Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Comprèn les funcions i tasques que realitza el Director de Màrqueting dins de les empreses industrials o de serveis.
Coneix i utilitza els criteris d’anàlisi necessaris per a la presa de decisions de Màrqueting en empreses industrials o de serveis.
Sap resoldre problemes relacionats amb les estratègies de Màrqueting propis d’empreses industrials o de serveis.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
PART I. MÀRQUETING INDUSTRIAL |
|
TEMA 1. Introducció al màrqueting industrial
|
1.1. Què és el màrqueting industrial
1.2. Màrqueting industrial vs Màrqueting de consum
1.3. Tipus de clients industrials
1.4. Tipus de productes industrials
1.5. El marketing mix industrial
|
TEMA 2. Comportament de compra organitzacional |
2.1. Introducció
2.2. Característiques del mercat industrial
2.3. El centre de compra
2.4. Fases del procés de decisió de compra
2.5. Tipus de situacions de compra
2.6. Implicacions per a compres industrials
2.7. Implicacions per a vendes industrials
2.8. Teories de compres en les organtizacions
|
TEMA 3. Segmentació en els mercats industrials |
3.1. Introducció
3.2. Avantatges i limitacions
3.3. Criteris de segmentació
3.4. Estratègies de mercat objectiu
|
TEMA 4. Màrqueting mix industrial |
4.1. Introducció
4.2. Producte
4.3. Distribució
4.4. Preu
4.5. Comunicació |
TEMA 5. Relacions comercials en els mercats industrials |
5.1. CRM
5.2. Relació venedor-client
5.3. Motivació per a relacionar-se
5.4. Tipus de relacions en el mercat industrial
5.5. Avantatges del màrqueting relacional
5.6. Quan establir relacions en els mercats industrials
5.7. Estratègies per a relacionar-se en els mercats industrials
5.8. Com distribuir els recursos entre diferents grups de clients
5.9. Model de desenvolupament de relacions
|
PART II. MÀRQUETING DE SERVEIS. |
|
TEMA 1. Naturalesa i classificació dels serveis.
|
1.1. Naturalesa.
1.2. Els serveis en els productes ampliats.
1.3. Classificació.
1.4. El model molecular
1.5. Característiques diferencials dels serveis.
|
TEMA 2. La Qualitat del Servei.
|
2.1. Definició.
2.2. Disseny per a la qualitat.
2.3. Model de diagnòstic de la qualitat.
2.4. Millora de la qualitat.
2.5. El SERVQUAL.
2.6. Qualitat del Servei i els empleats
2.7. Qualitat del Servei i l'evidència física
|
TEMA 3. Pla de Mk de Serveis |
3.1. Conceptualització del pla de màrqueting de serveis
3.2. Fixació de preus del servei
3.3. Promoció del servei
3.4. Comunicació del servei
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
15 |
20 |
Sessió Magistral |
|
35 |
45 |
80 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
2 |
15 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Per fer entendre el concepte d'estudi |
Sessió Magistral |
Per explicar la teoria que figura en el programa |
Debats |
Sobre publicacions actuals |
Treballs |
Realització de dos treballs en grup |
Atenció personalitzada |
En el moment que sigui requerida per l'alumne |
descripción |
En cas que la docència sigui presencial l'atenció personalitzada es podrà dur a terme al despatx del professor/a o a l'aula ja sigui abans o després de la classe.
En cas que la docència sigui mixta/híbrida aquesta atenció podrà dur-se a terme a través d'eines virtuals o per videoconferència.
A més, la comunicació es pot fer a través de correu electrònic i moodle.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Debats |
|
Debats |
10% |
Treballs |
|
Treball 1 sobre Marketing Industrial: 20%
Treball 2 sobre Marketing de Serveis: 20% |
20%
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen final de tot el temari |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Nota mínima d'examen per ambdues convocatòries per tal de fer la mitja amb l'avaluació continuada: 3,5 Segona convocatòria: Examen sobre tot el temari: 60% de la nota Treball 1 sobre Màrqueting Industrial: 20% de la nota Treball 2 sobre Màrqueting de Serveis: 20% de la nota |
Bàsica |
F. Robert Dwyer, John F. Tanner , Marketing industrial: conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje, McGraw-Hill, 2007
Sangri Coral, Alberto , Marketing en empresas industriales, Editorial Mad, 2007
Valerie Zeithaml, Mary Jo Bitner , Marketing de Servicios, McGraw-Hill, 2010
Chias, J. , El Marketing son personas, McGraw-Hill, 1991
Prado, R. y Pascual, L., Marketing industrial y de servicios, ESIC, 2018
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115 | FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|