Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1.
Nocions generals de d'administració empresarial. |
1.1 Rols, funcions i qualitats directives
1.2 Responsabilitat social de les empreses
1.3 Planificació empresarial
1.4 Competitivitat empresarial
1.5 Recursos humans: motivació i lideratge |
Mòdul 2. Màrqueting. |
2.1. Objectius de l'àrea de màrqueting
2.2. Les quatre variables del màrqueting:
2.2.1. Producte
2.2.2. Preu
2.2.3. Publicitat i promoció
2.2.4. Distribució
|
Mòdul 3.
Operacions
|
3.1 Objectius del sistema d'operacions.
3.2 Tipus de processos de producció.
3.3 Disseny del sistema de producció.
3.4 Proveïment i gestió d'existències.
3.5 Anàlisi dels costos de producció. El punt mort.
3.6 Localització.
3.7 Productivitat i factor humà en la producció |
Mòdul 4.
Inversió i finançament. |
4.1. Objectius de l'àrea d'inversió i finançament
4.2. Finançament
4.2.1. Tipus de finançament
4.2.2. Cost de finançament
4.2.3. Anàlisi de l'estructura financera
4.3. Inversió
4.3.1. Tipus d'inversió
4.3.2. Mètodes de selecció d'inversions: Pay-back, VAN i TRI.
4.4. Equilibri entre inversió i finançament
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
65 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
20 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
5 |
6 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius proposats i dels continguts del programa |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Assimilar conceptes mitjançant lectures i exercicis proposats. Exposició individual o en grup dels treballs. |
Atenció personalitzada |
Temps dedicat a atendre individualment o en petits grups per resoldre qüestions relacionades amb al matèria i les activitats. |
Descripció |
Temps dedicat als alumnes per a resoldre dubtes, fora de l'aula |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Treballs i activitats que l'alumne, treballant en grup, haurà de presentar al professor fent com a mínim una presentació oral a l'aula. |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran dos exàmens parcials amb preguntes de tipus test i exercicis. |
65% |
Altres |
|
Assistència a les classes pràctiques i participació de l'alumne/a a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria de l'assignatura, consistirà en la superació d'un examen teòric i pràctic que permetrà recuperar el 100% de la qualificació de l'assignatura. |
Bàsica |
Bueno Campos, Eduardo, Curso básico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización, ,
|
|
Complementària |
García del Junco, Julio et al, Fundamentos de gestión empresarial, ,
Luque de la Torre, María Ángeles et al, Curso pràctico de Economia de la Empresa. Un enfoque de organización., ,
, Lectures de textos d'actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Materials elaborats pel professorat i disponible a través de l'entorn virtual Moodle, ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA/17234101 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|