Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Codificació en binari de nombres |
Bit, nibble, byte
Hexadecimal
Codificació en binari de nombres naturals i enters |
Disseny lògic |
Anàlisi de circuits lògics combinacionals.
Anàlisi de circuits lògics seqüencials.
Síntesi de màquines d'estats finits bàsiques. |
Màquina sencilla |
Estructura general
Format de les instruccions
Tipus de direccionament
Unitat de control: registres generals, registres IR i SR, ALU
Unitat de process: fases, FSM, cicles de access a memoria, cicles de execució |
Introducción OS |
Introducción, Capas, Tipos, Jerarquia memoria, Memoria virtual
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
28 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
28 |
56 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels objectius, continguts i procés d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació de conceptes teòrics mitjançant transparències i pissarra. Es formulen preguntes a l'alumnat per tal que desenvolupi les seves pròpies solucions davant la problemàtica plantejada. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Durant el curs es plantejaran exercicis relacionats amb el context teòric presentat en les sessions magistrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació dels coneixements teòrics a situacions concretes, utilitzant ordinadors, simuladors i altres elements pràctics dels laboratoris. |
Atenció personalitzada |
Els professors estaran disponibles durant les classes i en horari de consultes, per atendre als alumnes i respondre els dubtes que se'ls plantegi durant el desenvolupament de l'assignatura. |
Descripció |
Els alumnes poden acudir personalment al despatx del professor en hores de consulta per tal de plantejar-li qualsevol dubte relacionat amb l'explicació teòrica o pràctica, relització de problemes o pràctiques i evolució i dificultats en el seu procés d'aprenentatge. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Laboratoris. Resolució, en grup, de pràctiques de laboratori: estudi previ, disseny, e implementació |
30%
|
Proves objectives de tipus test |
|
Vàries proves objectives de preguntes curtes i/o tipus test dels continguts de les clases de teoría i problemes
|
35% |
Proves objectives de tipus test |
|
Vàries proves objectives de preguntes curtes i/o tipus test dels continguts de les clases de teoría i problemes
|
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els elements d'avaluació de l'assignatura són: proves dels continguts adreçats a les classes de teoria i problemes, pràctiques de laboratoris i els seus estudis previs i proves pràctiques Cal obtenir una nota mínima en cadascun dels elements d'avaluació, per poder fer mitjana i aprovar l'assignatura. Si algun element d'avaluació no arriba a la nota mínima, la nota final de l'assignatura no podrà ser superior a 4,5. La nota mínima és la mateixa en 1a i 2a convocatòria. L'avaluació en 1a convocatòria serà de forma continuada. A la 2a convocatòria no es repetirà les pràctiques a laboratoris. L'avaluació de la resta de parts es farà de forma similar als de la 1a convocatòria. Només caldrà examinar-se dels elements d'avaluació que no hagin obtingut la nota mínima en 1a convocatòria. En cas de presentar-se a 2a convocatòria, la nota final computable serà la de 2a convocatòria Durant la realització de les proves escrites, no es permet la utilització de cap tipus de dispositiu electrònic (calculadores, ordinadors, tauletes, telèfons, rellotges, etc). En cas de detectar còpìa en alguna activitat d'avaluació, la nota de l'acta d'aquella convocatòria serà 0, i caldrà tornar a realitzar totes les proves avaluatives a la segûent convocatòria |
Bàsica |
Professors/es Fonaments Computadors, Transparències Fonaments de Computadors, 2017, ETSE-URV (Tarragona)
William Stallings, Computer Organization and Architecture, 10th ed (2015), Prentice Hall
Thomas L. Floyd, Fundamentos de Sistemas Digitales, 11ª ed (2016), Pearson Prentice-Hall
Javier García Zubía, Problemas Resueltos de Electrónica Digital, 2003, Thomson
|
|
Complementària |
Mano M. Morris, Charles R. Kime, Fundamentos de diseño lógico y de computadores, 2005, Pearson Prentice-Hall
John P. Hayes, Introducción al diseño lógico digital , 1996, Addison-Wesley
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ELECTRÒNICA DIGITAL/17204108 | MICROCONTROLADORS/17204111 | APLICACIONS AMB MICROCONTROLADORS/17204205 | SISTEMES EMBEDDED/17204206 |
|
|
Altres comentaris |
És molt important el treball dia a dia.
Per obtenir una informació més acurada, detallada i actualitzada, consulteu freqüentment el campus virtual (Moodle). |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|