DATOS IDENTIFICATIVOS 2020_21
Asignatura (*) DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING Código 16904128
Titulación
Doble titulació de grau d'ADE i Finances i Comptabilitat (2014)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Primer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SUAU SOLÉ, IRENE
CUADRADO MOYA, GUSTAVO
Correo-e gustavo.cuadrado@urv.cat
irene.suau@urv.cat
Profesores/as
CUADRADO MOYA, GUSTAVO
SUAU SOLÉ, IRENE
Web
Descripción general e información relevante

LA DOCÈNCIA SERÀ PRESENCIAL i seguirà la informació inclosa en aquesta guia docent.

En cas que no es pugui garantir la presencialitat total de l'assignatura i es contempli un escenari de docència mixta/híbrida, l'adaptació es faria de la manera següent:

  • Docència: Les classes teòriques es realitzaran de forma virtual i s’aprofitaran les classes presencials per a reforçar els conceptes teòrics més complexos, per a realitzar activitats pràctiques i fer seguiment dels treballs d’avaluació continuada.
  • Avaluació: No hi haurà canvis en la metodologia d’avaluació i els treballs d’avaluació continuada es presentaran a classe presencialment.
  • Atenció personalitzada: L'atenció personalitzada i resolució de dubtes es farà presencialment a classe o per videoconferència o altres mitjans electrònics.
DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA 

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Pot descriure i explicar les funcions d'un director de màrqueting.
Reconeix la importància del màrqueting per al rendiment general d'una empresa.
Comprèn el funcionament de les diferents àrees de màrqueting a l'empresa i és capaç de dissenyar un pla de comunicació eficaç.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç

Continguts
tema Subtema
1. La direcció de màrqueting a l’empresa 1.1. Repassant conceptes…
1.2. Màrqueting estratègic vs Màrqueting operatiu
1.3. El procés de planificació estratègica
1.4. El pla de màrqueting
2. La informació i les decisions de màrqueting 2.1. Introducció
2.2. Components d’un sistema d’informació de màrqueting modern
3. La gestió del producte i la marca 3.1. Establiment de l’estratègia de productes
3.2. Llançament de noves ofertes de mercat
3.3. Creació de capital de marca
4. La gestió dels serveis 4.1. Naturalesa dels serveis
4.2. Noves realitats dels serveis
4.3. Excel·lència en el màrqueting de serveis
4.4. Administració de la qualitat de servei
4.5. Administració de serveis de recolzament a productes
5. La política de preus i marges 5.1. Coneixements sobre la fixació de preus
5.2. Fixació del preu
5.3. Adaptació del preu
5.4. Inici de i resposta als canvis de preu
6. Els canals de distribució 6.1. Canals de màrqueting i xarxes de valor
6.2. El paper dels canals de màrqueting
6.3. Decisions sobre el disseny del canal
6.4. Decisions sobre l’administració del canal
6.5. Integració i sistemes de canal
6.6. Pràctiques de màrqueting en el comerç electrònic
6.7. Pràctiques de màrqueting en el m-commerce
6.8. Conflictes, cooperació i competència
7. Retailing i logística 7.1. Vendes al detall
7.2. Marques pròpies
7.3. Venda majorista
7.4. Logística de mercat
8. La comunicació integrada de màrqueting 8.1. Disseny i administració de comunicacions integrades de màrqueting
8.2. Administració de les comunicacions massives: publicitat, promocions de vendes, esdeveniments i experiències, i relacions públiques
8.3. Administració de les comunicacions digitals: en línia, de social media i mòbils
8.4. Administració de les comunicacions personals: màrqueting directe i màrqueting de bases de dades
9. La direcció de vendes 9.1. Disseny de la força de vendes
9.2. Administració de la força de vendes
9.3. Principis de les vendes personals

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
B3
2 0 2
Sessió Magistral
A5
B3
C3
C4
35 53 88
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
B3
12 8 20
Atenció personalitzada
1 0 1
Presentacions / exposicions
A5
B3
C3
C4
8 12 20
 
Proves objectives de tipus test
A5
C3
2 17 19
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Es farà la presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicació dels conceptes teòrics de l’assignatura. També es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.
Presentacions / exposicions Exposició oral del/s treball/s (prèvia presentació escrita).

Atenció personalitzada
descripción
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
B3
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis a l'aula, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
També es tindrà en compte la participació a classe.
10%
Presentacions / exposicions
A5
B3
C3
C4
Exposició oral de treball/s (prèvia presentació escrita).
40%
Proves objectives de tipus test
A5
C3
Examen final. Prova integral de tota l’assignatura. 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

A la primera convocatòria es requerirà una qualificació mínima de 4 punts sobre 10 per al conjunt de les proves (resolució de problemes + realització i presentació del treball + examen) per a fer la mitjana de l'assignatura.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A la segona convocatòria es farà un única prova integral que valdrà el 100 % de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Kotler, Philip, Dirección De Marketing, Madrid, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel , Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide

Complementària

Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico, Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid,  ESIC, 1996.

 

Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing Relacional, Madrid,  ESIC, 1999.

 

Lambin, Jean-Jacques, Marketing Estrategico,  2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL

 

Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing Internaconal, Madrid  Pirámide, 1995.


El material per a la resolució de treballs pràctics serà lliurat pel professor al llarg del curs.

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114
 
Otros comentarios
Es recomana consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.