Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització industrial: variadors de freqüència, pantalles HMI, mesuradors d'energia, Smartlink, comunicació entre dispositius, xarxes de comunicacions industrials (Ethernet, Modbus), xarxes LAN, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
El primer dia de classe se li oferirà una proposta de projecte, que l'estudiant podrà modificar. Aquest se li haurà de lliurar al professor, demostrant que el mateix funciona. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Projectes |
|
19.5 |
38.5 |
58 |
Estudis previs |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El primer dia de classe se li oferirà una proposta de projecte, que l'estudiant podrà modificar. Aquest se li haurà de lliurar al professor, demostrant que el mateix funciona. |
Projectes |
L'estudiant ha d'engegar o practicar amb elements o perifèrics que es trobarà en l'àmbit de l'automatització, cilindres pneumàtics, vàlvules distribuïdores, reguladors de cabal, electrovàlvules, silenciadors, reguladors de velocitat, variadors de freqüència, comunicació entre dispositius, xarxes industrials, muntatge i connexió de motors elèctrics, etc. |
Estudis previs |
Es plantejaran qüestions d’introducció a les sessions de classe i pràctiques que l’estudiant haurà d’entregar de forma individualitzada, complint amb els plaços establerts en el Campus Virtual. |
Atenció personalitzada |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virtual. |
Descripció |
Atenció individual o en petits grups al despatx dels professors i/o al fòrum del Campus Virutal. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Projectes |
|
Sessions d'assistència obligatòria al laboratori (equips de dos persones) on es valoren tant la feina d'equip com la participació activa individual. L’estudiant demostrarà al laboratori que el projecte presentat funciona d’acord als criteris establerts (60%)
S'elabora una memòria amb els resultats obtinguts. S'avalua la capacitat d'aplicar els mètodes i procediments per a la realització de les mesures, la capacitat d'interpretar els resultats d'acord amb els coneixements i fonaments teòrics, i l'expressió escrita. (30%)
|
60% + 30% |
Estudis previs |
|
Estudi Previ obligatori abans de cada sessió de laboratori que s'ha de lliurar al moodle i s'avalua. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Enrique Mandado Pérez,Jorge Marcos Acebedo, Autómatas programables entorno y aplicacion, THOMSON, 2007,
Jean-Claude Bossy, Paul Brand, GRAFCET Práctica y aplicaciones, EDICIONS UPC, 1997,
Boix, sudrà i Bergas , Automatització industrial amb GRAFCET, Editorial UPC, 1993 ,
Pimentel, J.R. , Communications Networks for Manufacturing, Prentice Hall , 1990 ,
José Ramón López López , Apuntes de Automatización Industrial , ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|