Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
PART 1. CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
Definició d'economia
Economia de mercat
Elaboració de models
El model de Competència Perfecta |
PART 2. DEMANDA I OFERTA |
|
2. Fonaments de la demanda |
Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
Funció de demanda |
3. La demanda |
Desplaçaments de la demanda
Demanda de mercat
Elasticitat de demanda |
4. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu |
Funció de producció i costos de produir
Maximització de benefici
Funció d'oferta |
5. L'oferta |
Desplaçaments de l'oferta
Oferta de mercat
Elasticitat d'oferta |
PART 3. ANÀLISI DEL MERCAT COMPETITIU
|
|
6. L'equilibri de mercat |
Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
|
7. L'eficiència del mercat competitiu |
Excedent del consumidor i del productor
Mesura de l'eficiència dels mercats
Eficiència i comerç internacional |
8. Desigualtat econòmica |
Causes de la desigualtat econòmica
Mesura de la desigualtat econòmica
Redistribució de la renda
|
9. Intervenció de l'Estat |
Preus màxims i mínims
Impost i subsidis sobre la quantitat |
PART 4. LES ERRADES DE MERCAT I EL PAPER DE L'ESTAT |
|
10. Les errades de mercat i el paper de l'Estat |
Errades de mercat: Externalitats, Béns públics, Problemes d'informació
Intervenció de l'Estat: Impostos de Pigou, Creació de mercats de drets d'emissió, Provisió de béns públics |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
21 |
52 |
73 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
16 |
40 |
56 |
Activitats d’auto seguiment |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats proposades a l’estudiant que serveixen per a que l’estudiant pugui autoregular el seu aprenentatge.
Aquesta activitat forma par de l'avaluació. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
descripción |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Activitats d’auto seguiment |
|
Diferents tipus de proves a desenvolupar a cadascuna de les parts del programa
|
10% |
Proves mixtes |
|
Examen final: resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i exercicis. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Controls parcials de l'assignatura.
Es portarà a terme una prova objectiva de tipus test a cadascuna de les parts del programa |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
1a. convocatòria (avaluació continuada) A cadascuna de les parts del programa es desenvolupen: activitats d'auto seguiment i prova objectiva de tipus test. Amb independència de quina sigui la qualificació obtinguda en aquestes proves d'avaluació continuada, superar l'examen final és una condició necessària per poder aprovar l'assignatura. 2a. convocatòria Consistirà en la realització d'un examen, que valdrà el 100% de la nota final. Aquest examen es basarà en la resolució de preguntes tipus test, de preguntes curtes i / o exercicis. 1a. i 2a. convocatòria. Durant la realització dels exàmens NO es permetrà l'ús o la tinença de calculadores o de dispositius de comunicació i transmissió de dades. Cometre errors ortogràfics i gramaticals en les proves d'avaluació serà penalitzat amb una reducció de la nota. |
Bàsica |
|
· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principios de economía. 3a. edició. Ed. McGrawHill, Madrid. . Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3a. edició. Ed. Reverté, Barcelona. · Mankiw, NG i Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2006): Economía. 18a. edició. Ed.McGrawHill, Madrid. |
Complementària |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|