Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
EL CATSALUT |
1.- EL SERVEI CATALÀ DE LA SALUT.
2.- CARACTERÍSTIQUES DEL CATSALUT.
3.- DISTRIBUCIÓ TERRITORIAL DEL SERVEI CATALÀ DE LA SALUT.
5.- L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
6.- REFERENTS HISTÒRICS DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
7.- LA DIRECCIÓ DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
8.- ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE L’ INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT.
|
EL PLA DE SALUT A CATALUNYA. PRINCIPIS GENERALS I ESPECÍFICS PER AQUESTA CATEGORIA. |
1.- FORMULACIÓ DE LES POLÍTIQUES SANITÀRIES PER AL SEGLE XXI EN L’ENTORN INTERNACIONAL.
2.- QUE ÉS EL PLA DE SALUT DE CATALUNYA 2011-15
|
ASSISTENCIA SANITÀRIA UNIVERSAL. |
EL FINANÇAMENT.
LES TARGETES SANITÀRIES.
COPAGAMENT DELS MEDICAMENTS. |
L'ÀREA BÀSICA DE SALUT |
FUNCIONAMENT.
FUNCIONS DEL TREBALLOR/A SOCIAL. |
LES UFISS |
EAIA DE DEMÈNCIES
UFISS PAL.LIATIVES.
UFISS ONCOLÒGIQUES.
UFISS MIXTES |
ELS HOSPITALS D'AGUTS. |
QUÈ SÓN.
FUNCIONS DEL TREBALLADOR/A SOCIAL.
LA INTERVENCIÓ PER PROGRAMES.
|
LES CURES PAL.LIATIVES |
ELS PADES
LA INTERVENCIÓ EN CURES PAL.LIATIVES.
ÚLTIMES VOLUNTATS.
CODI DEONTOLÒGIC |
ELS CENTRES SOCIO SANITARIS |
SUBAGUTS.
CONVALESCÈNCI
CURES PAL.LIATIVES.
LLARGA ESTADA |
EL VOLUNTARIAT |
NORMATIVA
CLASSES
FUNCIONS |
LES ASSOCIACIONS |
FUNCIONS.
AFANOC
ESCLEROSIS MÚLTIPLE
MALALTS D'ALZEIMER |
GENERAL |
PROMOCIÓ DE LA SALUT
PREVENCIÓ
CONEIXEMENTS BÀSIC PER FER I ENTENDRE ESTUDIS EN SALUT
SALUT PÚBLICA
ESCALES DE VALORACIÓ |
APROXIMACIÓ AL MÓN SANITARI |
RECONEIXEMENT DE LES ESPECIALITATS MÈDIQUES.
DIAGNÒSTICS MÉS SIGNIFICATIUS. COM AFECTEN A NIVELL SOCIAL I RELACINAR-LOS AMB LA XARXA DE RECURSOS SOCIALS I SOCIO-SANITARIS. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
0 |
40 |
Seminaris |
|
20 |
0 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
0 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
38 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
8 |
16 |
24 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor de la matèria de l'assisgnatura, reforçat amb exèmples pràctics. |
Seminaris |
Explicació teòrica i pràctica per part de professionals experts en diferents àmbits. Hi ha la possibilitat de realitzar-les en els diferents centres. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es faran treballs a l'aula individuals i en grup. |
Presentacions / exposicions |
Es realitzarà un treball en grup i es presentarà a la resta de la classe |
Atenció personalitzada |
Sempre que l'alumne/a ho sol.liciti o si el docent ho considera oportú. |
Descripció |
Els dilluns de 19 a 20h preferiblement havent acordat cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Presentació d'una comunicació oral referent al les especialitats mèdiques i diagnòstics més significatius. Es realitzarà en grups petits. Assistència i participació. Es valorarà l'assistència diària i a seminaris. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova escrita de preguntes preguntes objectives amb resposta curta. |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita de preguntes preguntes objectives amb resposta curta. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria constarà d'un examen, on hi entrara tot el material donat, on caldrà contestar breument unes preguntes més dues més de de reflexió. Caldrà presentar els treballs demanats al llarg del curs. S'anirà informant de les activitats avaluables a través del moodle. |
Bàsica |
R. Bayes, Psicologia oncològica, Barcelona: Martínez Roca, S.A, 1991
R. Bayes, Psiconeuroinmunología, salud y enfermedad., Cuadernos de Mediciona Psicosomáticas, 30, PP. 28-34., 1994
Servei Català de la Salut; Pla de salut., El model d'atenció sòcio-sanitària a Catalunya., Barcelona, Quadern núm 5., 1995
Sevei Català de la Salut. Generalitat de Catalunya., Estandarts de Cures Pal.liatives., Generalitat de Catalunya, 1996
ARMENDARIZ, R., Guia práctica de relaciones humanas para atender a familias, Ed. Pax. Mexico, 2004
ASTUDILLO, W.; MENDIETA, c., Cuidados del enfermo terminal y atención a su familia., Eunsa. Pamplona., 1995
NAVARRO GOÓNGORA, J., Enfermedad y familia., Paidós. Barcelona, 2004
, Servicios Sociales y Política Social. La relación Profesional, Consejo General de Colegios Oficiales de Diplomados en Trabajo Social., 2008
, Revista de Treball Social. Autonomia personal: nova llei, noves pràctiques (I) i (II), Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya., 2007
KUBLER-ROSS, E., Sobre la muerte y los moribundos., Ed. Grijalbo. Barcelona., 1975
núm. 165, Revista de Treball Social, Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya., 2002
CARMONA, M., Deseo de vivir., Aguilar. Barcelona, 2009
TORRALBA, F., L'art d'escoltar. , Pages editors. Lleida, 2006
MONZO, I., Un home de paraula., RBA. bARCELONA, 2007
ABONET, R., Els Serveis Socials i la Sida., Departament de Benestar Social. Generalitat de Catalunya., 1991
ESPINOSA, A., El món groc. , Rosa dels Vents. Barcelona, 2007
HENNEZEL, M., La mort íntima., Columna Ed. Barcelona, 1996
POLETTI, R., Como crecer a través del duelo., Obelisco. Barcelona, 2008
SHCWARTZ, M., Morrie se'n va., Empúries. Barcelona, 2000
SHCWARTZ, M., els dimarts amb Morrie., Empúries. Varcelona, 2000
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana l'assistència regular a les classes ja que es treballaran diverses estratègies d'intervenció.
També hi ha diversos seminaris que realitzen professors especialitats.
Es realitzaran diverses activitats en pes a la nota per a les quals és preferible el treball a casa. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|