Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Analitzar els mercats internacionals mitjançant tècniques i enfocaments multidisciplinaris avançats que permetin facilitar informació rellevant a les empreses internacionals i / o amb voluntat d'internacionalització. |
| A7 |
Avaluar les potencials amenaces i oportunitats per a les institucions públiques d'àmbit local i regional dels processos vinculats a la globalització econòmica. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Conèixer la idiosincràsia de les institucions i els mercats dels països emergents, així com saber identificar les oportunitats de negoci en aquestes economies.
| | A7 |
Conèixer la idiosincràsia de les institucions i els mercats dels països emergents, així com saber identificar les oportunitats de negoci en aquestes economies.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció |
1.1. Els canvis en l'economia mundial.
1.2. Economies, països i potències emergents.
1.3. Els BRICS |
2. Les teories del desenvolupament |
2.1. Economia del Desenvolupament: Antecedents
2.2. Origens i pioners de l'Economia del Desenvolupament
2.3. Els enfocaments ortodoxes
2.4. Els enfocaments heterodoxes |
3. Canvis estructurals i desenvolupament econòmic |
3.1. El canvi estructural en els processos de desenvolupament
3.2. Canvis estructurals en els BRICS
|
4. Agricultura i desenvolupament |
4.1. El sistema agroalimentari mundial
4.2. El paper de l'agricultura en el desenvolupament econòmic |
5. La integració en les cadenes de valor globals |
5.1. Introducció
5.2. Els anàlisi de les ‘global value chains’
5.3. La medició de les cadenes de valor (TIVA) |
6. BRICS: models de creixement |
6.1. Factors de desenvolupament i creixement econòmic.
6.2. Models de creixement |
7. BRICS: Crisis i Riscos |
7.1. Crisis econòmiques als BRICS
7.2. Els riscos que amenacen els emergents |
8. BRICS: Anàlisi de país |
8.1. China
8.2. Russia
8.3. Sud-àfrica
8.4. Brasil
8.5. India |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
15 |
17 |
32 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
9 |
11 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Introducció als països |
Seminaris |
Estudis de casos sobre països |
Sessió Magistral |
Els entorns on s'estudien els països analitzats |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants |
Atenció personalitzada |
Tutories |
Description |
Tutories:
Dimarts i dijous de 19 a 21h.
Despatx 302 |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
L'estudiant hauràs de realitzar dues presentacions:
- Development Project (25%)
- Comparative Project presentation (20%) |
45% |
Proves mixtes |
|
Avaluació coneixements adquirits en les classes magistrals.
Es realitzen dos categories de proves mixtes:
- Classroom exercices (5%)
- Comparative project Tasks (20%) |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves que inclouen preguntes obertes sobre un tema. L'estudiant ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Segona convocatòria: prova de desenvolupament (100% de la nota final) |
Bàsica |
Rougier, Eric, Combarnous, François , The Diversity of Emerging Capitalisms in Developing Countries: globalization, institutional convergence and experimentation, , Rougier
Naudé, W., Szirmai, A. y Haraguchi, N. , Struc tural Change and Industrial Development in the BRICS, , Oxford
Vercueil, J. , Les Pays Emergents, , Bréal
Bond, P. and Garcia, A, BRICS: an anti-capitalist critique, ,
Cooper, Andrew F., BRICS: a very short introduction, ,
|
Materials de l'assignatura |
Complementària |
|
Informes OCDE Informes PNUD Informes Banc Mundial Informes FMI |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ANÀLISI DE DADES PER A NEGOCIS INTERNACIONALS/16675209 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|