de Psicologia Social: La interacció individu-societat, Cossitània edicions, 2005
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Vander Zanden, J. W., Manual de Psicologia Social, Paidós Básica,
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona

Complementària Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.