DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) ECONOMIA I ORGANITZACIÓ D'EMPRESES Codi 17234008
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
LIFANTE JORDA, JESUS
VIVES VENTURA, AMADEU
Adreça electrònica jesus.lifante@urv.cat
amadeu.vives@urv.cat
Professors/es
LIFANTE JORDA, JESUS
VIVES VENTURA, AMADEU
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant <p> La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.</p><p>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: L'assignatura pretén donar els fonaments teòrics que integren el sistema conceptual de l'empresa, i pròpiament els relacionats amb l'Administració d'Empreses. En aquest sentit s'analitza la relació de les organitzacions amb el seu entorn, s'estudien les funcions directives i es fa una anàlisi detallada de algunes àrees funcionals que serveix com a introducció perquè en el futur l'alumne avanci en el coneixement de la gestió empresarial. Amb tot això es pretén que l’alumnat dels ensenyaments d'enginyeria que en finalitzar els seus estudis s'incorpori a qualsevol empresa, organització o altres classes d'institucions ho facin amb el bagatge suficient per tal de poder fer front als requeriments que exigeixen les organitzacions modernes. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Mòdul 1.
Nocions generals de d'administració empresarial.
1.1 Rols, funcions i qualitats directives
1.2 Responsabilitat social de les empreses
1.3 Planificació empresarial
1.4 Competitivitat empresarial
1.5 Recursos humans: motivació i lideratge
Mòdul 2. Màrqueting. 2.1. Objectius de l'àrea de màrqueting
2.2. Les quatre variables del màrqueting:
2.2.1. Producte
2.2.2. Preu
2.2.3. Publicitat i promoció
2.2.4. Distribució
Mòdul 3.
Operacions
3.1 Objectius del sistema d'operacions.
3.2 Tipus de processos de producció.
3.3 Disseny del sistema de producció.
3.4 Proveïment i gestió d'existències.
3.5 Anàlisi dels costos de producció. El punt mort.
3.6 Localització.
3.7 Productivitat i factor humà en la producció
Mòdul 4.
Inversió i finançament.
4.1. Objectius de l'àrea d'inversió i finançament
4.2. Finançament
4.2.1. Tipus de finançament
4.2.2. Cost de finançament
4.2.3. Anàlisi de l'estructura financera
4.3. Inversió
4.3.1. Tipus d'inversió
4.3.2. Mètodes de selecció d'inversions: Pay-back, VAN i TRI.
4.4. Equilibri entre inversió i finançament

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
FB6
B3
B7
40 65 105
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B3
B7
CT2
CT5
13 20 33
Atenció personalitzada
1 5 6
 
Proves objectives de preguntes curtes
FB6
B7
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels objectius proposats i dels continguts del programa
Sessió Magistral Exposició dels continguts per part del professor.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Assimilar conceptes mitjançant lectures i exercicis proposats. Exposició individual o en grup dels treballs.
Atenció personalitzada Temps dedicat a atendre individualment o en petits grups per resoldre qüestions relacionades amb al matèria i les activitats.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps dedicat als alumnes per a resoldre dubtes, fora de l'aula

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B3
B7
CT2
CT5
Treballs i activitats que l'alumne, treballant en grup, haurà de presentar al professor fent com a mínim una presentació oral a l'aula. 25%
Proves objectives de preguntes curtes
FB6
B7
Es realitzaran dos exàmens parcials amb preguntes de tipus test i exercicis. 65%
Altres  

Assistència a les classes pràctiques i participació de l'alumne/a a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació en segona convocatòria de l'assignatura, consistirà en la superació d'un examen teòric i pràctic que permetrà recuperar el 100% de la qualificació de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Bueno Campos, Eduardo, Curso básico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización, ,

 

Complementària García del Junco, Julio et al, Fundamentos de gestión empresarial, ,
Luque de la Torre, María Ángeles et al, Curso pràctico de Economia de la Empresa. Un enfoque de organización., ,
, Lectures de textos d'actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Materials elaborats pel professorat i disponible a través de l'entorn virtual Moodle, ,

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA/17234101

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent