IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) SISTEMES DE COMERÇ ELECTRÒNIC Code 17234211
Study programme
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 2Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
SANCHEZ ARTIGAS, MARC
E-mail marc.sanchez@urv.cat
Lecturers
SANCHEZ ARTIGAS, MARC
Web http://moodle.urv.cat
General description and relevant information

La informació publicada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. A causa de l’emergència sanitària provocada per la covid-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de l'assignatura tan aviat com sigui possible.

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Aquesta assignatura té com a objectiu introduir a l'alumne en el comerç electrònic ensenyant les bases necessàries per poder realitzar amb èxit un treball pràctic d'implantació de venda electrònica relacionat amb l'entorn socioeconòmic. L'alumne rebrà nocions sobre com dissenyar un model de negoci. Coneixerà com es gestiona la informació als comerços electrònics. Aprendrà com funcionen els mecanismes de transacció electrònica actualment en ús. Finalment, se li explicaran diverses tècniques enfocades a la protecció del copyright electrònic.

Although this course is not offered in English, foreign exchange students will receive personalised support in English and will be able to develop the evaluation activities in this language.


Competències
Type A Code Competences Specific
 IS1 Capacitat per desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes de programari que satisfacin tots els requisits de l'usuari i es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir, i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria de programari.
 IS5 Capacitat d'identificar, avaluar i gestionar els riscos potencials associats que puguin presentar-se.
 IS6 Capacitat per dissenyar solucions apropiades en un o més dominis d'aplicació utilitzant mètodes de l'enginyeria de programari que integrin aspectes ètics, socials, legals i econòmics.
Type B Code Competences Transversal
 B4 Capacitat per manegar especificacions, reglaments i normes d’obligat compliment.
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 IS1 Coneix les característiques i el funcionament dels sistemes de pagament electrònic
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Dissenya i implementa una botiga electrònica.
 IS5 Entén els problemes de seguretat del comerç electrònic.
Entén la importància de la protecció del copyright i coneix els diferents mètodes utilitzats en aquest camp.
Coneix els mètodes per proporcionar confiança i seguretat en l'àmbit del comerç electrònic.
 IS6 Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
Coneix els fonaments de la gestió del coneixement en el comerç electrònic.
Type B Code Learning outcomes
 B4 Coneix els principals aspectes legals referents al comerç electrònic.
 CT5 Utilitza els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada
Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l’auditori
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1. Introducció al comerç electrònic Conceptes generals
Aspectes legals
Obtenció i explotació de dades
Disseny d'un comerç electrònic
Conceptes bàsics de màrqueting
2. Gestió de la informació Base de dades operativa
Base de dades estratègica (Data warehouse)
3. Sistemes de pagament electrònic Pagament mitjançant entitats bancàries
Pagament mitjançant entitats alternatives
Moneda digital
4. Protecció de la propietat intel·lectual Copyright i Copyleft
Digital rights management (DRM)
Esteganografia: watermarking i fingerprinting

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
IS1
IS5
IS6
B4
12 12 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
IS1
20 70 90
Presentacions / exposicions
CT5
10 10 20
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves objectives de preguntes curtes
IS1
IS5
IS6
B4
2 12 14
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Es farà una presentació dels objectius i de les aplicacions de l'assignatura.
Sessió Magistral Explicació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Per grups de 2, els alumnes dissenyen i implementen una botiga electrònica per vendre per Internet. Per fer-ho hauran de combinar tots els coneixements adquirits a l'assignatura.
Presentacions / exposicions Per grups de 2, els alumnes presenten a classe el seu model de negoci.
Atenció personalitzada Consultes de forma presencial al despatx 147 o mitjançant correu electrònic.

Atenció personalitzada
Description

L'atenció personalitzada és farà en horari de consulta de forma presencial o per correu electrònic. A causa de l'emergència sanitària, l'atenció a l'estudiant es podrà realitzar mitjançant reunions en línia, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
IS1
Disseny i implementació d'una botiga electrónica per vendre per Internet. 40%
Presentacions / exposicions
CT5
Presentació pública del model de negoci aplicat a la botiga electrònica dissenyada. 10%
Proves objectives de preguntes curtes
IS1
IS5
IS6
B4
Realització de dos proves per avaluar el grau d'assoliment dels continguts teòrics de l'assignatura. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

No es permet l'ús de dispositius mòbils durant la realització dels exàmens.

Per aprovar l'assignatura, caldrà obtenir una puntuació mitjana superior a 5 tant a la part teòrica com a la part pràctica.

L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà mitjançant un examen de preguntes curtes (50% de la nota final), el disseny i implementació d'una botiga electrònica (40%) i la presentació del model de negoci aplicat a la botiga electrònica dissenyada (10%). Cal tenir en compte que la nota màxima que es pot obtenir a les activitats pràctiques (disseny i implementació d'una botiga electrònica, i presentació del model de negoci) entregades en segona convocatòria és un 8 sobre 10.

Tant en primera convocatòria com en segona convocatòria, els exàmens i les avaluacions de les activitats pràctiques es realitzaran de forma presencial.

En cas que les restriccions derivades de la situació d'emergència sanitària actual no permetin la realització de proves presencials, els exàmens i les avaluacions de les activitats pràctiques es faran a distància.


Fonts d'informació

Bàsica O. Alavedra, J. Domingo, J. Herrera, M.A. Rius, F. Sebé i M. Soriano , “Tecnologia per al comerç electrònic”, EdiUOC, 2003

Complementària J. Domingo Ferrer i J. Herrera Joancomartí , Criptografia per als serveis telemàtics i el comerç electrònic, EdiUOC, 1999

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
BASES DE DADES/17234103
PROGRAMACIÓ/17234114
SISTEMES OBERTS/17234123
SEGURETAT EN XARXES/17234120
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.