Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I. Fonaments i Anàlisi Elemental de Circuits Resistius |
- Fonaments i elements bàsics del model en xarxa.
- Equivalencia de bipols: associació, Thevenin-Norton, etc.
- Anàlisi elemental de circuits resistius. |
II. Anàlisi Sistemàtica de Circuits |
- Fonaments dels mètodes sistemàtics, nombre d'equacions independents.
- Mètode de les tensions de node.
- Mètode dels corrents de malla.
- Circuits amb amplificadors operacionals. |
III. Circuits en Règim Permanent Sinusoïdal |
- Circuit transformat fasorial. Diagrames vectorials.
- Potència en RPS. Màxima transferència de potència.
- Circuits amb inductors acoblats magnèticament. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
3 |
6 |
Sessió Magistral |
|
27 |
27 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
14 |
36 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
24 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, material necessari |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
Previ a cada prova parcial hi ha un lliurament de problemes que s'avalua. |
Pràctiques a laboratoris |
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua.
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (habitualment en equips de dues persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per
atendre i resoldre dubtes als estudiants. A causa de l’emergència sanitària,
l’atenció personalitzada a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions
on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic des d'una
adreça d'estudiant "nom.cognom@estudiants.urv.cat", o mitjançant
altres eines virtuals com ara compartint dubtes i propostes de resposta al
fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden interaccionar entre ells als fórums
del Campus Virtual amb la supervisió dels professorat. L'atenció personalitzada pot ser
individual o en petits grups. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Lliuraments de tests i problemes abans de les proves parcials previstes. Es preveu que l'estructura sigui similar a la de les proves. |
10 % |
Pràctiques a laboratoris |
|
Lliurament obligatori dels estudis previs. (10 %)
Assistència i realització obligatòries de les pràctiques amb lliurament de memòries. (20 %).
Es preveu la realització d'una sessió introductòria i d'un mínim de 5 pràctiques |
30 % |
Proves mixtes |
|
3 Proves d'uns 90 minuts a l'aula ordinària amb preguntes de tipus test i problemes. Donat el caràcter acumulatiu de l'assignatura el pes de les proves es va incrementant: 15 % la primera, 20 % la segona i 25 % la tercera prova. |
60 % |
Altres |
|
Es valora la participació constructiva a les classes i al Campus Virtual. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 4/10 a la qualificació de pràctiques de laboratori i un mínim de 4/10 a la qualificació conjunta de les proves mixtes, resolució de problemes i exercicis. És obligatori fer totes les pràctiques i proves mixtes. La qualificació de pràctiques de laboratori té un pes del 30 % a les dues convocatòries. Per tal de valorar la qualificació final de les pràctiques, els professors poden fer proves addicionals de pràctiques de tipus individual. La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 70 %. No es farà cap prova específica per avaluar les pràctiques de laboratori a la segona convocatòria perquè han de ser realitzades obligatòriament durant el període d'avaluació continuada. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, els exàmens es farien online en les dates previstes. Durant la realització de les proves presencials, els estudiants no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades si no reben indicacions expresses del professor permetent el seu ús. En cas de proves individuals online, únicament es faran servir dispositius de comunicacions i transmissions de dades per a la realització de les proves i la comunicació amb el professor que supervisa cada prova. La comunicació amb altres estudiants o amb terceres persones durant la realització d'una prova ha de ser autoritzada expressament pel professor que supervisa la prova. Amb els objectius de verificar la identitat dels estudiants, de garantir-los els drets d'avaluació i de donar-los el suport necessari, tant les proves online com l'atenció personalitzada online poden requerir la visualització en remot d'imatges proporcionades pels dispositius de comunicació que es facin servir. L'estudiant ha d'avisar les persones que hi conviuen de tals circumstàncies, i recomanar-los que no accedeixin a l'entorn durant la realització de la prova o consulta. En tot cas, la URV no és la responsable de la visualització incidental d'imatges que puguin afectar la vida privada i familiar de l'estudiant. No és permès que l'estudiant capti imatges sense autorització expressa. El professorat, si ho considera oportú, pot demanar que l'estudiant ensenyi un document identificatiu per acreditar-ne la identitat. |
Bàsica |
Fraile Mora, Circuitos Eléctricos, Pearson Educación, 2012
|
|
Complementària |
Carlson, Circuitos, Thomson Learning, 2001
Gómez et al. , Fundamentos de Teoría de Circuitos , Thompson Paraninfo , 2007
Gómez et al., Teoría de Circuitos. Ejercicios de autoevaluación, Thompson Paraninfo, 2005
Sánchez et al., Teoria de Circuitos. Problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje, Pearson Prentice Hall, 2007
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA DE CIRCUITS II/17204106 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ESTADÍSTICA I MÈTODES TRANSFORMATS/17204009 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17204005 | FÍSICA I/17204003 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/17204006 | FÍSICA II/17204004 | ÀLGEBRA LINEAL/17204007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|