Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció. |
Què és la IA. Història de la IA.
|
Resolució de problemes i cerca. |
Problema i espai d'estats. Cerca no informada. Cerca heurística. Teoria de jocs. |
Representació del coneixement. |
Característiques d’un sistema de representació del coneixement. Formalismes lògics, sistemes de producció, ontologies. |
Sistemes basats en el coneixement. |
Arquitectura d’un Sistema Basat en el Coneixement: base de coneixement i motor d’inferència. Cicle de treball del motor d'inferència. Aprenentatge automàtic.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
13 |
28 |
41 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
28 |
75 |
103 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Contingut, exercicis pràctics, bibliografia, mecanisme d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Solucionar problemes específics al laboratori utilitzant les tècniques bàsiques d'IA vistes a les classes magistrals. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre teoria o exercicis pràctics. |
Descripció |
Sessions de consultes sobre el contingut teòric de l'assignatura o sobre el disseny i implementació dels exercicis pràctics.
Although this course is not offered in English, foreign exchange students will receive personalised support in English and will be able to develop the evaluation activities in this language. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Realització d'exercicis pràctics on s'apliquen tècniques bàsiques d'IA. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves escrites amb preguntes curtes sobre els mètodes bàsics d'IA. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal tenir acceptades totes les pràctiques de l'assignatura i tenir els exàmens de teoria aprovats. A la segona convocatòria s'aplicarà la mateixa avaluació que la primera. Tindran la mateixa avaluació els estudiants que cursin aquesta assignatura com obligatòria o com optativa. A les proves d'avaluació no es permet l'ús de cap mena de mòbils ni de cap dispositiu electrònic. |
Bàsica |
Russell, S.; Norvig, P., Artificial Intelligence. A modern approach (3a ed), Prentice Hall, 2010
|
|
Complementària |
Fernández, S., González, J., Mira, J., Problemas resueltos de IA aplicada. Búsqueda y representación., Pearson-Addison Wesley, 2005
José T.Palma, Roque Marín, Inteligencia Artificial. Técnicas, métodos y aplicaciones., McGrawHill, 2008
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTRUCTURES DE DADES/17234115 |
|
|
Altres comentaris |
Es recomana realitzar aquesta assignatura als alumnes que tinguin intenció de cursar el Màster en Enginyeria de la Seguretat Informàtica i Intel·ligència Artificial o el Màster interuniversitari en Intel·ligència Artificial. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|