DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) e-MÀRQUETING Código 16234211
Titulación
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (CTE) (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
GENÉ ALBESA, JAUME
Correo-e jaume.gene@urv.cat
Profesores/as
GENÉ ALBESA, JAUME
Web http://www.jaumegene.com
Descripción general e información relevante

LA DOCÈNCIA SERÀ PRESENCIAL i seguirà la informació inclosa en aquesta guia docent.

En cas que no es pugui garantir la presencialitat total de l'assignatura i es contempli un escenari de docència mixta / híbrida, l'adaptació es faria de la següent manera:

  • Docència: Els conceptes més bàsics i / o teòrics aniran introduint a les sessions virtuals per destinar les sessions presencials els conceptes més complexos i pràctics.
  • Avaluació: L'avaluació es mantindrà igual com està en la guia docent.
  • Atenció personalitzada: L'atenció personalitzada i resolució de dubtes es farà per mitjans electrònics.

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Comprèn com Internet afecta a l’activitat que realitza el Director de Màrqueting.
Coneix Internet com a eina per a establir relacions amb els clients.
Sap realitzar un lloc web.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
TEMA 1. LLOC WEB
Requeriments tecnologics per fer un lloc web

Objectius de la web

Contingut

Seccions

Usabilitat

Neuromarketing aplicat al contingut de la web
TEMA 2. SEO
Funcionament de Google

Keywords

SEO Local

Goolge Search Console
TEMA 3. SEM
Anuncis per la xarxa de cerca

Xarxa de display

Google Shopping

Anuncis a Youtube

Publicitat xarxes socials
TEMA 4. ECOMMERCE
Tecnologia botiga virtual: woocommerce

Mitjans de pagament

Seguretat a la xarxa

Gestió de la comanda. Fulfillment

Acceleradors de la venda
TEMA 5. ANALÍTICA WEB
Google Analytics

Indicadors principals

Contextualització de les dades

KPI´s en funció dels objectius

Analítica de les xarxes socials

Dashboard

Google Marketing Platform
TEMA 6. XARXES SOCIALS
De la Web 1.0 a la Web 2.0

Objectius a les Xarxes Socials

Millors pràctiques a Facebook

Us de Twitter a l’empresa

Instagram empresarial

Hootsuit

Youtube

Influencers
TEMA 7. EMAIL MARKETING
Beneficis i inconvenients de l’email Marketing

Fases d’una campanya

Mailchimp

Landingpages
TEMA 8. MARKETPLACES, DROPSHIPPING I AFILIACIÓ
El procés de venta a eBay

Amazon Services

Marketplaces B2B

eMarketservices de l’ICEX

Dropshipping

Marketing d’afiliació

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 0 4
Sessió Magistral
A5
B3
C4
16 54 70
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
C2
28 36 64
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves objectives de tipus test
A5
B3
C4
3 0 3
Proves pràctiques
C2
4 0 4
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Per fer entendre el comcepte d'estudi
Sessió Magistral Per explicar la teoria que figura en el programa
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Per realitzar un lloc web que estigui plenament operatiu amb els requeriments que determini el professor
Atenció personalitzada En el moment que sigui requerida per l'alumne

Atenció personalitzada
descripción
Per la pròpia dinàmica de la classe pràctica es dona una atenció personalitzada continuada.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves objectives de tipus test
A5
B3
C4
1r parcial. 2 punts


Examen final tot el temari. 3 punts
40%
Proves pràctiques
C2
Lloc web operatiu. 2. punts. La prova té un caràcter integral i és OBLIGATORI. Tota la informació necessària sobre el lloc web es comunicarà amb antelació suficient.

Treball a presentar. 2 punts. Sobre la estrategia de lloc web seguint l'index que proporcionarà el professor.
40%
Otros  

Participació a classe

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona convocatòria

Lloc web OBLIGATORI amb els requeriments exigits i a presentar al professor en les dates que es comunicaran. 2 punts

Examen de tot el temari. 8 punts


Fonts d'informació

Bàsica Rodríguez, I. , Marketing.com y comercio electrónico en la sociedad de la información, Pirámide / ESIC , 2008
Strauss, J. y Frost, R, E-marketing , Prentice Hall, 2008

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.