Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Desenvolupar habilitats directives i coneixements tècnics per gestionar la complexitat de la realitat de l'empresa internacional d'una manera social i mediambientalment responsable. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Comprendre i fomentar els processos de canvi i desenvolupament de les organitzacions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Fonaments de comportament organitzatiu |
Mapa conceptual de temàtiques
Gestió de persones a les organitzacions
Revisió de temes clau (Motivació, Grups, etc.) |
Conceptes de lideratge |
Concepte de lideratge
Teories de lideratge
Estils de direcció |
Processos de lideratge |
Presa de decisions
Resolució de conflictes
Delegació
Entrevistes |
Aproximacions a la pràctica del lideratge |
Lideratge transaccional
Lideratge transformacional
Lideratge servidor
Lideratge autèntic
Lideratge invisible |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
10 |
35 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del programa de l'assignatura, els seus continguts, metodologia i criteris d'avaluació. Valoració dels coneixements previs dels participants en comportament organitzatiu.
|
Sessió Magistral |
S’introdueixen els continguts conceptuals de l’assignatura. Són de tipus participatiu, i s’espera que l’estudiant aprofundeixi el seu coneixement del temari a base d’estudi personal fora de l’entorn de l’aula, especialment en el cas d'estudiants sense experiència prèvia en estudis de gestió o comportament organitzatiu. |
Treballs |
Al llarg de l'assignatura es proposaran una sèrie de treballs: uns s'hauran de preparar fora de l'aula i presentar-los a classe, i d'altres es proposaran i realitzaran durant les hores de classe. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes. |
Descripció |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. Abans i després de les classes, en hores de consulta o per email (mireia.valverde@urv.cat). Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Els continguts dels treballs, amb les seves dates i requisits, seran explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. |
50% |
Proves mixtes |
|
Examen final on es requereix integrar els coneixements i habilitats de tots els temes vistos en l'assignatura. |
40% |
Altres |
|
Participació activa a classe i en els grups de treballs. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria es determinarà a partir d'un examen i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per a determinar quines parts de l'avaluació caldrà repetir o realitzar de nou. |
Bàsica |
Bryman, A., The SAGE handbook of leadership, London: Sage, 2011
Grünig, R. & Kühn, R., Successful decision-making: a systematic approach to complex problems, Berlin, Heidelberg : Springer, 2013
Storey, J., Leadership in Organizations current issues and key trends, London: Routledge, 2016
Yukl, G.A, Leadership in Organizations (8th ed.) Global Edition, Essex: Pearson, 2013
Davies, B. & Brundrett, M., Developing successful leadership, Dordrecht : Springer Netherlands, 2010
Moran, R.T.; Harris, P.R. & Moran, S.A., Managing cultural differences: global leadership strategies for cross-cultural business success (8th ed.), Amsterdam: Elsevier, 2011
Robbins, S.P. & Judge, T.A., Organizational Behavior, Global Edition (18th ed.), Essex: Pearson, 2018
Newstrom, J.W., Organizational Behavior: Human Behavior at Work (14th ed.), New York: McGraw Hill, 2015
|
|
Complementària |
Weiss, T., Coaching competencies and corporate leadership, Florida: St. Lucie Press, 2003
House, R.J. et al., Culture, leadership, and organizations : the GLOBE study of 62 societies, Thousand Oaks: Sage, 2008
http://journals.sagepub.com.sabidi.urv.cat/toc/leaa/13/5, Leadership, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1935-262X, Journal of Leadership Studies, ,
http://onlinelibrary.wiley.com.sabidi.urv.cat/journal/10.1002/(ISSN)1532-1088, Leadership in Action, ,
http://web.a.ebscohost.com.sabidi.urv.cat/ehost/command/detail?vid=0&sid=8cc3a16e-9472-4d93-b8b2, Leadership Quarterly, ,
Derungs, I., Trans-cultural leadership for transformation, New York: Palgrave McMillan, 2010
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
COMUNICACIÓ I GESTIÓ INTERCULTURAL/16675105 | TÈCNIQUES DE NEGOCIACIÓ/16675106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|