DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) POLÍTIQUES D'ÈXIT I BONES PRÀCTIQUES DES D'UNA PERSPECTIVA GLOBAL Codi 15685204
Ensenyament
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Pedagogia
Coordinador/a
FORNS FERNÁNDEZ, MARIA VICTÒRIA
Adreça electrònica mariavictoria.forns@urv.cat
marina.claverias@urv.cat
laura.natividad@urv.cat
Professors/es
FORNS FERNÁNDEZ, MARIA VICTÒRIA
CLAVERIAS FERNÁNDEZ, MARINA
NATIVIDAD SANCHO, LAURA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura s’imparteix en dues modalitats. En la modalitat pròpia (semipresencial) i en docència en línia. Podeu consultar els continguts, les competències i els resultats d’aprenentatge, les metodologies i l’avaluació als apartats corresponents de la guia. La planificació prevista a la guia es basa en la modalitat semipresencial.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
BLOC TEMÀTIC 1. Canvi local i polítiques globals. Estratègies per a la innovació en el marc de la globalització
BLOC TEMÀTIC 2. Relacions entre teoria i pràctica en el desenvolupament de polítiques socioeducatives per a la transformació social
BLOC TEMÀTIC 3. Experiències d’innovació socioeducativa: anàlisi dels components d’èxit per al canvi social

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 1 1
Sessió Magistral
CE1
CE2
1 3 4
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE1
CE2
CE5
1 17 18
Treballs col·laboratius.
CE1
CE2
CE5
CE6
CT5
0 34 34
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
CE1
CE2
CE5
0 30 30
Debats
CE1
CE2
CE5
0 6 6
Seminaris
CE1
CE2
CE5
2 4 6
Atenció personalitzada
0 1 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del temari i organització de l'assignatura
Sessió Magistral Presentació i desenvolupament dels continguts teòrics.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Anàlisi d'experiències de bones pràctiques per part de l'alumnat.
Treballs col·laboratius. Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura d'articles i altra documentació rellevant relacionada amb els continguts de l'assignatura.
Debats Debats a partir d'un tema introduït per part del professorat.
Seminaris Seminaris al voltant de la presentació d'experiències de bones pràctiques.
Atenció personalitzada Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada presencialment en horari d'atenció del professorat i virtualment a través de correu electrònic i moodle.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE1
CE2
CE5
Treball individual a partir de l’anàlisi i millora d’una experiència de bona pràctica en l’àmbit socioeducatiu que s’estigui aplicant.
Caldrà relacionar la teoria dels tres blocs amb l’experiència a analitzar.
50%
Treballs col·laboratius.
CE1
CE2
CE5
CE6
CT5
Treball col·laboratiu de compilació i anàlisi de 3 projectes /serveis que en la seva pràctica desenvolupin polítiques socioeducatives per a la transformació social. Els projectes/serveis poden incloure les experiències analitzades en els supòsits pràctics/estudis de casos.
• Descripció dels projectes/serveis
• Definició de la política social/educativa
• Comparar i analitzar els 3 projectes/serveis identificant els components d’èxit per a la transformació social (identificar les millores en l’àmbit d’intervenció, la innovació, la perspectiva global de la intervenció...)
50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Estudi de cas: Es valorarà la capacitat anàlisi critica i les argumentacions i propostes que el/la estudiant faci al respecte. Per superar l'activitat s'hauran de seguir les indicacions especificades en la mateixa, respectant tant el contingut com la data d'entrega.

Treball col·laboratiu: Aquesta activitat es realitzarà de forma col·lectiva (grups de màxim 3 persones).

Les activitats es lliuraran en les dates establertes. A la segona convocatòria es lliuraran les activitats avaluatives que no s'hagin superat amb l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica

BLOC TEMÀTIC 1

BLOC TEMÀTIC 2

BLOC TEMÀTIC 3

Complementària

BLOC TEMÀTIC 1

BLOC TEMÀTIC 2

BLOC TEMÀTIC 3
Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent