DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TEORIA DE CIRCUITS I Codi 17204105
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinador/a
GIRAL CASTILLON, ROBERTO
Adreça electrònica roberto.giral@urv.cat
josep.pallares@urv.cat
abdelali.elaroudi@urv.cat
Professors/es
GIRAL CASTILLON, ROBERTO
PALLARES MARZAL, JOSEP
EL AROUDI CHAOUI, ABDELALI
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant <div> La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir d’orientació. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de l'assignatura.</div><div><br /></div><div> DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Primera part de la matèria Circuits, juntament amb Teoria de Circuits II. Conceptes bàsics de Teoria de Circuits, anàlisi bàsica de circuits resistius, anàlisi sistemàtica de circuits i circuits monofàsics en règim permanent sinusoïdal. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
I. Fonaments i Anàlisi Elemental de Circuits Resistius - Fonaments i elements bàsics del model en xarxa.
- Equivalencia de bipols: associació, Thevenin-Norton, etc.
- Anàlisi elemental de circuits resistius.
II. Anàlisi Sistemàtica de Circuits - Fonaments dels mètodes sistemàtics, nombre d'equacions independents.
- Mètode de les tensions de node.
- Mètode dels corrents de malla.
- Circuits amb amplificadors operacionals.
III. Circuits en Règim Permanent Sinusoïdal - Circuit transformat fasorial. Diagrames vectorials.
- Potència en RPS. Màxima transferència de potència.
- Circuits amb inductors acoblats magnèticament.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
Sessió Magistral
A2
RI4
B2
27 27 54
Resolució de problemes, exercicis
A2
RI4
B2
14 36 50
Pràctiques a laboratoris
A2
RI4
B2
CT5
12 24 36
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
A2
RI4
B2
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura a l'aula ordinària.
Pressa de contacte al laboratori: grups, assignació taula, material necessari
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Teoria intercalada amb exemples significatius.
Resolució de problemes, exercicis Presencial: Resolució de problemes, preguntes de test, exemples de proves parcials i dubtes dels alumnes.
No Presencial: al Campus Virtual es proposen exercicis variats.
Previ a cada prova parcial hi ha un lliurament de problemes que s'avalua.
Pràctiques a laboratoris Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua.
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (habitualment en equips de dues persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual.
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita.
Atenció personalitzada Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual.

Atenció personalitzada
Descripció

Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. A causa de l’emergència sanitària, l’atenció personalitzada a l’estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions on line, en horaris concertats prèviament per correu electrònic des d'una adreça d'estudiant "nom.cognom@estudiants.urv.cat", o mitjançant altres eines virtuals com ara compartint dubtes i propostes de resposta al fòrum del Campus Virtual. Els alumnes poden interaccionar entre ells als fórums del Campus Virtual amb la supervisió dels professorat. L'atenció personalitzada pot ser individual o en petits grups.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A2
RI4
B2
Lliuraments de tests i problemes abans de les proves parcials previstes. Es preveu que l'estructura sigui similar a la de les proves. 10 %
Pràctiques a laboratoris
A2
RI4
B2
CT5
Lliurament obligatori dels estudis previs. (10 %)
Assistència i realització obligatòries de les pràctiques amb lliurament de memòries. (20 %).
Es preveu la realització d'una sessió introductòria i d'un mínim de 5 pràctiques
30 %
Proves mixtes
A2
RI4
B2
3 Proves d'uns 90 minuts a l'aula ordinària amb preguntes de tipus test i problemes. Donat el caràcter acumulatiu de l'assignatura el pes de les proves es va incrementant: 15 % la primera, 20 % la segona i 25 % la tercera prova. 60 %
Altres  

Es valora la participació constructiva a les classes i al Campus Virtual.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 4/10 a la qualificació de pràctiques de laboratori i un mínim de 4/10 a la qualificació conjunta de les proves mixtes, resolució de problemes i exercicis. És obligatori fer totes les pràctiques i proves mixtes.

La qualificació de pràctiques de laboratori té un pes del 30 % a les dues convocatòries. Per tal de valorar la qualificació final de les pràctiques, els professors poden fer proves addicionals de pràctiques de tipus individual.

La segona convocatòria consistirà en una prova mixta (test i/o problemes) de tot el temari amb un pes del 70 %. No es farà cap prova específica per avaluar les pràctiques de laboratori a la segona convocatòria perquè han de ser realitzades obligatòriament durant el període d'avaluació continuada.

Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, els exàmens es farien online en les dates previstes.

Durant la realització de les proves presencials, els estudiants no podran fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades si no reben indicacions expresses del professor permetent el seu ús. En cas de proves individuals online, únicament es faran servir dispositius de comunicacions i transmissions de dades per a la realització de les proves i la comunicació amb el professor que supervisa cada prova. La comunicació amb altres estudiants o amb terceres persones durant la realització d'una prova ha de ser autoritzada expressament pel professor que supervisa la prova.

Amb els objectius de verificar la identitat dels estudiants, de garantir-los els drets d'avaluació i de donar-los el suport necessari, tant les proves online com l'atenció personalitzada online poden requerir la visualització en remot d'imatges proporcionades pels dispositius de comunicació que es facin servir. L'estudiant ha d'avisar les persones que hi conviuen de tals circumstàncies, i recomanar-los que no accedeixin a l'entorn durant la realització de la prova o consulta. En tot cas, la URV no és la responsable de la visualització incidental d'imatges que puguin afectar la vida privada i familiar de l'estudiant. No és permès que l'estudiant capti imatges sense autorització expressa. El professorat, si ho considera oportú, pot demanar que l'estudiant ensenyi un document identificatiu per acreditar-ne la identitat.


Fonts d'informació

Bàsica Fraile Mora, Circuitos Eléctricos, Pearson Educación, 2012

Complementària Carlson, Circuitos, Thomson Learning, 2001
Gómez et al. , Fundamentos de Teoría de Circuitos , Thompson Paraninfo , 2007
Gómez et al., Teoría de Circuitos. Ejercicios de autoevaluación, Thompson Paraninfo, 2005
Sánchez et al., Teoria de Circuitos. Problemas y pruebas objetivas orientadas al aprendizaje, Pearson Prentice Hall, 2007


Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TEORIA DE CIRCUITS II/17204106

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ESTADÍSTICA I MÈTODES TRANSFORMATS/17204009

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANÀLISI MATEMÀTICA I/17204005
FÍSICA I/17204003
ANÀLISI MATEMÀTICA II/17204006
FÍSICA II/17204004
ÀLGEBRA LINEAL/17204007
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent