Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer la naturalesa i el funcionament d'una empresa o una altra institució pública o privada i de les seves àrees funcionals, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i la seva dimensió estratègica. |
| A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Coneix els principals conceptes de la gestió de l’àrea productiva de l’empresa.
| | A5 |
Coneix els mètodes de gestió propis del disseny del subsistema d’operacions: mètodes de localització, mètodes de distribució en planta i mesura del treball.
Sap identificar els diferents sistemes de planificació de les operacions, en coneix l'aplicabilitat, i resol els mètodes de càlcul: planificació agregada per taules, Bowman i programació lineal.
Sap identificar els diferents sistemes de gestió d’inventaris i la seva aplicabilitat: MRP, gestió clàssica i Just in Time.
Coneix els principals conceptes de la programació i control de les operacions i sap resoldre els diferents mètodes i algorismes.
Coneix els elements propis de la gestió de projectes i els principals mètodes de suport: diagrama de Gantt i PERT. Sap utilitzar el programari.
Coneix els conceptes principals del control de la qualitat del procés i sap utilitzar les eines estadístiques bàsiques: gràfics de control i anàlisi estadística de les dades.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
Tema 1: El disseny del Subsistema d’Operacions |
a. Estratègia Empresarial i Estratègia d’Operacions
b. Selecció i disseny del Producte
c. Selecció i disseny del Procés productiu
d. Planificació de la Capacitat a llarg termini
e. La Localització de l’activitat productiva
f. La Distribució en Planta
g. Disseny i mesura del treball
h. Tècniques per a la presa de decisions a nivell estratègic |
Tema 2: La Planificació de les Operacions |
a. La Planificació de les Operacions
b. La Planificació Agregada de la Producció
c. El Programa Mestre de Producció
d. La Planificació de la Capacitat |
Tema 3: Els sistemes de Planificació i Gestió d’Inventaris |
a. La Gestió Clàssica d’Inventaris
b. El sistemes MRP
c. Just in Time |
Tema 4: Programació i Control de les Operacions |
a. Les Activitats d’Execució i Control de les Operacions
b. L’Assignació de la Càrrega als centres de treball
c. La Seqüenciació
d. La Tecnologia de la Producció Optimitzada: Teoria de les Limitacions |
Tema 5: La Gestió de Projectes |
a. Conceptes bàsics
b. Eines per la Gestió de Projectes: Gantt i Pert |
Tema 6: El Control de la Qualitat del Procés |
a. Eines clàssiques de Control de la Qualitat
b. Gràfics de Control per variables i per atributs |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
8 |
20 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
40 |
20 |
60 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
30 |
36 |
Proves pràctiques |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, mètode docent a l'aula, activitats a realitzar, avaluació continuada i examen final. |
Sessió Magistral |
Desenvolupar els principals conceptes, mètodes i tècniques pròpies de Direcció d'Operacions. |
Atenció personalitzada |
Atenció fora de l'aula en l'horari previst. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aprendre les principals tècniques i mètodes de gestió de les operacions mitjançant la realització d'exercicis. |
descripción |
El professorat de l'assignatura oferirà a l'alumnat un horari
d'atenció setmanal, per resoldre els dubtes relatius al desenvolupament i
aprenentatge de l'assignatura. En segon lloc, es disposarà del Fòrum de dubtes del Campus Virtual Moodle, també per compartir els dubtes i aclariments. Finalment,
en el cas de docència mixta (presencial i virtual) s'oferirà la
possibilitat de realitzar sessions de vídeo conferència, col·lectives i
individuals, per resoldre dubtes i aclarir conceptes de l'assignatura i
del desenvolupament del procés d'aprenentatge i d'avaluació. En qualsevol cas, l'alumnat pot contactar amb el professorat a les hores de classe, i mitjançant el correu electrònic de la URV. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Avaluació Continuada: 2 exàmens parcials, amb contingut teòric i pràctic, un exercici de Gestió de projectes amb programari, i un treball o cas pràctic sobre una empresa real.
La nota mitjana es calcularà a partir de les 3 millors qualificacions, del total de 4 elements que composen l'avaluació continuada.
|
40% |
Proves pràctiques |
|
Examen final amb dues parts: un test, amb preguntes de teoria i exercicis, i un bloc amb exercicis.
|
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En segona convocatòria, la qualificació final serà la màxima que resulti entre: (A) Qualificació obtinguda en les proves pràctiques realitzades al llarg del curs (40%) i la qualificació obtinguda en la prova realitzada en la data oficial de segona convocatòria (60%). (B) Qualificació obtinguda en la prova realitzada en la data oficial de segona convocatòria (100%). L'estudiant que no es presenti a l'examen final obtindrà una qualificació de no presentat. No es permetrà l'ús de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Bàsica |
|
Chase,R.B.; Jacobs,F.R.; Aquilano,N.J.: Administración de operaciones: producción y cadena de suministros. McGraw Hill (2009) Dominguez Machuca,J.A. et alt.: Dirección de operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y los
servicios. McGraw-Hill (1997) Dominguez Machuca,J.A. et alt.: Dirección de operaciones. Aspectos tácticos y operativos en la producción y los servicios. McGraw-Hill (1997) Heizer,J. y Render,B.: Dirección de la producción. Decisiones
estratégicas. Prentice Hall (2001) Heizer,J. y Render,B.: Dirección de la producción. Decisiones
tácticas. Prentice Hall (2001) Krajewski,L.J.; Ritzman, L.P.; Malhotra, M.K.: Administración de
operaciones : procesos y cadenas de valor. Pearson educación (2008) |
Complementària |
|
Goldratt, E.M.; Cox, J.: La Meta: Un proceso de mejora continua.
Ed. Díaz de Santos (2010) Davis,M.M.; Aquilano, N.J.; Chase, R.B.: Fundamentos de
Dirección de Operaciones. McGraw-Hill (2001) Juran,J.M.
y Gryna,F.M.: Planificación y análisis de
la calidad. Ed. Reverté (1981) Juran,J.M.
y Gryna,F.M.: Manual de Control de
Calidad. Vol. I y II. McGraw-Hill (1994) |
Asignaturas que continúan el temario |
TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL/16214112 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|